امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

ماجرای واگذاری کانکس در گناوه و رد پای مشکوک

یاران سبز- مرتضی خضری: شورا و شهردار بندر گناوه به روزهای پایانی خود رسیده‌اند. در این مدت، محافظه‌کاری از یک سو و نبود شجاعت از سویی دیگر و عدم شفافیت و پاسخ‌گویی از هر دو سوی ماجرا، کار را به جایی رساند که اعتماد جامعه را از شهرداری و شورا، سلب کرد.

از چند روز پیش شهردار و شورا برای کوبیدن هم و گناهکار نشان دادن دیگری، دست به افشاگری گسترده زدند. این افشاگری تخلفات پنهان زیادی را آشکار کرد. تقابل ناخواسته شورا و شهردار پایه هر دو سوی ماجرا را لرزاند. یکی از مواردی که با تازگی رو شده است واگذاری ۶۶ کانکس است. شورا ۶۶ کانکس را برای ۶۶ شهروند مصوب کرده است اما کانکس‌ها تنها به دست تعداد انگشت شماری رسیده است و عمده این واگذاری‌ها به افرادی‌ست که مصوبه شورا را ندارند و شهرداری بدون مصوبه شورا، اقدام به واگذاری کرده است.

ملک‌زاده رئیس شورای شهر گناوه است و عنوان می‌کند، در این مدت بیش از ۱۰۰۰ درخواست کانکس داشتیم که سعی کردیم به زنان بد سرپرست، زنان بی‌سرپرست، خانواده شهدا و جانبازان، افراد متاهل بی‌کار و مستمند کانکس بدهیم. بعد از این‌که بازارچه دست‌فروشان بدون مصوبه شورا تخریب شد به دنبال راه‌کاری بودیم تا به افراد خسارت دیده کمکی شود و به همین منظور مکان‌هایی مانند بازارچه محلی باباعلیشا و محلی در پارک شماره ۳ خور را برای این افراد در نظر گرفتیم اما با وجود مصوبه شهردار هیچ اقدامی نکرد و اگر هم اقدامی صورت گرفت در مواردی بود که مصوبه شورا نداشت و برای افرادی بود که شورا در جریان آن قرار نگرفته بود.

از نکات جالب در کانکس‌ها نامه‌ایست که شهرداری به شورا داده است و خواستار جمع آوری ۱۹ کانکس بدون مصوبه شده است ولی دریغ از جمع‌آوری یک عدد، چرا؟

چرا شهردار به مصوبات شورا توجهی نکرده است؟

چرا شورا در مقابل تخلفات شهردار سکوت کرده است؟

چرا شورا کانکس مصوب کرده است اما به صاحبان اصلی نرسیده است؟

چه کسی در واگذاری کانکس‌ها دخالت کرده است؟

مافیای کانکس چه کسی‌ست؟

در واگذاری کانکس‌ها شهرداری مسیر را منحرف کرده است یا شورا مقصر است؟

چه کسی و با چه مجوزی اجازه ساخت و ساز در پیاده رو را صادر کرده است؟

شهرداری مسئول رفع سد معبر است یا ایجاد سد؟

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *