امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

واکنش اینفانتینو به حضور زنان در ورزشگاه و انتظار از فدراسیون

به گزارش خبرنگار مهر، میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم قرعه کشی جام جهانی نشست مشترکی با رئیس فدراسیون جهانی فوتبال داشت.

اینفانتینو در این جلسه ابتدا در خصوص نحوه تعامل و همکاری فیفا با فدراسیون فوتبال ایران گفت: ما تمامی موضوعات و مسائلی که در خصوص فدراسیون‌ها مطرح می‌شود را تنها از طریق همان فدراسیون پیگیری می‌کنیم و توجهی به گزارشات دیگر یا شایعات و مسائلی که مطرح می‌شود نداریم. در همین راستا تعامل نزدیکی با کنفدراسیون فوتبال آسیا داریم و برای حل مشکلات فدراسیون فوتبال ایران در زمینه‌های مختلف تلاش می‌کنیم.

رئیس فیفا در مورد حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: این مسئله یکی از موضوعات مورد توجه ماست که از روند سابق آن مطلع هستیم و انتظار داریم در مسابقات آتی فوتبال ایران هم به خواست فیفا در این مورد توجه شده و این مسیر را دنبال کنیم. انتظار ما همکاری نزدیک فدراسیون فوتبال ایران است و در مقابل آمادگی داریم برای تکمیل زیرساخت‌های ورزشگاه‌های ایران به منظور حضور بانوان همکاری کنیم.

اینفانتینو همچنین در پاسخ به ماجدی و پیرامون مشکلات مالی فدراسیون فوتبال ایران و مطالبات بلوکه شده این فدراسیون در فیفا گفت: در گفت و گو با شیخ سلمان و AFC به دنبال یافتن راه حلی برای رفع این مشکل خواهیم بود و تلاش می‌کنیم با روش مناسبی فدراسیون ایران بتواند به مطالبات خودش دست پیدا کند. از اقدام‌ها و تلاش‌های فدراسیون ایران قدردانی و حمایت کامل خودمان را از این فدراسیون اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با رفع مشکلات موجود زمینه توسعه و گسترش تعاملات و همکاری‌ها فراهم شود، همچنین فدراسیون فوتبال ایران که در گروه مناسبی در مسابقات جام جهانی قرار گرفته بتواند برنامه خوبی برای آماده سازی تیم ملی این کشور فراهم کند و ایران با قدرت در جام جهانی حاضر شود.

میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال نیز در این نشست با قدردانی از اینفانتینو بر تلاش فدراسیون فوتبال ایران به منظور توسعه همه جانبه فعالیت‌های بین المللی خصوصاً دیپلماسی ورزشی تاکید کرده و ارتباط سازنده این فدراسیون با فیفا و AFC در راستای تقویت زیرساخت‌ها و حل مشکلات فوتبال ایران را تأثیرگذار و حائز اهمیت ارزیابی کرد.

ماجدی همچنین در حاشیه این مراسم نشست مشترکی با فاطما سامورا دبیرکل فیفا داشت که خانم سامورا نیز بر ضرورت استمرار ارتباط و همکاری نزدیک دو طرف به شکل مستقیم و بدون واسطه تاکید کرد و گفت: فیفا در راستای حمایت از فدراسیون‌های عضو برای حل مشکلات ساختاری و اجرایی فوتبال کشورها تلاش می‌کند و در این مسیر هیچ توجهی به حواشی و ارتباطات غیر رسمی نداریم. از نظر ما فدراسیون فوتبال ایران مسئولیت کلیه موضوعات مرتبط را بر عهده دارد و در خصوص هر موضوعی تنها به صورت مکاتبه مستقیم با فدراسیون در ارتباط هستیم.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *