امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

متن‌های بدون نام و سیاست«چماق و هویج»

❇️یاران سبز-مرتضی خضری: در روزهای پایانی شورای پنجم و درست زمانی که نتیجه انتخابات دوره ششم تایید شد، دو مطلب بدون نام ولی نام آشنا، وارد فضای مجازی شد. هر دو مطلب بایکوت خبری شد، اما مشخص بود، چه کسی، به دنبال چه هدفی‌ست.
نویسنده که به نظر می‌رسید ذی‌نفع ماجرای انتخاب شهردار آینده است، قصد داشت با نوشتن چنین مطالبی شورای پنجم و ششم را تحت فشار قرار دهد. نویسنده در مطلب اول با اشاره به موضوع استیضاح و خطرات آن، شورای پنجم را به گوشه راند و اجازه نداد حتی با مشخص شدن تخلفات فراوان، شورای پنجم، طرح استیضاح را مطرح کند.  نویسنده در مطلب دوم خود شورای ششم را متهم به چانه زنی با مافیا کرد. شورای ششم هنوز به مشورت ننشسته بود که تحت فشار قرار گرفت. این فشار صرفا به این دلیل بود که شهردار در قدرت باقی بماند.
نویسنده قصد داشت هر دو شورا را به شکلی هدایت کند که در مسیر دل‌خواه شهردار-منافع شخصی- قرار بگیرند. جریانی خزنده که حالا با داشتن پدرخوانده، تبدیل به گروهی مافیایی در درون شهرداری شده است.
نویسنده در آن دو مطلب سعی کرده بود با گاردی مهاجمی هر دو شورا را به حالت دفاعی ببرد و اجازه ندهد در فضایی عقلانی و آگاهانه، شهردار مورد نظر خود را انتخاب کنند.
یک نکته در دو مطلب وجود داشت.
آینده چه کسی در دست شورای پنجم و ششم بود که نویسنده بدون ذکر نام خود به هر دو شورا حمله کرد؟
فاز دوم حمله به شورای پنجم وقتی آغاز شد که مختصری از تخلفات شهرداری با کدهای داده شده توسط شورای پنجم به بیرون درز پیدا کرد. از روز گذشته دو مطلب بلندبالای بدون نام، وارد فضای مجازی شد. دو مطلبی که منتسب به شهردار گناوه بود. در مطلب اول نویسنده سعی داشت بدون نام بردن از اعضای شورای پنجم، ذهن جامعه را به سمت تقابل با اعضای شورای پنجم ببرد و بر نام تمام اعضای شورا خدشه وارد کند. نویسنده تلاش دوچندانی کرده بود تا شهردار را قهرمان بدون چون و چرای داستان معرفی کند و اعضای شورای پنجم را متهم ردیف اول در تمامی ضعف‌ها نشان دهد.
در انتهای مطلب دوم نام سیدجواد حسینی حقیقی دیده می‌شد. مطلبی که در آن نرمش قهرمانانه همراه با دلجویی از اعضای شورای پنجم دیده می‌شد. در این دو مطلب رد پای فجیعی از سیاست «چماق و هویج » دیده می‌شود. هر دو مطلب یک منشأ داشت و از درون یک اتاق فکر به بیرون جهید.
این مطالب نشان می‌دهد عده‌ای تمام قد، وقت خود را گذاشته‌اند تا شهردار دل‌خواه آن‌ها بر مسند بنشیند. این افراد نمی‌توانند به سادگی از خروار خروار منافع شخصی خود عبور کنند.
هر چهار مطلب توسط حامیان شهردار وارد گروه‌های مجازی شد و این شائبه به وجود آمد که تیم شهردار برای ادامه حکومت سیدجواد حسینی حقیقی و با سیاست «چماق و هویج» تمام راه‌ها را برای ادامه حکومت حسینی حقیقی می‌رود؛ هر چند در این راه‌ها حتی اخلاق هم سر بریده شود.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *