امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دو دستگی در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال/ گره ریش اسکوچیچ به «پول»!

به گزارش خبرنگار مهر، قرعه کشی رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، دوازدهم فروردین ماه گذشته انجام شد تا تیم ملی فوتبال ایران در گروه B با انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌آف قاره اروپا (بین تیم‌های ولز و برنده دیدار تیم‌های اسکاتلند – اوکراین) همگروه شود.

مهمترین پرسش پس از قرعه کشی جام جهانی در مورد تیم ملی ایران اینگونه مطرح شد که آیا این تیم با دراگان اسکوچیچ می تواند در قطر موفق شود یا تیم ملی ایران به مربی بزرگتری نیاز دارد؟

در شرایطی که تعداد زیادی از مسئولان فدراسیون فوتبال راهی قطر شده بودند تا در مراسم قرعه کشی شرکت کنند، برخی اعضای هیات رئیسه هم با توئیت های خود زمزمه های اختلاف در فدراسیون فوتبال را پررنگ تر مطرح کرد و حتی کار را تا جایی پیش بردند که جانشین اسکوچیچ را هم انتخاب کردند!

هیات رئیسه ای که برای برکناری عزیزی خادم متحد و یکدست به نظر می رسید، با اختلافات شدیدی مواجه شده اند که این اتفاق کار را برای تصمیم گیری در مورد آینده تیم ملی و سرمربی آن سخت کرده است. احمدرضا براتی یکی از اعضای هیات رئیسه که علی دایی را گزینه مناسبی برای هدایت تیم ملی دانسته بود و توئیت جنجالی در این زمینه منتشر کرد، از اتفاقات و تصمیمات هیات رئیسه بی خبر است و ظاهرا به بازی گرفته نمی شود!

دو دستگی در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال/ گره ریش اسکوچیچ به «پول»!

توئیت احمدرضا براتی در خصوص انتخاب علی دایی به عنوان جانشین دراگان اسکوچیچ تبدیل به جنجالی بزرگ در نوروز ۱۴۰۱ شد تا عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال مجبور به حذف نوشته خود از توئیتر کند. براتی که پیش از این نیز عدم تمایل خود مبنی بر حفظ اسکوچیچ در قامت سرمربی تیم ملی ایران را بروز داده بود در روزهای نخست سال با واکنش تند حمید استیلی مدیر تیم ملی ایران روبرو شد.

با این حال اتفاقات حاشیه‌ای مربوط به برخورد با زنان در جریان دیدار تیم ملی ایران مقابل لبنان در مشهد باعث شد تا بار دیگر آتش اختلاف بین اعضای هیأت رئیسه شعله‌ور شود تا جایی که نزدیک به ۴۰ نفر از اعضای مجمع عمومی فدراسیون خواستار برکناری احسان اصولی از هیأت رئیسه هم شدند.

اصولی که پس از عزل موقت عزیزی خادم به عنوان سخنگو تبدیل به چهره‌ای پر حاشیه در فدراسیون شده است حالا دیگر کمتر صحبت می‌کند تا کمتر در کانون توجهات قرار بگیرد. با این حال بسیاری از اهالی فوتبال وی را به عنوان یکی از مقصران اصلی اتفاقات مشهد می دانند و خواستار کنار گذاشتن وی هستند.

مهرداد سراجی دیگر عضو هیات رئیسه نیز با انتشار چند توئیت نگرانی هایش از اتفاقات پیش روی فوتبال ایران را مطرح کرد و از وزارت ورزش به عنوان مقصر اصلی اتفاقات مشهد نام برد و خواستار ارائه توضیحات آنها شد.

اختلافات در هیأت رئیسه در حالی اوج گرفته است که پس از تعیین حریفان ایران در جام جهانی بار دیگر شائبه‌هایی درباره ماندن یا رفتن اسکوچیچ مطرح شده است. پیگیری‌های خبرنگار مهر از دو مقام مسئول در فدراسیون فوتبال نشان از همراهی چهار تن از اعضای هشت‌ نفره فعلی هیأت رئیسه درباره اخراج اسکوچیچ دارد.

دو دستگی در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال/ گره ریش اسکوچیچ به «پول»!

سرمربی کروات که در صورت ادامه فعالیت شهاب‌الدین عزیزی خادم شانس کمی برای ماندن روی نیمکت تیم ملی ایران داشت حالا با چهار مخالف جدی در هیأت رئیسه روبرو است.

با این حال همچنان نگاه چهار موافق اسکوچیچ در هیأت رئیسه به مخالفان او چربیده است. مشکلات مالی فراوان در فدراسیون فوتبال مانع از هرگونه گفتگو با گزینه‌های احتمالی خارجی برای جایگزینی اسکوچیچ شده است.

از سوی دیگر مدت زمان اندک باقیمانده تا شروع رقابت‌های جام جهانی قطر یکی دیگر از عواملی است که مخالفان اخراج اسکوچیچ مطرح کرده‌اند اما موافقان طرح برکناری سرمربی معتقدند با توجه به گروه فعلی می‌توان شانس صعود را با مربی دیگری افزایش داد.

اسکوچیچ که در رختکن تیم ملی ایران نیز مخالفان و موافقانی دارد باید منتظر تصمیم نهایی هیأت رئیسه درباره بقای خود برای به دست گرفتن سکان هدایت تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ باشد. حضوری که می‌تواند علاوه بر نتیجه مجمع عمومی فدراسیون که دهم خردادماه مبنی بر ماندن یا رفتن عزیزی خادم از مقام ریاست فدراسیون به پول‌هایی که قرار است در اختیار این نهاد قرار بگیرد ارتباط مستقیم داشته باشد.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *