امروز: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

بازی با کره دیداری تدارکاتی مهم است/ اخلاق نباید فدای نتیجه شود!

به گزارش خبرنگار مهر، در روز نهم از مرحله گروهی – مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آسیا دو تیم ایران و کره جنوبی در حالی به مصاف هم می‌روند که با توجه به قطعی شدن صعود دو تیم به جام جهانی، این دیدار رسمی جنبه تشریفاتی پیدا کرده و تنها رقابت دو تیم بر سر عنوان تشریفاتی سرگروهی در این گروه است.

رضا رجبی کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص این بازی اظهار داشت: با اینکه این بازی جنبه تشریفاتی داشته و نتیجه آن تاثیری در سرنوشت صعود ما به جام جهانی ندارد، اما می‌توان به آن به دیده یک دیدار تدارکاتی قوی نگاه کرد و بهترین استفاده را از این بازی به ظاهر تشریفاتی برد.

وی اضافه کرد: حالا که فوتبال ایران پنجمین حضور در جام جهانی را تجربه می‌کند، توقع از این تیم بالاست و به جز کارشناسان، مردم و فوتبال دوستان هم به هیچ وجه از رسیدن به جام جهانی ارضا نمی‌شوند و همه به دنبال صعود این تیم از مرحله گروهی هستند. اتفاقی که به نظر می‌رسد فوتبال ایران ظرفیت آن را دارد.

کارشناس فوتبال تاکید کرد: ایران و کره جنوبی در کنار ژاپن و با کمی ارفاق عربستان در بعد ملی بهترین‌های آسیا هستند و دیدار با کره جنوبی وقتی رسمی باشد و قدری هم جدی، می‌تواند بهترین دیدار تدارکاتی برای فوتبال ایران باشد. اسکوچیچ و دستیارانش باید باهوش باشند و از این فرصت بهترین استفاده را ببرند.

پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این سئوال تکراری که آیا در جام جهانی هم باید با اسکوچیچ حضور پیدا کنیم یا بهتر است مربی بزرگ‌تری استخدام شود گفت: اگر قرار باشد هدفمان از حضور در جام جهانی تنها انجام ۳ دیدار باشد، اسکوچیچ بهترین گزینه است. اما اگر قرار باشد هدف گذاری صعود از مرحله گروهی باشد (که باید اینچنین باشد)، آنگاه اسکوچیچ گزینه مناسبی نیست و باید فدراسیون فوتبال به سراغ مربی بزرگ‌تری برود.

رجبی در توضیح این صحبت خود بیان داشت: مانند این است که یک دانش‌آموز برای رسیدن به دانشگاه از دبیران خوب استفاده کند و با موفقیت به دانشگاه برسد. اما همین فرد بعد از رسیدن به دانشگاه باید تحت تعلیم مدرسان و استادان دانشگاه قرار گیرد و دیگر همان معلمان و دبیرانی که او را به دانشگاه رساندند نمی‌توانند منجر به رشد علمی او در دانشگاه شوند. اسکوچیچ هم در بهترین حالت برای تیم ملی حکم همان معلم دبیرستان را دارد و اگر تیم ملی ما قصد موفقیت در جام جهانی را دارد باید از مربیان بزرگ‌تری استفاده کند.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از نقاط ضعف اسکوچیچ نداشتن قاطعیت و کاریزمای لازم است و آنچه از بیرون به نظر می‌رسد این است که برخی تصمیمات برای او گرفته می‌شود؛ که البته امیدوارم این احساس ما درست نباشد.

مربی فوتبال در خصوص تخفیف در حکم کنعانی زادگان و تبدیل محرومیت ۲ جلسه‌ای به محرومیت از بازی‌های دوستانه گفت: به شخصه معتقدم اخلاقیات یکی از ابعاد مهم فوتبال است و فوتبال بدون اخلاق کامل نیست. برای فوتبالیست در سطح ملی که اخلاق را زیر پا بگذارد ۲ جلسه محرومیت هم کم است چه رسد به آنکه این دو جلسه تبدیل به بازی‌های غیر رسمی شود. نمی‌دانم برای فوتبال ایران چه اتفاقی افتاده حتی در روزهایی که حضورمان در جام جهانی قطعی شده و نیازی به امتیازات هیچ بازی نداریم، این‌طور اخلاقیات نادیده گرفته می‌شود.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *