امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ایران شگفتی‌ساز جام جهانی می‌شود/ اسکوچیچ به تیم ملی ثبات داد

به گزارش خبرنگار مهر، برانکو ایوانکوویچ سرمربی پیشین تیم‌های ملی فوتبال ایران و تیم پرسپولیس در حال حاضر هدایت تیم عمان را بر عهده دارد. برانکو هرچند نتوانست با عمان به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر راه یابد اما یکی از حاضران در مراسم قرعه کشی این جام جهانی بود.

برانکو در گفتگو با خبرگزاری آناتولی به تشریح دلایل حضورش در مراسم قرعه کشی و تجربه اش از ملاقات سایر مربیان پرداخت.

برانکو در بخشی از این گفتگو تیم‌های آسیایی حاضر در جام جهانی را ارزیابی کرد و درباره قطر که میزبانی این مسابقات را بر عهده دارد، گفت: قطر با پیروزی مقابل ژاپن در فینال جام ملت‌های آسیا شگفتی بزرگی را رقم زد. به نظرم آنها با شایستگی عنوان قهرمانی آسیا را به دست آوردند اما اکنون اندکی در افت قرار دارند.

به گفته برانکو، قطر تنها ۱۴ تا ۱۵ بازیکن در رقابت برای ترکیب اصلی دارد و این مسئله می‌تواند باعث دردسر قطر در جام جهانی بشود.

سرمربی تیم ملی عمان همچنین افزود: این جام جهانی کوتاه‌ترین دوره تاریخ خواهد بود. مسابقات هر سه یا چهار روز یک بار برگزار می‌شود که بسیار سخت و ناخوشایند است.

برانکو گفت: این احتمال وجود دارد که میزبان کمی مورد لطف داوران قرار گیرد که لزوماً در دوئل مقابل تیم‌های ملی قدرتمند معنایی ندارد.

برانکو که سابقه کار در تیم ملی ایران و تیم پرسپولیس را هم دارد، به تمجید از شرایط تیم ملی کشورمان پرداخت و گفت: ایران داستان کاملاً متفاوتی دارد. آنها احتمالاً بهترین تیم آسیا را دارند. تیم اصلی ایران شامل بازیکنانی است که تقریباً تمام آنها خارج از ایران بازی می‌کنند. آنها تجربه بین‌المللی زیادی دارند و واقعاً تیم ملی قدرتمندی هستند.

وی با اشاره به قدرت خط حمله تیم ملی ایران افزود: هر مربی در جهان آرزوی داشتن دو مهاجم ایران را دارد؛ مهدی طارمی که بازیکن پورتو است و سردار آزمون که از تیم زنیت به بایر لورکوزن رفت. این دو بازیکن می‌توانند با یک حرکت تفاوت را در مسابقه ایجاد کنند.

سرمربی تیم ملی عمان خاطرنشان کرد: ایران تیم فوق‌العاده متعادلی دارد و آنها می‌توانند شگفتی بزرگی برای جام جهانی باشند.

برانکو همچنین در گفتگو با سایت hrt کرواسی درباره دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران گفت: اسکوچیچ در شرایط بسیار سختی جایگزین مارک ویلموتس در تیم ایران شد چرا که باید تمام باقی مانده را می‌برد تا بتواند به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی صعود کند. ایران از آن مسابقات مقدماتی عبور کرد و تنها یک باخت داشت.

وی افزود: ایران تیم بزرگی دارد که اسکوچیچ توانست آن را تثبیت کند و معتقدم آنها با جاه طلبی‌های بزرگ به جام جهانی قطر نگاه می‌کنند.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *