امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

ادامه پینگ پنگ «صیانت» میان بهارستان و پاستور / سکوت قالیباف شکست

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در گفتگوی تلویزیونی گفت: امروز فضای مجازی در زندگی مردم کاربرد فراوانی دارد. در همین فضا اخاذی‌های بزرگ هم اتفاق می‌افتد که نیاز به قانون دارد البته باید حواس‌مان جمع باشد که با زندگی مردم بازی نکنیم.

قالیباف بیان کرد: سیاست‌گذاری فضای مجازی باید در شورای عالی فضای مجازی تعیین شود و مجلس روی آن ریل حرکت کند اما کمیسیون مشترک طرح صیانت در مقطعی روی آین ریل حرکت نکرد و مجلس به آن واکنش نشان داد.

او افزود: اینکه گفته می‌شود دنبال بستن پیام‌رسان‌ها هستیم دروغ بوده و جنگ رسانه‌ای است. اطمینان می‌دهم که هرگز مانع فعالیت مردم در فضای مجازی نمی‌شویم.

بیشتر بخوانید:

به گزارش خبرآنلاین، اعلام موضع قالیباف مبنی بر اینکه «سیاست‌گذاری فضای مجازی باید در شورای عالی فضای مجازی تعیین شود و مجلس روی آن ریل حرکت کند اما کمیسیون مشترک طرح صیانت در مقطعی روی آین ریل حرکت نکرد و مجلس به آن واکنش نشان داد»، در حالی است که شورای عالی فضای مجازی سه شنبه گذشته به ریاست سید ابراهیم رئیسی باکید کردند« با توجه به اینکه وظیفه قانون‌گذاری بر عهده مجلس شورای اسلامی است، طرح صیانت از فضای مجازی نیز در مجلس به سرانجام برسد».

به این ترتیب ، با اعلام موضع رسمی قالیباف،  پینگ پنگ »صیانت» وارد مرحله جدی تری شد تا افکار عمومی دریابند روسای قوای مقننه و مجریه ، هر یک می کوشند ، از پذیرش مسئولیت صیانت شانه خالی کنند و توپ این طرح را که با واکنش های گسترده انتقادی اجتماعی و کارشناسی مواجه شده ، به زمین دیگری پرتاب کنند.

۲۱۲۱۹

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *