امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نگاهی به لیگ برتر فوتبال جوانان استان بوشهر

یاران سبز_ مرتضی خضری: لیگ برتر فوتبال جوانان استان بوشهر چند صباحی‌ست به پایان رسیده است. این لیگ در خود ستاره‌های فراوانی دارد. درهشتمین دوره لیگ برتر استان یازده تیم رقابت داشتند. ایرانجوان بوشهر کارش به پایان لیگ هم نکشید و قبل از این‌که سقوط کند، از لیگ جدا شد.
در این لیگ تیم‌های پارس برازجان، کارگر بنه‌گز و امید گناوه برای قهرمانی جنگیدند. پارس لیگ را با قهرمانی پشت سر گذاشت تا اولین قهرمانی برازجانی‌ها در لیگ برتر جوانان استان بوشهر ثبت شود.
در انتهای جدول ایرانجوان بوشهر، امید اهرم، مجتمع گاز جم، فجر صبا بوشهر و سیراف کنگان به هم نزدیک بودند.
لیگ هنوز پایان نیافته بود که در اردوی امید اهرم ناامیدی حاکم شد و سقوط کرد. ایرانجوان بوشهر هم در پرونده‌اش تنها دو برد ثبت شد و راهی جز سقوط نداشت.
سه تیم خلیج فارس پنبه‌ریز، ملوان بوشهر و شاهین دیلم در میانه جدول امیدی به قهرمانی داشتند و سقوط هم تهدیدشان نمی‌کرد.
طراوت فوتبال بهترین جوانان استان در بهترین لیگ استان چشم نواز بود. تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها، دریبل‌ها و برخوردها، شوت‌ها و تکل‌ها، پریدن‌ها و افتادن‌ها، فرصت‌ها و گل‌ها، یادگارهای این لیگ بودند.
•پارس برازجان به رهبری اصغر ایمان نژاد کمترین نوسان را داشت و حکم قهرمانی هم به نامش ثبت شد. در این تیم مبین رنجبری و محمد کیهان‌پور طلایی‌ترین خط حمله را به وجود آورده بودند. رنجبری با ۲۲ گل بهترین گلزن مسابقات شد. در خط میانی پارس امیرحسین عرب و ابراهیم کمالی تاز و تازه‌ای میانه زمین را انجام دادند و خط حمله را تغذیه کردند.
•مغدانی و کارگر مدعی قهرمانی بودند اما نتوانستند پارس برازجان را به زیر بکشند و در نهایت عنوان دومی را پذیرفتند.
در این تیم محمدمهدی علی‌پور و حسین کردوانی نود دقیقه‌های خوبی داشتند. علی‌رضا حیدری با ۸ گل بهترین گلزن کارگر بود.
•امید گناوه سال گذشته پا به پای کارگر برای قهرمانی جنگید و صدر بین این دو تیم بارها دست به دست شد اما بالاخره جام به دست کارگر داده شد. امید امسال با فضل‌الله صیادی نقشه‌هایش را برای قهرمانی نو کرد اما ظهور پارس برازجان امید را از قهرمانی دور کرد.
در این تیم فرشاد سه‌کناری بی‌امان دوید، خوب پاس داد و جنگنده بود.
سه‌کناری با ۹ گل بهترین گلزن امید بود. در امید محمد پورسلیم و وحید رضایی هم نمره بالا گرفتند‌.
•خلیج فارس پنبه ریز روی نیمکت بهنام سرتلی را داشت و سرتلی در زمین ابوالفضل پولادی را؛ پولادی در خط حمله پنبه ریز ۱۶ گل زد تا دومین گلزن برتر مسابقات باشد. در این تیم محمد نیرو چپ پای بی‌نقصی بود‌. در حمله حضور داشت و در دفاع پرتوان بود.
•بوشهر در لیگ برتر جوانان استان چهار نماینده داشت. ملوان هم مانند پنبه ریز در گروه بالای جدول بود. هدایت ملوان را سید مسعود موسوی به عهده داشت. موسوی و شاگردانش لیگ را با ۲۷ امتیاز به پایان رساندند. امیرحسین بلالی با۱۴ گل سومین گلزن برتر استان بود. بلالی زننده نیمی از گل‌های ملوان بود.
در ملوان فوتبال محمد دوستی، دوست داشتنی بود.
•محمد قشقایی و ایمان جوی دست به دست هم دادند تا شاهین دیلم شمالی‌ترین تیم لیگ در لیگ خوب باشد.
در این تیم علی‌رضا طیبی بار شاهین را به دوش کشید و محمدامین غلامیان هم با ۶ گل بهترین گلزن شاهین بود‌‌.
•مبارک صیداوی سال‌های زیادی را با تیم‌های جم گذراند اما در این فصل راهی سیراف شد.
در سیراف حرکات نوید زارعی در میانه میدان نوید روزهای بهتر می‌داد. مجتبی بهمنی هم با ۱۱ گل امتیازهای حساسی را به کیسه سیراف ریخت.
•فجر بوشهر سال‌هاست در لیگ برتر است. عباس خوش‌سیما در این فصل هدایت فجر را به دست رضا قربانی داد. این تیم هر چند در دفاع خوب بود اما در حمله ضعیف عمل کرد. در فجر بهترین عملکرد را ایمان شمسی داشت. شمسی با ۳ گل بهترین گلزن فجر بود.
•مجتمع گاز جم لیگ پر خطری را پشت سر گذاشت. ترس از سقوط لحظه‌ای این تیم را رها نکرد. خط دفاع ضعیف این تیم تبدیل به پاشنه آشیل جم شده بود. اشکان وزان راه‌های زیادی را رفت تا جم سقوط نکند‌. در جم فوتبال علیرضا رحیمی زیبا بود و بیشترین گل‌ها را محمدعلی روان زد. روان با ۷ گل بهترین گلزن مجتمع گاز بود‌.
•امید اهرم و حیدر گرامی بعد از سال‌ها حضور در لیگ برتر جوانان استان سقوط کردند. گرامی در سومین دوره لیگ قهرمان شد اما امسال حرفی برای گفتن نداشت. علی‌رضا صفری در خط دفاعی امید تلاش زیاد انجام داد تا مسیر سقوط برای امید اهرم هموار نشود، اما نشد. بیشترین گل را برای امید محمد زائری به ثمر رساند. امید در لیگ ۱۶ گل زد که سهم زائری ۴ گل بود‌.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *