امروز: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

برترینهای جشنواره علمی پژوهش سراهای دانش آموزی استان بوشهر معرفی شدند

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر روز شنبه به نقل از سرپرست معاونت آموزش متوسطه این اداره کل اعلام کرد: پژوهش سراهای دانش‌آموزی ظرفیت مهمی برای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و تربیت پژوهشگر و پتانسیلی بالقوه برای پژوهش محور شدن نظام آموزشی هستند.

علی اکبر بازیار افزود: یادگیری اثرگذار و همگانی مستلزم مناسب بودن محیط آموزشی، امکانات و تجهیزات مورد نیاز دانش آموزان است که پژوهش سراها با فعالیت در ۱۱ محور علمی- پژوهشی و با در اختیار داشتن آزمایشگاه ها و کارگاه های تخصصی از جمله اتاق رایانه، خانه ریاضیات، اتاق نجوم، آزمایشگاه نانو، سلولهای بنیادی، گیاهان دارویی، زیست فناوری، کارگاه های رباتیک، انرژی های نوین، کدنویسی، ادبیات و حمل و نقل پیشرفته فضای آموزشی و پژوهشی مناسبی برای نوآوری، خلاقیت و بروز توانمندی های دانش آموزان هستند.

وی عنوان کرد: پنج هزار و ۹۳۴ دانش‌آموز  بوشهری در مرحله استانی در رشته های نانوفناوری، رباتیک، کدنویسی،گیاهان دارویی و طب ایرانی، سلول‌های بنیادی، انرژی‌های نوین، زیست فناوری، ادبیات، علوم آزمایشگاهی، فناوری‌های هوایی فضایی  و دریا و نجوم با هم رقابت کردند.

بازیار ادامه داد: پس از داوری آثار در قطب‌های ۱۱ گانه استانی، ۱۷۴ دانش‌آموز به عنوان برگزیده استانی و ۷ دانش آموز به عنوان برگزیده کشوری، معرفی و تجلیل شدند.

وی تاکید کرد: شناسایی و استفاده از ظرفیت جامعۀ خیرین مدرسه ساز برای حمایت از مدارس، پژوهش سراهای دانش‌آموزی، مراکز آموزشی و همچنین حمایت از دانش آموزان نیازمند به منظور تشویق آنان امری ضروری است.

بازیار اظهار کرد: توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی در مدارس نیازمند مدیریت صحیح هدایت تحصیلی است که باید بر اساس شایستگی‌های دانش آموزان و نیاز جامعه اجرا شود و از آنجایی که نمره علمی دانش آموزان، نظر والدین و مشاوران تحصیلی به ترتیب بیشترین تاثیر در هدایت تحصیلی دانش آموزان دارند، به همین دلیل توسعه متوازن در رشته ریاضی و رشته های شاخه فنی و حرفه ای و کار و دانش در مدارس استان نیازمند توجه بیشتری است.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *