امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیازمند توسعه همه جانبه است

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان بوشهر روز پنج‌شنبه به نقل از ابراهیم رضایی در نشست با مسئولان این دانشگاه، بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان همواره خروجی بسیار موثری برای کشور داشته است و نمایندگان استان همه تلاش خود را برای توسعه و تامین کاستی‌های این دانشگاه در استان به کار می‌بندند.

وی افزود: تجربه نشان داده است که فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان که جذب آموزش و پرورش می شوند در این سیستم کارایی بالاتری دارند.

رضایی از مسئولان دانشگاه فرهنگیان بوشهر خواست با کار کارشناسی مسائل و مشکلات دانشگاه را احصا و برنامه‌ریزی کنند و  نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مشکلات و کمبودها همکاری مشترک خواهند داشت.

 نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: لازم است در مورد ورودی های دانشگاه فرهنگیان مراقبت و دقت بیشتری صورت گیرد تا نسلی که قرار است تربیت فرزندان ایران به آنها سپرده شود صلاحیت لازم را داشته باشند.

دانشگاه فرهنگیان بوشهر کمبود شدیدی در اعضای هیات علمی و  تامین خوابگاه دارد

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر  نیز در این نشست گفت: در شرایط آموزش حضوری حدود ۲۷۰ نفر خوابگاه در پردیس علامه طباطبایی کمبود دارد و این وضعیت در پردیس دختران نیز مشابه است.

رضا درویشی افزود: میانگین کشوری عضو هیات علمی به دانشجو در کشور ۱ به ۹۰ است که این مورد در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر ۱ به ۱۷۰ است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: امیدواریم که در مسیر پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر دانشگاه فرهنگیان استان مسئولان استانی همچون نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی در کنار ما بوده و ما را در بهبود مشکلات همراهی و یاری کنند.

وی یادآور شد: هم اکنون ۹۰۴ دانشجو معلم در پردیس دختران و ۷۷۴ دانشجو معلم پسر در پردیس پسران دانشگاه در پنج رشته در حال تحصیل هستند که بیشتر در رشته آموزش ابتدایی محصل هستند.

درویشی اضافه کرد: سال ۹۷ ما شاهد بیشترین ورودی در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر بودیم که امسال آنها فارغ التحصیل می شوند که بیشتر آنها بومی استان هستند.

وی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان قلب آموزش و تربیت معلمان است و مسیر پیشرفت و تعالی هر جامعه را آموزش و پرورش آن هموار می کند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز در نشست مسئولان دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر با نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با بازگشایی دانشگاه و آغاز آموزش حضوری یکی از مشکلات اساسی این دانشگاه با توجه به زیست محور بودن دانشگاه مشکل زیرساختی است.

حسینی اذعان کرد: در بیشتر نشست‌های مسئولان دانشگاه مشکل تامین خوابگاه مطرح بوده است و باید خوابگاهی که در شان و شایسته دانشجومعلمان این دانشگاه باشد، تامین شود.

وی بیان کرد: امیدوارم که بتوانیم با همدلی، همفکری و هم افزایی ها و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های ملی و استانی بتوانیم به یک نقطه مطلوب دانشگاه برسیم تا در مهرماه سال جاری با فراغ بال و آسودگی خاطر فعالیت دانشگاه را به پیش ببریم.

معاون توسعه منابع و امور دانشجویی پردیس بنت الهدی صدر بوشهر نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: مسئله ای که ما به شدت از ناحیه آن در مضیقه هستیم، مسئله اعتبارات مالی است و حضور نمایندگان مجلس در دانشگاه فرهنگیان می تواند منشا برکت بسیاری برای دانشگاه در راستای پیشرفت آن باشد.

عبدالرسول فدایی افزود: اعتبارات تملک دارایی این دانشگاه با داشتن بیش از ۱۷۰۰ دانشجومعلم روزانه بسیار ناچیز است و این میزان جوابگوی آن هویت معلمی بیان شده در سند تحول بنیادین مد نظر رهبری، نیست.

وی گفت: امید است با رایزنی نمایندگان با مسئولان وزارت نفت در راستای مسئولیت های اجتماعی آنها، دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر به عنوان معین وزارت نفت در نظر گرفته شود.

فدایی افزود: لازم است در سطح استانی و ملی، دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر از درآمدهای سایر ارگان های درآمدزای کشوری که برای کل کشور درآمدزا بوده و در استان مستقر هستند، متنفع و ذینفع شود.

علی اکبر قاسمی معاون توسعه منابع و امور دانشجویی پردیس علامه طباطبایی بوشهر نیز در این نشست گفت: اگر ماده ۷۸ قانون مالیات های مستقیم احیا شود، بخش قابل توجهی از این درآمد مالیاتی ناشی از استقرار صنایع بزرگ در استان به آموزش و پروش تعلق می‌گیرد و این مهم می تواند برای حل مشکلات دانشگاه فرهنگیان بسیار راهگشا باشد.

وی تاکید کرد: تحقق این مهم نیازمند پیگیری و مساعدت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی است.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *