امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

امام جمعه بوشهر:تهدیدها و ظرفیت های خلیج فارس باید شناسایی شود

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز شنبه در نشست با اعضای شورای سیاستگذاری و برگزاری همایش ملی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس افزود: جهان آینده، عصر دریاها است و هر کشوری بتواند دریاها را مدیریت کند می‌تواند در نظم نوین جهانی دارای قدرت باشد.

وی اظهار کرد: خلیج‌فارس در عرصه‌های نظامی، سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نقش ویژه و فوق‌العاده‌ای دارد و مدیریت بر این آبراه یکی از مهمترین برنامه های استراتژیک کشورها به شمار می‌رود.

صفایی بوشهری اضافه کرد: خلیج‌فارس در عرصه اقتصادی از جمله اقتصاد کرانه‌ای نقش مهمی دارد و در حوزه سیاسی تعیین کننده است به نحوی که امروز استکبار جهانی در مدیریت ضد امنیتی خلیج‌ فارس برنامه‌ریزی می‌کند که باید برای مدیریت جامع این آبراه برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این استان نقش فوق‌العاده‌ای در خلیج‌فارس دارد گفت: نخستین تمدن در حوزه خلیج‌ فارس مربوط به استان بوشهر در تمدن سیراف است و در این راستا این استان عالمان، دانشمندان، دریانوردان و نویسندگان بزرگی داشته است.

امام جمعه بوشهر افزود: بوشهر در دوره‌های گذشته به‌عنوان شریان اقتصادی ایران مطرح بوده است که نسبت به معرفی توانمندی این استان در ادوار مختلف تاریخی بی‌توجهی شده است.

وی با اشاره به برگزاری همایش ملی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس در بوشهر افزود: این همایش فرصت مناسبی برای تبیین نقش استان در عرصه‌های مختلف است.

امام جمعه بوشهر افزایش اقتدار ایران در حوزه خلیج‌فارس، دریای عمان و مدار ۷ درجه را در برگزاری همایش ملی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس مورد تاکید قرار داد و افزود: باید خروجی این همایش بین‌المللی، افزوده شدن اقتدار ایران در مدیریت جامعه حوزه خلیج‌فارس و توسعه آن به دریای عمان و مدار ۷ درجه باشد.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین تهدیدهای خلیج‌فارس مسائل زیست محیطی، آلودگی و شرایط سخت زیست آبزیان است که باید راهکار لازم برای رفع این تهدیدها تدوین شود.

صفایی بوشهری اضافه کرد: تولیدات در همه عرصه‌ها در خلیج‌فارس به‌عنوان یک فرصت باید شناسایی و تدوین شود.

وی باتاکید بر استفاده از فرصت برگزاری همایش ملی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس تصریح کرد: پخش زنده این همایش از شبکه‌های بین‌المللی و ترجمه همزمان به زبان‌های مختلف یک ضرورت است.

همایش ملی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس با عنوان بسترهای تاریخی مناسبات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خلیج فارس با حضور صاحب‌نظران داخلی و خارجی چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت در بوشهر برگزار می‌شود.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *