امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای دام و طیور دشتی پرداخت شد

 به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد درگویی روز سه شنبه در نشست مسئولان دشتی افزود: با پرداخت این تسهیلات بخشی از مشکلات دامداری ها و واحدهای مرغداری این شهرستان برطرف شود.

وی افزود: دشتی در زمینه تامین کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی از قطب های اصلی استان بوشهر است و تاکنون ۱۶۰ هکتار گلخانه کشاورزی راه اندازی و بزودی ۲۰ هکتار دیگر به سطح گلخانه های این شهرستان افزوده خواهد شد.

درگویی به تامین نیازمدی ها وکالاهای  اساسی مردم اشاره کرد و افزود: تاکنون یکهزار ۱۷۰ تن کالای اساسی و مورد نیاز مردم شهرستان دشتی تامین  و توزیع شده است.

وی به مشکل تامین برنج شهروندان در دشتی اشاره کرد و افزود: بزودی ۴۰ تن برنج با قیمت تعادلی دراین شهرستان توزیع خواهد شد و سعی می‌شود این مشکل برطرف شود.

مدیرجهاد کشاورزی دشتی اضافه کرد: این شهرستان یکی از قطب های تولید عسل در استان بوشهر است و در ۶ ماه اخیر ۵۸۰ تن عسل توسط  زنبود داران بومی  و مهاجر تولید وروانه بازار مصرف شده است.

فرماندار دشتی به خدمات ارزشمند جهاد کشاورزی در تامین نیازمندی‌ها و محصولات کشاورزی و دامی مردم اشاره کرد و افزود: بخش کشاورزی این شهرستان بیشترین اشتغال زایی و سهم را در اقتصاد خانوارها دارد.

علی بحرانی افزود: کشاورزی شهرستان دشتی دارای بیشترین  ظرفیت برای  ایجاد فضای کسب و کار  و اشتغال جوانان است و با حمایت ها و توجه ویژه دولت سیزدهم از تمام این ظرفیت ها استفاده خوهد شد.

وی به مشکل کم آبی دشت های شهرستان اشاره کرد و بر  ضرورت توجه به توسعه آبیاری نوین و کشت‌های کم آب بر  و همکاری کشاورزان با جهاد کشاورزی در رعایت الگوی کشت در شهرستان تاکید کرد.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *