امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

واکنش اسکوچیچ به انتقادات و برکناری‌اش/دلایل شکست برابر کره‌جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار مرحله نهایی انتخابی جام جهانی از ساعت ۱۶ روز سه شنبه ۹ فروردین در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد به مصاف تیم ملی لبنان خواهد رفت.

دراگان اسکوچیچ در نشست خبری پیش از این دیدار گفت: بازی قبلی را متأسفانه با نتیجه خوبی تمام نکردیم ولی فردا برای جبران آن شکست وارد زمین می‌شویم.

سرمربی تیم ملی ایران افزود: خیلی امیدواریم که این بازی را به نفع خودمان تمام کنیم تا پایان خوبی برای این بازی ها باشد.

او درباره شرایط ملی پوشان فوتبال ایران تاکید کرد: تعدادی از بازیکنان‌ را همچنان در اختیار نداریم و این مشکلی است که با آن برخورد کرده ایم. با این حال نسبت به بازی فردا بسیار خوش‌بین هستم تا ببریم.

اسکوچیچ در واکنش به اینکه پس از شکست مقابل کره جنوبی انتقادات زیادی از شما مطرح شد اظهار داشت: چنین صحبت‌هایی روی من و تیمم تأثیر نمی گذارد. در این دو سال که نباخته بودیم خیلی‌ها منتظر بودند تا بتوانند انتقادات‌ از تیم ملی داشته باشند. من کاملاً با صحبت‌هایی که مطرح شد با آرامش برخورد کردم، در ضمن فدراسیون فوتبال هم موضع رسمی‌اش را برای این صحبت‌ها بیان کرد و من چیزی برای اضافه کردن ندارم.

وی ادامه داد: دنبال بهانه‌جویی برای شکستی که مقابل کره گرفتیم نیستم ولی باید یادآوری کنم که پنج بازیکنان‌ را به دلیل کرونا و دو بازیکن‌ را هم به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم. برای تیمی مثل ایران وقتی هفت نفر از ترکیب اصلی نباشید قطعا کار سختی پیش رو است. ضمن اینکه برای بازی با کره‌ سفر خیلی طولانی را داشتیم و بدون آماده‌سازی و اینکه تیم کاملی را در تمرینات در اختیار داشته باشیم پا به زمین گذاشتیم.

اسکوچیچ درباره برگزاری بازی تیم ملی ایران در مشهد گفت: احساس خیلی خوبی دارم که الان در مشهد هستیم. البته بار اول نیست که به این شهر آمده‌ام. نظر مساعدی دارم که تیم ملی گاهی به شهرهای دیگر برود، چون تیم ملی متعلق به همه کشور است و این شانس را باید مردم داشته باشند که بازی تیم ملی کشور خود را در ورزشگاه تماشا کنند.

سرمربی تیم ملی ایران درباره اعلام لیست تیم ملی با توجه به اینکه تعدادی از بازیکنان محبوب در لیست نبودند و شاید نیاز به مصلحت اندیشی بود گفت: همه بازی‌ها برای ما اهمیت یکسانی دارد. اگر نظر شما این است که بازی فردا اهمیت کمی دارد باید این را یادآوری کنم که با برد احتمالی ما در بازی فردا و مساوی احتمالی کره در بازی با امارات معادلات صدرنشینی این گروه تغییر می‌کند.

اسکوچیچ در واکنش اینکه شاید آخرین نشست خبری خود در قامت سرمربی تیم ملی ایران را تجربه کند تصریح کرد: بازی‌هایی که ما قبل از شکست مقابل کره انجام دادیم حکم فینال را برای‌ما داشت و سعی کردیم نهایت تلاش‌مان را انجام دهیم، ولی باید این را هم درک کنیم که یک تیم ممکن است روز خوبش نباشد و تیم حریف عملکرد به مراتب بهتری داشته باشد. باز هم می‌گویم که هفت بازیکن‌مان را در اختیار نداشتیم و اگر قرار باشد که من موضوعاتی را امتحان کنم و دست به آزمون و خطا بزنم از این بازی‌های رسمی استفاده می‌کنم و ایده‌های خودم را می‌سنجم. همه عالی بودند و من از تمام اعضای تیم تشکر می کنم.

سرمربی تیم ملی ایران که نسبت به انتقادات آشفته به نظر می رسید تاکید کرد: نمی‌دانم چرا فقط به بازی با کره لقب بازی بزرگ را می‌دهید! اگر یادتان باشد در بازی‌های مرحله قبل چهار بازی بازی‌های بسیار حیاتی داشتیم و آنها هم بازی های بزرگ بودند. این را هم درک می‌کنم که بعد از صعود به جام جهانی توقعات تا حدی بالا رفته و بازی تشریفاتی ما با کره بازی مهمی تلقی می‌شود. البته من از این موضوع خوشحالم که سطح توقعات از تیم ملی تا این حد بالا رفته است. انتقادات هم طبیعی است بعد از اینکه ۱۵ بازی را بدون باخت سپری کردم می‌دانم که انتقاداتی مطرح می‌شود و من هم آنها را با آغوش باز می‌پذیرم، ولی در نهایت از مسیری که آمدیم راضی هستم و رضایت کامل دارم.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *