امروز: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

امامان جمعه بوشهر:واقعه هتک حرمت حرم رضوی ضرورت حفظ و تقویت وحدت را بیشتر می کند

بوشهر

– نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در حوادثی مانند هتک حرمت به حرم رضوی، جهان استکبار و بویژه رژیم صهیونیستی به دنبال تفرقه و اختلاف‌ افکنی در جهان اسلام هستند و تلاش دارند تا با چنین حوادثی در بین برادران اهل سنت و شیعه ایجاد اختلاف کنند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: دشمنان قصد دارند بین دو کشور دوست و همسایه ایران و افغانستان ایجاد اختلاف کنند و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی بیان کرد: در شرایطی که شمنان همواره سعی دارند در جهان اسلام ایجاد بحران کنند پیرو تاکیدهای رهبر معظم انقلاب باید نسبت به تحرکات دشمنان هوشیارتر بود.

صفایی‌بوشهری ادامه داد: دو طلبه شهید حادثه مشهد جهادگر و در خدمت به محرومان بودند که یکی از آنها نیز خودش جانباز و برادر دو شهید بود.

خطیب نماز جمعه بوشهر گفت: در این عرصه باید توطئه دشمن را باید خوب شناسایی و با بصیرت و همدلی برای خنثی ‌سازی آنها تلاش کرد.

صفایی بوشهری‌ افزود: یکی از بهترین کارها در ماه رمضان خدمت به نیازمندان و اطعام در وعده‌های سحری و افطار است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: هر کس که در این سفره‌ها به خویشان، نزدیکان و هم‌محلی‌ها کمک کند در واقع کمک به سفره خدا کرده و ثواب بسیار دارد.

صفایی‌بوشهری ادامه داد: نباید بگذاریم در این ماه مبارک نیازمندی سفره‌اش خالی باشد و باید با وظیفه‌شناسی کمک کرد تا هیچ فردی از ثواب این ماه بی‌بهره نماند.

وی افزود: در تحقق این مهم باید دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، بهزیستی و همچنین سپاه پاسداران نقش خود را بخوبی در اطعام نیازمندان ایفا کنند.

صفایی‌بوشهری همچنین با اشاره به مشکل کمبود آب استان بوشهر اظهار کرد: در حل مشکل کمبود آب شرب مسئولان باید با تمام توان تلاش کنند و مردم نیز صرفه‌جویی لازم را در مصرف آب داشته باشند.

وی گفت: امید است با اقدام‌های انجام شده مشکل کمبود آب استان برای همیشه برطرف و آب شرب مشترکان به صورت پایدار تامین شود.

برازجان

امام جمعه برازجان مرکز شهرستان دشتستان گفت: گفت: واقعه هتک حرمت حرم رضوی قلب هر مسلمان انقلابی را جریحه دار کرد بی شک این گونه اقدامات مذبوحانه عزم راسخ ملت و روحانیون انقلابی ما در حفظ اتحاد و همدلی و دفاع از ارزشهای انقلابی را بیشتر و مصمم تر می کند و رسوایی آن برای تکفیریون و عوامل استکبار خواهد ماند.

حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بر ورود شرکت های دانش بنیان به حوزه آب و کشاورزی تاکید کرد و افزود: شرکت های دانش بنیاد بطور جدی به مساله آب و کشاورزی ورود کنند و با اقداماتی همچون اصلاح بذر و آبیاری نوین، شیوه های جدید تولید و بهره وری از آب و خاک در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار داشت: با توجه به تاثیر گردشگران در رونق کسب و کار مردم و موقعیت خوب شهرستان دشتستان ، این شهرستان  هیچ سهمی از این همه گردشگر و مسافران ورودی به استان ندارد.

امام جمعه برازجان اظهارداشت: در حالی که می توان با فراهم نمودن زیرساخت های آن و بازارچه های متنوع محصولات شهرستانی بخشی از این مسافران و گردشگران را به شهرستان جذب کرد و در زندگی و کسب و کار مردم رونق ایجاد کرد لذا شورا و شهرداری و دیگر مدیران مرتبط برای این امر برنامه ریزی داشته باشند.

دیر

امام جمعه موقت دیر گفت: فضای مجازی مصیبتی برای جوانان و زیرساخت های آن در دست دشمن است.

حجت الاسلام سید محمد باقر موسوی کراماتی در خطبه نماز جمعه شهر دیر افزود: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست داریم که طرح صیانت از فضای مجازی که به نفع مردم باشد، تصویب و دنبال کنند تا کسی به گناه آلوده نشود.

وی با اشاره به ضرورت  تقویت شبکه ملی اطلاعات یادآورشد:مساجد باید محوردار قرآن باشد و در فصل تابستان و اوقات فراغت جوانان و نوجوانان مساجد فعال شوند.

خطیب نماز جمعه دیر  ضمن محکوم کردن حادثه در حرم مطهر امام رضا و شهادت دو تن از طلبه های جهادی بیان داشت: این حادثه دل ها را آتش و قلب ها را سوزاند.

موسوی کراماتی ادامه داد: با هوشیاری ملت این فتنه خشکیده خواهد شد و هدف دشمن تفرقه بین مسلمانان است که همه باید هوشیار باشیم .

وی با اشاره به ماه مبارک رمضان گفت: روزه عبادتی است که وسعت زمانی دارد که چند عبادت در این ماه نهفته است .

گناوه

امام جمعه گناوه گفت: دشمنان انقلاب و اسلام به دنبال شعله ورسازی جنگ ها و فتنه های مذهبی با شکستن قداست اماکن مذهبی مسلمانان از جمله در ایران هستند.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته گناوه افزود: به شهادت رساندن دو روحانی جهادی و انقلابی با دهان روزه در  حادثه تروریستی کنار حرم مطهر رضوی ، توطئه و حرکتی بزدلانه  و کارگردانی شده  توسط دشمنان  انقلاب و اسلام است.

وی با محکوم کردن حرکت بزدلانه دشمنان در به شهادت رساندن حجت الاسلام اصلانی و دارایی گفت: آنهایی که  چنین حرکات بزدلانه انجام می دهند ، بدانند که روحانیت همیشه در خط مقدم جبهه خدمت و فرهنگی قرار دارد  و  در طول تاریخ ، خونشان برای دفاع از مظلومین ریخته شده است.

امام جمعه گناوه گفت: روحانیون زیادی  در راه احیای امر به معروف جانباز و شهید شدند و امروز دشمن وقتی  خدمت و دلسوزی روحانیت را می بیند تلاش دارد که آنها را  هم ترور شخصی و شخصیتی کند.

وی بیان کرد: در فضای مجازی عده ای ، حرف هایی علیه روحانیت می زنند اما آنها راهشان راه خدمت و مشکل گشایی مردم است و هیچوقت کوتاهی نخواهند کرد.

رکنی حسینی با گرامیداشت سالروز شهادت مجاهد و عالم فرهیخته آیت الله سیدمحمدباقر صدر و خواهر شهیده اش بنت الهدی گفت: در سال ۵۹ این روحانی و عالم بی نظیر اسلام  توسط رژیم بعث عراق با فجیع ترین روش به شهادت رسیدند.

وی افزود: رویکرد این عالم ، سیره جهادی و انقلابی و مجاهد خستگی  ناپذیری بود ،همواره از  ولایت فقیه حمایت می کرد و در این مسیر تا سرحد شهادت پیش رفت و جانش را تقدیم کرد.

امام جمعه گناوه  همچنین با گرامیداشت فرارسیدن سالروز شهادت مرتضی آوینی افزود: شهید آوینی از طرف رهبر فرزانه انقلاب به عنوان سید شهیدان اهل قلم تعبیر و نامگذاری شده است.

وی بیان کرد: این شهید والامقام ابعاد شخصیتی و دارای  شاخصه های بسیار برجسته ای از جمله در جذابیت ،تعهد ،اخلاق و اخلاص بوده است.

امام جمعه گناوه اظهارداشت: باید آثار سید شهیدان اهل قلم برای جبهه فرهنگی انقلاب الگو باشد و نسل جوان از ایشان الگویذیری کند.

وی بر حرمت نگه داشتن ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: باید حرمت این ماه خدا در بازار و کسب و کار حفظ نگه داشته شود و اگر کسی روزه نیست و عذر شرعی دارد و یا مسافر است ، تظاهر به روزه خواری در ملاعام نکند.

کنگان

 امام جمعه کنگان د  اولین نماز جمعه ماه مبارک رمضان با تبریک و تسلیت شهادت دو نفر از روحانیون کشورمان در حادثه اخیر تروریستی در حرم مطهر رضوی و آرزوی سلامتی برای دیگر روحانی مجروح شده در این حادثه غیر انسانی عنوان کرد: بی شک این جنایت هولناک ، توطئه ای استکباری و طراحی شده است که هدف آن اختلاف بین شیعی و سنی است.

حجت الاسلام محمود محمودی یکی دیگر از اهداف دشمن را جدایی انداختن بین دو ملت ایران و افغانستان دانست و با تاکید بر ضرورت رصد هرگونه حرکت و اقدام اختلاف آمیز ، خطاب به مردم گفت: هموطنان هرگونه حرکت مشکوک از سوی اتباع بیگانه را به مجموعه های امنیتی و اطلاعاتی منتقل کنند.

خطیب جمعه به سنت حسنه رهبر معظم انقلاب در دیدار و نشست با قاریان قرآن در حسینیه امام و تبیین بیانات ارزشمند ایشان بیان کرد: معظم له در این دیدار با بیان اینکه در زمینه فعالیت‌های قرآنی کارهای خوبی شده لکن اینها کافی نیست ، بر ضرورت کاربیشتر در حوزه قرآنی و ارتباط و رقابت مساجد در زمینه قرآنی با یکدیگر تاکید کردند.

محمودی با تشکر از همه قاریان برجسته شهرستان کنگان و لزوم تشویق و ترغیب و حمایت از آنان از سوی مسئولین ، خانواده ها و خیرین افزود: مدتی است دفتر امام جمعه با همکاری برخی دستگاه‌های اداری زمینه تربیت حافظان را فراهم نموده است تا سهمی از ۱۰ میلیون جمعیت حافظ قرآن داشته و فرمان مطاع رهبری در این زمینه را عینیت بخشد.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به گلایه مندی برخی از مومنین و متدینین از تظاهر به روزه خواری در سطح شهر ، با بیان اینکه روز خواری در ملاعام جرم مشهود است و طبق قانون و شرع مقدس بایستی با آن برخورد شود عنوان کرد:هیچ گونه سهل انگاری در این زمینه توجیه ندارد و انتظار جدی اینست مراجع قضایی و انتظامی در این زمینه با قاطعیت و صلابت با هنجارشکنان برخورد نمایند. 

امام جمعه کنگان به موضوع افزایش موتور سواری بانوان در شهر اشاره و گفت: متاسفانه قبح این کار کم کم در حال شکسته شدن است و عده ای از همین موتور سواران خانم با بدحجابی موجب جریحه دار شدن عفت و اخلاق عمومی شده اند که وفق قانون و بدور از افراط و تفریط مراجع قانونی با آنها برخورد نمایند.

محمودی در همین زمینه با انتقاد از کوتاهی دولت های گذشته در زمینه حجاب و عفاف افزود: کوتاهی دولتهای گذشته در جلوگیری و برخورد با بدحجابی و بی حجابی باعث شده قبح این گناه و جرم مشهود در جامعه شکسته شود.

وی در بخش دیگر با تبیین اهمیت و فضیلت ماه مهمانی خدا گفت: ماه رمضان فرصتی برای بهره بردن از ضیافت الهی و تطهیر گناهان در دریای غفران و رحمت الهی است.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *