امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

لغو قبولی درصورت مغایرت معدل داوطلبان کارشناسی ارشد/توزیع کارت ورود به آزمون از فردا

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر عبدالکریم شادمهر بعد از ظهر شنبه در نشست با خبرنگاران بوشهری افزود: داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۲ مرحله فرصت دارند که مغایرت معدل درج شده خود در زمان ثبت نام را اصلاح کنند که یکبار پس از انتشار کارت ورود به جلسه و یکبار در هنگام انتخاب رشته است و در این زمینه دقت کنند.

وی با بیان اینکه مساله مغایرت معدل یکی از بیشترین مشکلات ایجاد شده برای داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد است، اعلام کرد: داوطلبان سال آخر کارشناسی نیز باید با استفاده از فرم مندرج در دفترچه از اداره آموزش تاییدیه معدل خود را دریافت کنند و این معدل ملاک سنجش قرار خواهد گرفت.

شادمهر درباره تغییرات اخیر آزمون سراسری ۱۴۰۱ نیز گفت: کنکور سراسری امسال چند تغییر اساسی داشته که لازم است داوطلبان در برنامه‌ریزی خود مورد توجه قرار دهند.

رئیس مرکز تحقیقات، ارزشیابی، اعتبار سنجی و تضمین کیفیت آموزش عالی عنوان کرد: تغییر در تعداد پاسخنامه‌ها و زمان جمع آوری آنها از مهمترین تغییرات اخیر است به این معنی که در امسال پاسخنامه دفترچه عمومی به همراه این دفترچه جمع آوری می‌شود در حالی که در سنوات گذشته یک پاسخنامه واحد برای تمامی سوالات توزیع می‌شد.

وی افزود: در این پاسخ‌نامه برای هر یک از چهار درس عمومی یک ردیف پاسخ دهی جداگانه طراحی شده است تا اشتباه چشمی و جابجا علامت زدن پاسخ‌های یک درس آسیبی به سایر درس‌ها نزند در حالی که گذشته همه پاسخ‌ها در ادامه یکدیگر قرار داشت.

شادمهر اضافه کرد: علاوه بر این، برای رشته ریاضی ۲ دفترچه و پاسخنامه جداگانه توزیع می‌شود که یکی مربوط به سوالات درس ریاضی و دیگری مربوط به فیزیک و شیمی است.

وی ادامه داد: برای رشته تجربی نیز ۲ پرسشنامه و پاسخنامه دروس اختصاصی طراحی شده است که در یکی از آنها سوالات ریاضی و زیست شناسی و در دیگری سوالات فیزیک، شیمی و زمین شناسی مطرح شده است و داوطلبانی که دیپلم بهیاری دارند یک دفترچه دیگر نیز دریافت می‌کنند.

شادمهر درباره دفترچه دروس تخصصی علوم انسانی هم گفت: در این گروه آزمایشی هم علاوه بر دفترچه عمومی، ۲ دفترچه و پرسشنامه جداگانه توزیع می‌شود که در یکی از آنها سوالات مربوط به ریاضی، اقتصاد و علوم اجتماعی و زبان و ادبیات فارسی و در دیگری سوالات فلسفه و منطق، روانشناسی، عربی، جغرافیا و تاریخ مطرح شده است.

وی افزود: آزمون گروه‌های زبان و هنر در این زمینه تغییری نداشته است و تنها پاسخنامه عمومی به همراه این دفترچه جمع‌آوری و سپس دفترچه تخصصی توزیع می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات، ارزشیابی، اعتبار سنجی و تضمین کیفیت آموزش عالی یادآور شد: آزمون سراسری ۱۴۰۱ روزهای هشت، ۹، ۱۰ و ۱۱ تیرماه برگزار می‌شود.

وی گفت: آزمون سراسری در استان بوشهر در ۱۱ شهر یعنی مراکز شهرستان‌های دهگانه و جزیره خارک برگزار می‌شود که بشهر با ۶ هزار ۶۶۳ و دشتستان با ۴ هزار و ۴۳۶ نفر  بیشترین تعداد داوطلب را در این آزمون دارند.

شادمهر اعلام کرد: ۱۹ هزار و ۸۳۲ داوطلب بوشهری امسال در آزمون سراسری شرکت می‌کنند که در این میان گروه آزمایشی علوم تجربی با ۷ هزار و هشتاد داوطلب بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

انوشیروان علاء مدیرکل چاپ و انتشارات سازمان سنجش در ادامه این نشست اعلام کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سال ۱۴۰۲ آزمون در ۲ نوبت برگزار می‌شود که این سازمان تنها برگزار کننده آزمون تخصصی است و در آینده درباره جزئیات آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی درباره آزمون کارشناسی ارشد چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه، گفت: کارت ورود به جلسه این آزمون از فردا بر روی سایت سنجش قرار می‌گیرد و آزمون تنها در نوبت صبح برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ در ۱۸۵ شهر و ۳۸۰ حوزه امتحانی سراسر کشور و در ۶ گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی برگزار می‌شود.

علاء اعلام کرد: تعداد ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب در این آزمون شرکت می‌کنند که از این شمار ۴۶۵ هزار و ۶۱ نفر در گروه علوم انسانی، ۳۵ هزار و ۹۹۱ نفر در علوم پایه، ۱۱۹ هزار و ۹۸۷ نفر در گروه فنی مهندسی، ۱۳ هزار و ۱۷۷ نفر در هنر و ۲ هزار و ۳۹۵ نفر در دامپزشکی بر سر جلسه آزمون حاضر می‌شوند.

معاون آموزشی دانشگاه خلیج فارس نیز در این نشست اعلام کرد: ۵ هزار و ۳۱۹ نفر در حوزه‌های امتحانی شهرستان بوشهر در آزمون کارشناسی ارشد شرکت می‌کنند که در دانشگاه خلیج فارس و دانشگاه آزاد اسلامی عالیشهر برگزار می‌شود و ۲۶۲۱ نفر در حوزه‌های جم و دشتستان در این آزمون شرکت می‌کنند.

دکتر محمود افشاری با بیان اینکه در حوزه‌ها ساعت هفت و چهل و پنج دقیقه بسته و آزمون راس ساعت هشت ونیم آغاز می‌شود، از داوطلبان خواست: ساعت هفت و سی دقیقه در محل آزمون حاضر باشند.

وی ادامه داد: به همراه داشتن هرگونه وسیله هوشمند شامل تلفن همراه، ساعت و مچ بند هوشمند و ماشین حساب در جلسه آزمون ممنوع است و داوطلبان توجه داشته باشند که همراه داشتن این وسایل تخلف به شمار می‌رود.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *