امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

یاران محمود قهرمان جام رمضان گناوه

یاران سبز_ مرتضی خضری: سوت پایان مسابقات فوتسال رمضان گناوه جام صلح و دوستی هم شنیده شد. مسابقات فوتسال جام رمضان که با شرکت ۲۶ تیم( یاران محمود، سربست، پارسیان، پارسه، کوثر، لیان، پرسپولیس، ساحل، آل‌یاسین، اکباتان، اروند، شهریار، بعثت، جهان‌تیزرو، سورنا، ضامن آهو، تک‌ستاره، ضامن جوان، منتظران مهدی، ماهان، ثامن، پایگاه امام سجاد، داماش، نوروز آباد، موعود و پارسه محمد صالحی) در سالن نفت آغاز شده بود با قهرمانی یاران محمود(تش‌باد) به اتمام رسید. یاران محمود در دیدار پایانی با نتیجه ۵ بر ۴ سربست را مغلوب کرد و در مسابقات رمضان اولین قهرمانی خود را به دست آورد.

بازی پایانی در حالی انجام شد که سالن نفت مملو از تماشاگران مشتاق به فوتسال بود. در این دیدار سربست شروع بسیار خوبی داشت و با گل کامبیز گمرکی بازیکن بلوچ خود پیش افتاد. سربست در همان نیمه نخست می‌توانست کار را یکسره کند ولی موقعیت‌های این تیم یکی پس از دیگری هدر رفت تا نیمه نخست با تک گل گمرکی به پایان برسد. در نیمه دوم بازیکنان یاران محمود از لاک دفاعی خارج شدند و در اولین حمله خطرناک با شوت سنگین سیامک عزیزپور به گل مساوی دست یافتند.

با گلی که عزیزپور به ثمر رساند بار دیگر سربست دست به کار شد و یک دقیقه بعد به گل دوم دست یافت. ضربه احمد شهابی بهترین گلزن مسابقات به زیر طاق دروازه یاران رفت. بعد از این گل شمشیری در یک غافلگیری سومین گل سربست را هم به ثمر رساند. ابراهیم شمشیری فروغ گذشته خود را نداشت ولی در این بازی هم خوب دفاع کرد و هم به موقع گل زد. بعد از این گل بازیکنان سربست با خود فریبی اسیر تک‌روی‌‌های نسنجیده شدند و چند فرصت مناسب را از دست دادند. در مقابل یاران محمود مصمم بودند تا نتیجه را تغییر دهند. همکاری بازیکنان این تیم و پاس‌ها متوالی شاگردان خواجه را به گل رساند. ماشااله کیانی ابتدا از اشتباه جوهری سنگربان سربست استفاده کرد و گل دوم را به ثمر رساند و لحظاتی بعد همین بازیکن بازی را مساوی کرد. در ادامه سیداحمد موسوی کار را برای سربست سردرگم سخت کرد و گل چهارم شاگردان حسین خواجه را به ثمر رساند. هنوز تب این گل فروکش نکرده بود که در مقابل ضد حمله سریع یاران محمود تیم سربست مدافع و بهترین گلزن خود را از دست داد. احمد شهابی برای متوقف کردن حمله حریف مرتکب خطا شد و محمد شرونی با کارت قرمز رنگ این بازیکن را جریمه کرد. با اخراج شهابی وضعیت سربست از این که بود بدتر شد و عباس کیانی موثرترین بازیکن یاران محمود با گلی که به ثمر رساند نقطه پایانی بر ماجراجویی این تیم گذاشت. در ثانیه‌های پایانی ابراهیم شمشیری گل چهارم سربست را به ثمر رساند ولی این گل تغییری در نام قهرمان به وجود نیاورد.

در پایان این بازی مراسم اهدا جوایز انجام شد.

صدراله شمسی چهره پرفروغ فوتبال گناوه و کاپیتان اسبق پاس در میان افرادی بود که مراسم توزیع جوایز را انجام می‌دادند. علی لیراوی کاپیتان مقتدر سال‌های نچندان دور پرسپولیس گناوه هم در صف میهمانان قرار داشت. روح اله ملک‌زاده رئیس شورای شهر گناوه، مسعود احمدزاده مسئول عمرانی اداره کل ورزش و جوانان، رحمان عمادی رئیس اداره ورزش و جوانان گناوه، قرائتی و اسکندر طاهری هم در مراسم حضور داشتند.

در این دوره به ده بازیکن برتر مسابقات تندیس اهدا شد. اصغر ابراهیم‌زاده و سیدابراهیم موسوی از پارسیان، عباس کیانی، سیداحمد موسوی و سیامک عزیزپور از یاران محمود، احمد شهابی و کامبیز گمرکی از سربست، سیدمهدی موسوی از آل یاسین، رحیم عطایی از ساحل، محمد انوشا از پارسه در تیم منتخب جا گرفتند. بازیکنانی مانند حسین ملک‌زاده، عبداله شیرانی و ابراهیم شمشیری هم می‌توانستند در منتخب باشند.

در این مسابقات چند چهره جوان هم فوتبال خود را به رخ کشیدند. آرمان باور از کوثر، محمد پورسلیم از داماش، عبدال پیروز دل و سجاد احمدی از موعود بازی‌های خوبی انجام دادند اما محمد سراشکنی در درون دروازه کوثر با جهش‌های به‌موقع و توپ‌گیری‌های مداوم باعث شد تا به عنوان پدیده مسابقات معرفی شود.

برنامه‌های سه مربی در این مسابقات کاملا به چشم می‌آمد. حسین ابراهیم‌زاده در پارسیان، حسین نصیرزاده در ساحل و حسین خواجه در یاران محمود برای حرکت تیم‌های خود بهترین برنامه‌ها را انجام دادند و در این میان حسین خواجه با کسب عنوان قهرمانی به عنوان مربی برتر نیز انتخاب شد.

احمد شهابی مدافعی که بهترین گلزن شد. شهابی در دو بازی حاضر نبود ولی با ۱۱ گل عنوان بهترین گلزن مسابقات را به دست آورد.

در بازی پایانی از طرف اکبر محمدزاده به بهترین بازیکنان و بااخلاق ترین بازیکنان دو تیم فینالیست تندیس اهدا شد. سید حسین موسوی و سیامک عزیزپور به عنوان بااخلاق‌ترین معرفی شدند و تندیس بهترین هم به ابراهیم شمشیری و سیداحمد موسوی رسید.

برای رسیدن به عنوان بهترین بازیکن رقابت سختی بین کامبیز گمرکی، احمد شهابی، عباس کیانی و سیامک عزیزپور بود که این جام به کیانی رسید. عباس کیانی در موفقیت یاران محمود نقش عمده‌ای داشت.

اصغر ابراهیم زاده در درون دروازه پارسیان روزهای خوبی را سپری کرد. در دو مرحله با مهار ضربات پنالتی موفق عمل کرد و در جریان بازی هم سد محکمی در مقابل خط حمله تیم‌ها بود و به همین دلیل عنوان بهترین دروازه‌بان را به دست آورد.

ساحل در این دوره دور از انتظار ظاهر شد و بدشانس بود که به فینال نرسید. این تیم در ضربات پنالتی مغلوب یاران محمود شد. حسین نصیرزاده و ساحل در این دوره با جام اخلاق مسابقات را به پایان بردند.

بازی فینال را محمد شرونی و اصغر احمدی قضاوت کردند. مسعود سالمی در این دوره قضاوت‌های بسیار خوبی انجام داد و عصای دست هیات برگزار کننده بود. محمد سالمی و احمد دهقان هم از داوران خوب این دوره بودند. از این داوران هم با تندیس تجلیل شد.

جمال احمدی، محمدحسین عباسی، اکبر محمدزاده و جواد فرهادی در این دوره همکاری بسیار نزدیکی با هیات انجام دادند.

پارسیان در این مسابقات روزهای خوبی داشت و مقام سوم این مسابقات را به دست آورد.

در این مسابقات به دو نفر باید نمره بیست داد. غلامحسین یوسفی و مرتضی گاوداری هر آنچه لازم بود انجام داد تا مسابقات با بهترین کیفیت انجام شود. گاوداری و یوسفی مسئولیت برگزاری این مسابقات را به عهده داشتند.

محمدجواد پناهی مربی سربست و داریوش خضری مربی پارسه را نباید فراموش کرد. تیم‌های این دو مربی در جمع چهار تیم حاضر بودند و حضورشان حاصل تلاش این دو بود.

رحمان عمادی قول داد شهریورماه امسال در سالن نفت تعمیرات اساسی صورت خواهد گرفت.

 

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *