امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

داور دربی با دستان فراقانونی انتخاب شد/ استقلالی‌ها گاف می‌دهند

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی گل محمدی در نشست خبری قبل از دیدار پرسپولیس برابر آلومینیوم اراک در جام حذفی فوتبال کشور با تاکید بر اینکه بازی سوم خود را در این رقابت ها پیش رو داریم، گفت: فکر می کنم از زمانیکه مهدی رحمتی سرمربی آلومینیوم شده است تاثیرات مثبتی را در روند این تیم ایجاد کرده و آنها نتایج خوبی گرفته اند.

وی ادامه داد: در بازی های جام حذفی نباید اشتباه کنیم. باید فرصت طلب باشیم و از آنها استفاده کنیم و روی هدفمان متمرکز شویم. یک اشتباه ممکن است تیم را از جام حذفی کنار بگذارد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد شرایط بازیکنانش برای دیدار برابر آلومینیوم تاکید کرد: بازیکنان آماده هستند ولی امروز نمی‌دانم با آلودگی هوا چطور باید بازیکنان را تمرین بدهم چون سلامتی بازیکنان بسیار مهم است و سلامتی هواداران هم اهمیت دارد.

گل محمدی با تاکید بر اینکه هر بازی در جام حذفی حکم فینال را دارد، ادامه داد: باید در این فینال ها برنده شویم تا جام را به دست آوریم. این بازی ها با لیگ برتر فرق دارد. اگر صدرنشین جدول لیگ برتر هم بودیم باز هم جام حذفی برای ما مهم بود چون هر دو جام را می خواهیم. سه بازی پشت سر در جام حذفی داریم. اگر برنده باشیم می‌توانیم یک جام به هواداران هدیه بدهیم.

وی درباره احتمال تعویق زمان بازی پرسپولیس با آلومینیوم به دلیل بالا بودن شاخص های آلایندگی هوا در تهران گفت: نمی دانم چه تصمیمی گرفته می شود اما ما به هر حال از هر چه بگویند پیروی می کنیم.

گل محمدی درباره اینکه «چرا حامد لک اجازه عذرخواهی پیدا نمی کند و سرنوشت او برای حضور در تمرینات گروهی چه خواهد شد؟»، تصریح کرد: بحث عذرخواهی نیست بلکه شرایطی که او داشت خوب نبوده است. دلیل اینکه الان هم تنهایی تمرین می‌کند این است به رفتار خودش بیشتر فکر کند. این فرصتی برای لک است تا بیشتر فکر کند. حضور او در روزهای آینده بیشتر به ما کمک خواهد کرد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اظهارات فرهاد مجیدی همتای خود در استقلال تهران تصریح کرد: دیروز جلسه ای با بازیکنان داشتیم و تصمیم گرفتیم از مسائلی که تمرکز تیم را به هم می زند، دوری کنیم. موضوع درباره این حاشیه ها زیاد است که می توانیم صحبت کنیم اما اصول حرفه‌ای این است که مربی درباره مربی دیگری صحبت نکند.

وی با بیان اینکه کار ما طاقت‌فرسا و اعصاب خردکن است، ادامه داد: دغدغه‌های زیادی داریم که باید روی آنها تمرکز کنیم. از حرفه‌ای‌گری به دور است که درباره یک مربی صحبت کنم.

گل محمدی همچنین درباره حکم کمیته انضباطی مبنی بر تخلف او در دربی ۹۸ پایتخت که با هل دادن داور مسابقه همراه بود، یادآور شد: حکم من نسبت به کاری که کردم زیاد است. از باشگاه خواستم اعتراض کند و باشگاه هم مسئول حقوقی و مدیر روابط عمومی دارد و آقای درویش هم به این مسائل می‌پردازد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: تمرکز من روی مسائل فنی است. همین قدر بگویم استناد باشگاه استقلال نسبت به بندها اشتباه بود و اطلاعاتشان کامل نیست. آنها زیاد حرف می‌زنند و گاف می‌دهند.

گل محمدی درباره مصدومان پرسپولیس گفت: وحید امیری را در اختیار نداریم و سیامک نعمتی هم تازه به تمرینات اضافه شده است. نتیجه بازی فردا با توجه به شرایط بستگی به تمرکز خودمان دارد.

در ادامه این نشست خبری گل محمدی بار دیگر به افزایش اشتباهات داوری و رفتارهای داوران در مسابقات این تیم اشاره کرد و گفت: متاسفانه مشکلات داوری زیاد شده است. این نگرانی وجود دارد که باید حل شود. کمیته داوران با انتخاب‌های خوب می‌تواند مشکلات را کم کند. درصد زیادی از حواشی رخ داده به خاطر مشکلات داوری است.

وی از تصمیمات داور بازی پرسپولیس و هوادار در هفته گذشته لیگ برتر نیز گلایه کرد و گفت: در هفته قبل ۲۷ دقیقه بازی خوابید و داور با بازیکنان صحبت می‌کرد. داور باید حامی تیمی باشد که می‌خواهد فوتبال بازی کند نه اینکه برعکس باشد. یک سوم زمان بازی خوابیده بود. تماشاگران چه لذتی می برند؟ این کارها فقط جنگ اعصاب است. اتفاقات دربی هم به خاطر صحنه‌های داوری بود. صحنه‌های داوری را بگذارید و چند داور منصف قضاوت کند، اگر نگفتند قضاوت دربی یک طرفه بوده فوتبال را کنار می‌گذارم.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: از دقیقه یک مسابقه داور یکطرفه سوت زد. کل صحبتم این است بگذارید قهرمان در زمین مسابقه فوتبال مشخص شود. این خواسته همه بازیکنان و مربیان است. ما نباید با ذهنیت و نگرانی از انتخاب داوران بدون تمرکز وارد زمین شویم. داور دربی علیه افشاریان استوری گذاشت و به همین خاطر آقای افشاریان او را جریمه اش کرد و دیدگر برای بازی ما با نفت مسجدسلیمان سوت نزد اما همین داور چطور می آید داور دربی می شود.

وی گفت: معلوم است آقای خسروی از انتخاب خود برای داور حمایت می کند. من با او همین جا جلسه می گذارم که اگر اشتباه گفتن هر کاری خواست من انجام می دهم.

این مربی با بیان اینکه اگر از یک تیم خوب و باکیفیت پنج تا گل بخوریم ولی از روی فوتبال باشد واقعا لذت می بریم، خاطرنشان کرد: اتفاقا درس می گیریم و لذت می بریم که یک مربی چنین تیمی را درست کرده است.

او بار دیگر به داور دربی اشاره کرد و گفت: وقتی آقای سیدعلی داور شد نمی توانستیم اعتراض کنیم اما این ذهنیت وجود داشت که نمی خواهد پرسپولیس برنده شود. چون همان هایی که دست های فرا قانونی داشتند و انرژی برای این داور گذاشتند برای همان ها هم قضاوت کرد و نگذاشت ما ببریم‌.

وی درباره انتقاد کارشناسان که «چرا در دربی تعویض دیرهنگام شد» گفت: اتفاقا وقتی آنها بازیکن بلند قامت آوردند می خواستیم تعویض کنیم اما داور نگذاشت بازیکن ما وارد زمین شود. ما ۱۰ نفره گل خوردیم. برانکارد روی خط طولی زمین و به طرف بیرون در حال حرکت بود که آقای سید علی می خواست بازی را شروع کند.

گل محمدی در همین رابطه تاکید کردک بازی تیم ملی ایران و کره جنوبی را دیدید؟ داور دو دقیقه و نیم منتظر ماند تا بازی عادلانه پیش برود، داور دربی هم اگر سه چهار ثانیه تحمل می کرد تعویض ما هم انجام می شد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه اتفاقات نیمکت ها هم به مدیریت داوری بر می گرددف تصریح کرد: چرا فغانی داور خوبی است چون مقتدر است. من باید بگویم داوران ما اصلا مشکل ندارند بلکه آنها از لحاظ امکانت و حقوق جزو ضعیف ترین اقشار جامعه هستند آنها هدست هم ندارند. کار داوری در فوتبال ما خیلی خیلی سخت است. دیروز در کمیته انضباطی هم گفتم VAR را بیاورید تا فشار روی داور کمتر شود. ولی فکر کنم نبود این وسایل برای بعضی تیم ها خوب باشد. واقعا عجیب است. در نهایت امیدوارم تمام نتایج بازی ها فوتبالی رقم بخورد.

ادامه دارد….

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *