امروز: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

در نشست تنش زدایی دولت و مجلس چه گذشت؟ | تغییر برخی وزرا قطعی است / دو شرط حذف نشدن از کابینه

عصر روز یکشنبه، نشست صمیمی دولت و مجلس شورای اسلامی با محوریت حل مشکلات اساسی مردم و تعامل و افزایش همکاری دو قوه در سالن اجلاس سران و به میزبانی قوه مجریه برگزار شد و روسای قوای مجریه و مقننه، اعضای هیات دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاونان پارلمانی وزیران حضور داشتند.

این نشست از این جهت حایز اهمیت بود که انتقادات تند برخی نمایندگان مجلس به دولت و گلایه از عملکرد و ضعف برخی از آنان در تحقق وعده‌ها و شعارهای خود و دولت و تهدید به استیضاح و افشاگری رابطه مجلس و دولت را وارد دوره‌ای جدید کرده بود و به مرور تقابل این دو نهاد بیشتر مشهود می‌شد؛ لذا در این شرایط، تدابیری از سوی مقامات ارشد دو قوه اندیشیده شد که برگزاری چنین جلسه‌ای یکی از این تدابیر بود.

در نشست تنش زدایی دولت و مجلس چه گذشت؟ / تغییر برخی وزرا قطعی است / دو شرط ماندن در کابینه

بیشتر بخوانید :

«کارگروه»ی که برای صندلی وزرا تصمیم گیری می کند

همچنین گفته می‌شود بر اساس تصمیم گرفته شده، قرار است مدتی به عنوان آخرین فرصت به وزرایی که مورد انتقاد مجلس واقع شده اند داده شود تا آن‌ها بتوانند نظر برخی از منتقدان خود را تامین کنند. از دیگر موارد توافق این است که کارگروهی با وظیفه بررسی و ارزیابی عملکرد وزرا تعیین شود و دولت با توجه به نظریات آن کارگروه و جمع بندی خود نسبت به جابجایی و تغییر برخی از وزرا اقدام نماید.

البته بنا بر شواهد موجود، تغییر برخی از وزرایی که وظایف آنان در حوزه تامین کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی قرار داشته و نتوانسته اند کارنامه خوبی از خود بر جای بگذارند، نهایی شده و مدتی دیگر شاهد تغییر یا جابجایی آن‌ها خواهیم بود. علاوه بر این، از نمایندگان مجلس که انتقاداتی به دولت وارد کرده اند خواسته شده است که اگر سند یا مدرکی درباره شبهات وارده به وزرا دارند، در اختیار آن کمیته قرار دهند تا تصمیم گیری شود.

۲۱۲۱

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *