امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

جواد نکونام: فقط تیم‌های عربستان از لیگ قهرمانان آسیا لذت می‌برند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت باشگاه فولاد خوزستان، جواد نکونام سرمربی فولاد در نشست خبری پیش از بازی با شباب الاهلی در لیگ قهرمانان آسیا، گفت: خوشحالم از اینکه تیم ما تا اینجای کار توانسته است امتیازات خوبی را جمع آوری کند و حداقل صعودمان را در این گروه سخت و دشوار قطعی کرده‌ایم. به هر حال امیدواریم که هم بازی خوبی را انجام دهیم و هم اینکه نتیجه خوبی را به دست بیاوریم. دیدار فردا، بازی مهمی است و با تمرکز کامل به مصاف حریف می‌رویم.

وی ادامه داد: با تیم خوب شباب الاهلی بازی داریم. هر دو تیم شناخت کامل و کافی از همدیگر دارند. به نظرم تیم قابل احترام و با کیفیتی هستند. بازیکنان خوب و تأثیرگذاری دارند که هر لحظه می‌توانند نتایج بازی‌ها را تغییر دهند. تیم پرمهره ای هستند و بازیکنان زیادی دارند. مهدی قایدی و احمد نورالهی دو نفر از بهترین بازیکنان و ستاره‌های فوتبال ایران در شباب الاهلی هستند که در این تورنمنت به آنها فرصت کمی برای بازی نرسیده و این نشان می‌دهد شباب الاهلی تیم پرقدرت و باکیفیتی است.

نکونام تصریح کرد: آنها بازیکنان خوبی از جمله چند بازیکن خارجی در اختیار دارند که هر لحظه می‌توانند نتیجه بازی را تغییر دهند. به تمرکز کامل و فعل خواستن نیاز داریم تا تیم ما بتواند بهترین عملکرد را در زمین داشته باشد.

سرمربی فولاد در ادامه با گلایه از زمان بندی و برگزاری متمرکز مسابقات لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: این مسابقاتی است که بازیکنان، هواداران و همگی اعم از میزبان و مهمان باید از فوتبال لذت ببرند. دوست دارم این صحبت‌ها را انجام دهم و بگویم اینگونه هیچ بازیکن و هیچ باشگاهی جز تیم‌های میزبان از مسابقات لذت نمی‌برند. کار سخت است. یک ماه اردو و قرنطینه وجود دارد و تیم باید با انجام تست‌های متوالی کرونا در این هوای گرم و رطوبت زیاد، هر سه روز یک بار در شرایط مسابقه قرار بگیرد.

نکونام با انتقاد از نحوه برگزاری مسابقات گفت: این شرایطی است که بازیکنان را از لحاظ ذهنی، روحی و روانی کلافه و خسته می‌کند و بجز تیم‌های میزبان، سایرین از این نوع برگزاری خوشحال نیستند. امیدوارم این اتفاق در مراحل بعدی به گونه‌ای رخ دهد که مسابقات به صورت رفت و برگشت برگزار شود. عربستان میزبان خیلی خوبی برای ما بود و از برنامه ریزی که داشتند تشکر می‌کنم و از میزبانی آنها چه سال قبل در شهر ریاض و چه امسال در شهر جده رضایت کامل را داریم.

وی با ابراز امیدواری از سفر تیم‌های سعودی به ایران اضافه کرد: امیدوارم که تیم‌های عربستانی نیز به کشور ما بیایند و در آنجا مسابقات را برگزار کنیم تا ما هم بتوانیم مهمان نوازی خوبی از آنها داشته باشیم و همه لذت ببرند. فوتبال برای خوشحالی مردم و هواداران تیم هاست تا بتوانند از دیدن تیم‌های خارجی در کشورشان لذت ببرند و بازی‌ها را از نزدیک ببینند و تیم‌هایشان را تشویق کنند تا به موفقیت برسند. امیدوارم در ادامه راه، این اتفاق برای فوتبال آسیا رخ دهد.

سرمربی فولاد درباره انگیزه‌هایش از بازی فردا گفت: همیشه ما به عنوان نماینده کشورمان یک مسئولیتی را روی شانه‌هایمان حس می‌کنیم. زمانیکه شما نماینده کشوری هستید که می‌توانید به جوانان کشورتان کمک کنید، وظیفه تان را انجام داده‌اید. ما باید بتوانیم در اینجا بهترین بازی‌ها را انجام دهیم و بهترین نتایج را کسب کنیم تا سال‌های آینده تیم‌های بیشتری از ایران در این جام حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: مهم نیست که امسال چه اتفاقی افتاد، باید سال بعد تیم‌های ایرانی بیشتری در لیگ قهرمانان داشته باشیم. این وظیفه انسانی ماست که به فوتبال کشورمان کمک کنیم و ما این حس مسئولیت را داریم که بهترین عملکردمان را در هر بازی داشته باشیم تا به آینده فوتبال کشورمان کمک کنیم و ان شاءلله تیم‌های بیشتری از ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کنند که آنها نیز باید در آینده برای این موفقیت بجنگند.

نکونام درخصوص اهداف حضور فولاد در لیگ قهرمانان آسیا نیز گفت: هدف اول ما صعود از گروه بود تا بتوانیم در جمع ۱۶ تیم برتر قاره آسیا حضور داشته باشیم که افتخار بزرگی برای ماست و اکنون این اتفاق رخ داده است. در بازی آخر نیز با تمرکز کامل به میدان می‌رویم تا بهترین نتیجه را بگیریم تا ابتدا به عنوان صدرنشین گروه راهی بعد شویم. زمانیکه به ایران بازگردیم، مسابقاتی داریم که باید به آنجا نیز فکر کنیم. با توجه به فشاری که این مدت به بازیکنان وارد شده و پیش از آن نیز در ایران ۷ روز در اردو بودیم، شرایط برایمان مقداری سخت است. قطعاً فردا ۴، ۵ تغییر در تیم خواهیم داشت تا با چهره‌ای کاملاً متفاوت در زمین حضور پیدا کنیم.

وی در پایان گفت: برایمان فرقی نمی‌کند در مرحله بعد با چه تیمی روبرو شویم. تمام تیم‌ها، بهترین‌های آسیا هستند و قطعاً با شایستگی به دور بعد صعود کرده‌اند. نکته‌ای که خیلی مهم است، این است که ما توانستیم خیلی زود جواز حضور در دور بعد را کسب کنیم. با توجه به گروه سختی که داشتیم، کمتر کسی فکر می‌کرد این اتفاق رخ دهد. فردا هر بازیکنی که به میدان برود، قطعاً بهترین عملکردش را خواهد داشت و برای موفقیتی تیم، تمام توانش را در زمین خواهد گذاشت.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *