امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

امام جمعه بوشهر: توجه ویژه به آموزش و پرورش ضروری است

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: دانش‌آموزان به عنوان مهمترین منبع ثروت، سرمایه جامعه، منبع مستعد باید به گونه‌ای تربیت و مدیریت شوند که خودکفایی علمی آینده کشور تضمین شود. 

وی بیان کرد: باید آموزش و پرورش به گونه‌ای ریل‌گذاری شود تا دانش‌آموزان به علوم مختلف استراتژیک دست یابند زیرا ریشه همه پیشرفت‌ها و موفقیت‌های کشور علم است و جهالت عامل عقب‌ماندگی است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه کشوری که دارای خودکفایی علمی باشد تمدن‌آفرین می شود گفت: اگر در کشور به علوم توجه نشود زمینه وابستگی‌ها به دیگر کشورها فراهم می‌شود و در این حوزه نقش آموزش و پرورش بسیار مهم و اثرگذار است.

وی توجه به کتاب دانش‌آموزان، معلمان، فیزیک ساختمان و تجهیزات آموزشی را مورد تأکید قرار و ادامه داد : استان بوشهر با توجه به وجود استعدادهای درخشان و زیرساخت‌های لازم در آلبوم توسعه صنعتی قدم‌های موثر برداشته و تا ۱۰ سال آینده به این جایگاه دست می‌یابد.

صفایی بوشهری افزود: این استان با این همه ظرفیت نباید ۷۰۰ کلاس درس تخریبی داشته باشد به همین دلیل لازم است در عرصه اعتبارات توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش استان بوشهر شود.

امام جمعه بوشهر راه‌اندازی دانشکده نفت در بوشهر را از برنامه‌های آینده دانست و گفت: ریشه همه دستاوردهای توسعه در این استان در اختیار آموزش و پرورش است که باید به آن توجه ویژه صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: باید مردم از معلمان که در شرایط سخت معیشتی بویژه در روزهای کرونایی چراغ آموزش را برافروخته نگه داشته‌اند، تجلیل کنند.

محمد تقی ایرانی افزود: با توجه به حضوری شدن مدارس، واکسینه شدن دانش‌آموزان ضرورت بیشتری دارد.

وی اظهار کرد: همه دستگاه‌ها نسبت به آموزش و پرورش اهتمام ویژه داشته باشند تا زیرساخت آموزش حضوری برای سال تحصیلی آینده نیز فراهم شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برگزاری آیین تجلیل ازمعلمان برگزیده با عنوان جلوه های معلمی، آزمون از کتاب شهید مطهری، برپایی نمایشگاه کتاب‌های تالیف شده از سوی فرهنگیان، تجلیل از پیشکسوتان، عطرافشایی مزار شهدای فرهنگی و دانش‌آموزان، برپایی رژه سپاس معلم در مدارس، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی و دانش‌آموز و حضور فرهنگیان در نماز جمعه از مهمترین برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم است.

علی موحدی اضافه کرد: امسال ۳۶ معلم نمونه منطقه‌ای، چهار معلم نمونه استانی و ۲ معلم نمونه کشوری در استان بوشهر تجلیل می‌شوند.

وی یادآور شد: سوم خرداد امسال نخستین کنگره شهدای فرهنگی و دانش آموز این استان برگزار می شود که تاکنون در استقبال از این کنگره پویش‌های مختلف دانش‌آموزی و ۱۵ پیش کنگره  برگزار شده است.

موحدی گفت: امسال ۱۶ مدرسه آماده افتتاح هستند که به دلیل مشکل برق، امکان بهره برداری ندارند در همین راستا ۹ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر برای این موضوع در نظر گرفته شده است تا این مدارس در هفته دولت امسال افتتاح شوند.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *