امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

رفع کمبود آب شرب در تابستان اولویت‌ وزارت نیرو است

به گزارش ایرنا، هاشم امینی سه‌شنبه‌شب در بازدید از پروژه‌های آب شیرین‌کن شهر بوشهر اظهار کرد: در این راستا در شهرستان‌های استان بوشهر پروژه‌های متعددی در حوزه آبرسانی در حال احداث است.

وی بیان کرد: با تاکید وزارت نیرو برای عبور بدون مشکل از تابستان و تامین آب مشترکان  به نحو مطلوبی انجام شده است که در این زمینه یکی از استان‌های مورد توجه استان بوشهر است.

امینی ادامه داد: خوشبختانه پروژه‌ها در حوزه جهاد آبرسانی برای روستاها و شهرهای متعدد استان بوشهر با روند مناسبی در حال اجرا است.

وی گفت: در بازدید از این پروژه‌ها مقرر شده اعتبارات خوبی به این پروژه‌ها و به ویژه در حوزه آب شیرین‌کن های شهرستان‌های استان بوشهر را به ویژه بوشهر، تنگستان و همچنین پروژه آبرسانی سیراف-جم تزریق شود.

امینی ادامه داد: با توجه به پروژه‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای شهرستان‌های استان بوشهر یک اطمینان خاطر مناسبی برای تامین آب و بهداشت آن ایجاد می‌شود. تاکید ویژه وزارت نیرو استفاده از آب دریا برای تامین آب شرب

است که در این بخش زیرساخت‌های بسیار خوبی در استان بوشهر ایجاد و افق روشنی برای استان ترسیم شده است.

وی افزود: توسعه این زیرساخت‌ها از سنوات قبل معطل مانده بود مه اکنون با کارهای انجام شده امید است بتوان از این ظرفیت تامین آب شرب بخوبی استفاده کرد.

امینی بیان کرد: برنامه ریزی های صورت گرفته میزان تولید آب از آب شیرین کن ها در استان بوشهر در سال های آینده چند برابر خواهد شد و در کنار این ظرفیت نگاه به آب‌های استان همجوار و همچنین خط کوثر نیز به صورت ویژه

دنبال خواهد شد.
معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور یادآور شد: سال‌های آتی میزان برداشت آب استان بوشهر از آب شیرین کن‌ها چند برابر خواهد شد و در کنار آن نگاهی نیز به آب های سطحی همجوار و بویژه خط کوثر

خواهیم داشت.

امینی اضافه کرد: ر جهاد آبرسانی که برای نخستین بار در کشور  توسط دولت سیزدهم آغاز شده آبرسانی به روستاها با ظرفیت خوبی محقق شده است.

وی یادآور شد: در استان بوشهر نیز اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث پروژه ‌های آبرسانی در روستاها اجرایی شده است که این مهم نویدبخش تامین آب پایدار روستاهای است.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *