امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

معاون وزیر کشور: محدودیتی در تامین اعتبار پسماند وجود ندارد

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی جمالی نژاد روز جمعه در نشست بررسی مسائل و  مشکلات عمرانی حوزه شهری و روستایی شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم از توابع استان بوشهر افزود: بر این اساس شهرداران می توانند در زمینه پسماند دو تا سه طرح ارائه و با استفاده از این فرصت مشکل دفع پسماند را در شهرها و روستاهای خود برطرف کنند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به انعقاد تفاهم نامه بین سازمان شهرداری و صندوق نوآوری انتظار می رود شهرداران و دهیاران از این فرصت برای اجرای طرح‌های نوآورانه از جمله نصب دوربینهای ترافیکی استفاده کنند.

جمالی نژاد اظهار کرد: مقدمه توسعه پایدار در کشور توزیع عادلانه خدمات در شهر ها و روستاها است و در این شرایط است که عدالت محوری از سیاستهای دولت سیزدهم، محقق می شود.

وی در خصوص تامین ماشین آلات مورد نیاز شهرداری ها گفت: در خصوص تامین ماشین آلات با توجه به شرکتهای تولید کننده در سطح کشور با مشکلاتی روبرو هستیم و تلاش می شود این مشکل در استانی مانند بوشهر از طریق سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی برطرف شود.

معاون عمرانی وزیر کشور یادآور شد: امروز شهرداران و مدیران شهری باید با نگاه نو و روش‌های خلاقانه شهر را مدیریت کرده و با تقویت اعتماد سازی بین مردم، سرمایه اجتماعی برای خود ایجاد کنند.

جمالی نژاد اظهار کرد: شهرها زمانی رونق می‌گیرند که مردم را درگیر کرده و منافع شهر و منافع ذینفع هم راستا شوند و در این صورت امنیت سرمایه‌گذاری، رونق، شادابی و سرمایه اجتماعی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه وقتی شهرداری با مردم و مردم هم با شهرداری شریک شوند، اقدامات و فعالیت های حوزه شهری بهتر و بیشتر خود را نشان می‌دهد، افزود: از شهرداران انتظار می رود اعتماد سازی در میان مردم را اولویت خود قرار داده و با تمام توان برای تقویت آن تلاش کنند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با تاکید بر اینکه شهرداران و مدیران شهری جلوی سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن کنند، اضافه کرد: اگر از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهری و روستایی منطقه به خوبی بهره‌برداری شده و خلاقانه معرفی شوند، جذب سرمایه گذار نیز آسان‌تر انجام می‌شود.

وی از شهرداران خواست در اداره شهر نگاه نو و خلاقانه داشته و از آداب، رسوم و ظرفیت‌های موجود منطقه برای توسعه شهری استفاده کنند و به جای کپی برداری از ایده سایر شهرها و مناطق کشور برای ساختن شهری زیبا از ظرفیت های خود بهره بگیرند.

جمالی نژاد تاکید کرد: روی آوری به روش ‌های خلاقانه در حوزه های مختلف بویژه مبلمان شهری، فضای سبز، گردشگری و اداره شهر با کمترین ابزار و امکانات میتواند بهترین بهره‌برداری را برای توسعه شهرها انجام داد.

وی با بیان اینکه کار شهرداری فقط انجام پروژه‌های عمرانی نیست، یادآور شد: شهردار باید با اقشار مختلف مردم از نویسندگان و هنرمندان گرفته تا پیشه‌وران آشنا باشد و حس تعلق خاطرشان به شهر را سنجیده و سرمایه اجتماعی ایجاد کند ضمن اینکه پشت میز نشستن و دستور دادن سرمایه اجتماعی،  رفاقت و صمیمیت ایجاد نمی‌کند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: با انجام همین کارها می‌توان علاوه بر ایجاد سرمایه اجتماعی، حس تعلق خاطر شهروندان و روستاییان را برای مشارکت در فعالیت های توسعه شهرها افزایش داد و امنیت سرمایه‌ای ایجاد و سرمایه گذاران بیشتری جذب کرد.

وی یادآور شد: سرمایه گذاری نباید حتما بزرگ باشد بلکه در بسیاری از مواقع با سرمایه‌گذاری‌های کوچک شهروندان می‌توان تحول و توسعه‌ای بزرگ ایجاد کرد بنابراین از مدیران شهری انتظار می‌رود خود را خیلی محدود به جذب سرمایه‌گذاران بزرگ نکنند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: درد مردم در شهرها و روستاها این است که از داشته های خود واقف هستند اما در کنار همه این ثروت‌ها و دارایی ها از محرومیت رنج می برند این درحالی است که محرومیت در کنار این همه نعمت معنا ندارد.

عبدالکریم جمیری افزود: درد مردم این است که چرا در کنار این داشته ها باید این محرومیت ها نیز وجود داشته باشد.

نماینده مردم بوشهر،گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامیم تاکید کرد: مشکلات و کمبودها مشخص است فقط باید عزم و اراده جدی برای رفع این مشکلات به وجود بیاید.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *