امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

نهاد علمی جهاد دانشگاهی در تحقق شعار سال پیشرو است

به گزارش دوشنبه ایرنا از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان بوشهر، علی احمدی‌زاده در آیین معارفه معاون‌های پژوهشی و فرهنگی جهاد دانشگاهی استان بوشهر، اظهار کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یک مجموعه علمی می‌تواند عملی کننده شعار سال در زمینه تولید و اشتغالزایی مبتنی بر فعالیت دانش‌بنیان باشد.

وی ادامه داد: فعالیت جهاد دانشگاهی هم دانش بنیان است و هم اشتغال آفرینی و تولیدی که در این مجموعه رخ می‌دهد مبتنی بر دانش تولید شده در این نهاد است.

احمدی‌زاده تاکید کرد: در این راستا نهاد علمی جهاد دانشگاهی مصمم است تا برنامه‌های خود را با دو ویژگی اشتغال‌آفرین و دانش‌بنیان در سطح کشور، استان و منطقه‌ طرح ریزی و اجرا کند.

وی اذعان کرد: در استان بوشهر ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای نقش آفرینی در حوزه پژوهشی و فناوری وجود دارد که می‌تواند زمینه‌ساز تولید فناوری باشد، در حالی که در گذشته مورد کم‌توجهی قرار گرفته و دانشگاه‌ها کمتر به آن سمت حرکت کرده‌اند.

احمدی زاده در بیان ظرفیت‌های شاخص استان بوشهر، عنوان کرد: حوزه‌های نفت، کشاورزی و آبزیان از ظرفیت‌های اصلی بوشهر به شمار می‌رود و باید پژوهش‌ها و فناوری در این زمینه‌ها فعال‌تر و پویاتر شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر گفت: واحد پژوهش در جهاددانشگاهی نیازمند نگاه ویژه است تا علاوه بر فراهم کردن زمینه برای پیشرفت کشور در عرصه بین‌المللی، با ارائه خدمات، در زمینه تحقیقات دانشگاهی نیز تغییر و تحول عمده‌ای در پیشرفت‌های علمی ایجاد کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر بیان کرد: شعار امسال مکمل رهنمودهای سال‌های اخیر رهبر معظم انقلاب در حوزه فناوری و اشتغال است که با توجه آنها می‌تواند خلاهای موجود را احصا کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر در این آیین سیدمحمد  قائم کاظمی بیدک را به عنوان معاون پژوهشی و رقیه کرمی را به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان بوشهر منصوب کرد.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *