امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

در بالا دو تیم رقابت دارند، در پایین همه رقیبند

یاران سبز_ مرتضی خضری: هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال استان بوشهر به پایان رسید. وحدت پدیده شاید آرامش چند هفته پیش را نداشته باشد اما هم‌چنان پیشتاز است. این تیم پرسپولیس دیلم را ۲ بر صفر برد تا فاصله امتیازی خود را که حالا کاهش یافته است، حفظ کند. پرسپولیس خورموج در خانه به مساوی بسنده کرد. این تیم میزبان جام جم جم بود. این دیدار ۱ بر ۱ به اتمام رسید. پرسپولیس نوین جانی برای ادامه راه ندارد. این تیم که به‌نظر می‌رسد تسلیم سرنوشتی به نام سقوط شده است ۴ بر صفر در مقابل سیراف شکست خورد. آبی‌های بنه‌گز بعد از افت چند هفته‌ای با نتایجی نزدیک امتیازها را از آن خود می‌کنند. پیروزی یک بر صفر استقلال بنه‌گز در مقابل سکان بوشهر آبی‌ها را به فاصله پنج امتیازی وحدت پدیده بوشهر رساند. پیام چغادک چند هفته خوب را سپری کرد اما در هفدهمین هفته یک بر صفر مغلوب آبی‌پوشان تنگ زرد شد تا لیگ پرمخاطره‌ای را داشته باشد.

وحدت پدیده شادابی روزهای خوب خود را ندارد اما هم‌چنان پیشتاز است و تا قهرمانی راه درازی ندارد. این تیم در هفته هفدهم میزبان پرسپولیس دیلم بود. در نیمه نخست تک گل محمد بناری شاگردان قنبری را پیروز راهی رختکن کرد. در نیمه دوم خوش‌ شانسی هم به سراغ میزبان آمد. پرسپولیس در نیمه دوم یک بار توپ را به تیرک میزبان کوبید و یک بار هم از روی نقطه پنالتی ناموفق عمل کرد. وحدت وقتی پرسپولیس را خطرناک دید با گل رسول پورآزاد خیال خود را راحت کرد.

وحدت این سه امتیاز را مدیون محمد بختیاری‌آزاد سنگربان خود است. بختیاری آزاد با مهار ضربه پنالتی عباس کیانی میزبان را در شرایط خوبی قرار داد. مساوی در این هفته می‌توانست بالای جدول را آشفته کند. وحید رضایی در این بازی به دفاع چپ رفته بود ولی باز هم بهترین بود.

استقلال بنه‌گز رقیب اصلی وحدت پدیده در بالای جدول است. به نظر می‌رسد این تیم بحران‌های میان فصل را پشت سر گذاشته است. مجید حیدری و تیمش با تک گل حمید بهادر از سد سکان بوشهر گذشتند. در این بازی حسین کازرونی، محمد محمدی و مهران پورمند از بهترین‌های استقلال بودند.

در نیمه پایین جدول با سقوط سپاهان خورموج از لیگ دسته سوم کشور همه در اضطراب به سر می‌برند. سیراف با آگاهی از همین موضوع یکی از نتایج خوب خود را به دست آورد تا حاشیه را برای خود اندکی امن کند. این تیم ۴ بر صفر پرسپولیس نوین برازجان را شکست داد. در این بازی سیراف غایبین زیادی داشت ولی با تکیه بر بازیکنان جوان خود و فوتبال زیبای عبدالرحیم بصیری به پیروزی رسید. در نیمه نخست ابتدا اسحاق چوری میزبان را صاحب گل کرد و به دنبال آن بصیری گل دوم را به ثمر رساند. در نیمه دوم باز هم بصیری گلزنی کرد و از روی نقطه پنالتی هم علی‌رضا طاهری‌پور توپ را برای چهارمین بار وارد دروازه پرسپولیس نوین کرد. با این پیروزی سیراف ۲۵ امتیازی شد.

آبی‌پوشان تنگ‌زرد که خاطره خوبی از پیام چغادک ندارند در این هفته میزبان چغادکی‌ها بودند. در این دیدار آبی‌پوشان در روزی که حسین حسن‌زاده خوب بود با تک گل رضا فروزان به سه امتیاز رسیدند. پیام با این شکست هم‌چنان زیر خط قرمز است.

پرسپولیس خورموج در نیمه بالایی جدول است اما خیالش تا این هفته راحت نشده است. امتیازهای نزدیک در نیمه پایینی جدول تمام تیم‌ها را نگران کرده است. نماینده خورموج در این هفته میزبان جام جم بود که حاصل این دیدار نتیجه مساوی یک بر یک بود. در نیمه نخست علی اغنیا با گلی که به ثمر رساند جام جم را پیروز به رختکن برد. در نیمه دوم شاگردان اختیاری نتوانستند نتیجه را حفظ کنند و از روی نقطه پنالتی گل مساوی را دریافت کردند. گل میزبان را  عنایت رزمجو بازیکن باتجربه خورموجی به ثمر رساند.

مرتضی زارعی در پرسپولیس و مهدی عمرانی در جام جم بهترین‌های میدان بودند.

 

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *