امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خط جدید کشتیرانی در مسیر بوشهر – خارگ راه اندازی شد

به گزارش  ایرنا  روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر روز سه شنبه به نقل از محمد شکیبی نسب اعلام کرد: به منظور رفع مشکلات تردد و ترابری میان بوشهر و جزیره خارگ و با همت و تلاش مسئولان استانی و شهرستانی ، خط جدید کشتیرانی بوشهر به خارگ با فعالیت یک فروند شناور جدید (هایان) توسط بخش خصوصی راه اندازی شد.

وی بیان کرد: از جمله قابلیت‌های این شناور می‌توان به ظرفیت حمل ٧۵ دستگاه خودرو سبک و یا ١۵ دستگاه خودرو سنگین به صورت مجزا، رمپ تخلیه و بارگیری در هر دو سمت شناور با دو ارتفاع متفاوت جهت انجام عملیات تخلیه و بارگیری در زمان جزر و مد، ۴٠ متر مکعب سردخانه زیر صفر درجه و ۵٠ مترمکعب سردخانه بالای صفر درجه اشاره کرد.

شکیبی‌نسب گفت: فضای کافی جهت استقرار سرنشینان خودروها در طول سفر برای ١٠٠ نفر، قابلیت حمل انواع کالا شامل کانتینر خشک و یخچالی ، بار متفرقه و انواع خودرو و محموله های  سنگین و حجیم از دیگر امکانان این شناور است

وی اضافه کرد: همچنین از دیگر ویژگی‌های این شناور می‌توان به قابلیت امکان تردد در شرایط نامناسب جوی و سرعت قابل قبول آن تاکید کرد.

شکیبی‌نسب یادآور شد:  در تحقق این مهم ارگان‌هایی چون ستاد نظارت گمرکات استان، فرماندهی دریایانی، بخشداری خارگ و فرمانداری شهرستان بوشهر به طور مستقیم نقش داشتند.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *