امروز: ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش‌های فنی و مهارتی در بندردیلم توسعه یابد

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر روز پنجشنبه به نقل از عبدالمجید دراهکی در جلسه شورای مهارت آموزی شهرستان دیلم  اظهار داشت: اهتمام به مهارت‌آموزی و توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای بهترین راهکار برای توسعه شهرستان دیلم است که می‌تواند نقش بسزایی در کمک به حوزه‌های مختلف ازجمله اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این منطقه ایفا کند.

وی، ارتقای آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای را در شهرستان دیلم  زمینه‌ساز توسعه اشتغال و کارآفرینی دانست و گفت: توجه به کار آفرینی و گسترش آموزش های فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال پایدار نقش کلیدی دارد و باید با همکاری همه دستگاه‌های آموزش های مهارتی در سطح  استان بوشهر و شهرستان دیلم به این مهم توجه و توسعه یابد.

دراهکی بیان کرد: آموزش‌های مهارتی می‌تواند زمینه ورود فارغ التحصیلان دانشگاهی را به بازار کار فراهم کند.
وی گفت: آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر آماده تعامل و همکاری به همه دستگاه‌های اجرایی در راستای توانمندسازی جوانان شهرستان دیلم است.

دراهکی اضافه کرد: آموزش فنی و حرفه ای با استفاده از مربیان مجرب و استفاده از تجهیزات آموزشی مناسب، آموزش‌های مهارتی و تخصصی در رشته های کشاورزی، صنعت، خدمات و صنایع دستی را مطابق با استانداردهای بین المللی و نیاز بازار به متقاضیان ارائه می دهد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: فرهنگ سازی در حوزه آموزش‌های مهارتی باید از خانواده ها شروع و سپس به مراکز آموزشی و سایر بخش ها تسری یابد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دیلم گفت: این شهرستان در آینده نزدیک، قطب اقتصادی استان بوشهر با اجرای پروژه منطقه ویژه اقتصادی خواهد شد.

اسماعیل عباسی افزود: فرصت‌های مطلوبی در حوزه‌های مختلف برای مهارت آموزی و اشتغال جوانان در شهرستان فراهم شده که می‌طلبد به نحو شایسته‌ای از آنها بهره برد.
وی اظهارداشت:  مراکز آموزشی فنی و حرفه ای با ارائه مهارت های فنی، زمینه اشتغال‌زایی جوانان و جویندگان کار را فراهم می کنند اما باید نگاه جوانان به فرهنگ کار، از پشت میز نشینی به کارهای فنی تغییر پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه باید همه مراکز اشتغال شهرستان دیلم در توسعه مهارت آموزی مشارکت فعال داشته باشند، اضافه کرد: توسعه هر بخش نیاز به تربیت نیروی ماهر در راستای صنایع مستقر دارد که با وجود مرکز آموزش فنی و حرفه ای مجهز در شهرستان این نیاز برطرف خواهد شد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دیلم تاکید کرد: شهرداری ها و دهیاری ها در حوزه آموزش و مهارت آموزی تمام ظرفیت خود را در اختیار آموزش فنی و حرفه ای قرار دهند.

وی اظهارداشت:  کارگروه‌های تخصصی درحوزه ترویج فرهنگ مهارت آموزی شهرستان دیلم در اسرع وقت تشکیل شود تا در تدوین سند توسعه مهارت آموزی ایب منطقه تسریع شود.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *