امروز: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

اعتراض دو نامزد ریاست به پنهان کاری/ شائبه در انتخابات سوارکاری

به گزارش خبرنگار مهر، دومین دوره ریاست مسعود خلیلی در فدراسیون سوارکاری جمعه (۲۰ خردادماه) به پایان می رسد و به فاصله یک روز پس از اتمام این دوره چهار ساله، مجمع انتخاباتی برای تعیین رئیس جدید برگزار خواهد شد اما برگزاری این مجمع به واسطه اعتراضی که دو نفر از کاندیداها نسبت به شرایط برگزاری آن دارند با حاشیه هایی مواجه شده است.

برای حضور در مجمع انتخاباتی فدراسیون سواکاری که مقرر شده شنبه ۲۱ خردادماه برگزار شود، ۱۰ نفر بهمن ماه سال گذشته به عنوان متقاضی ریاست اقدام به نام نویسی کردند اما در نهایت پس از بررسی پرونده آنها در کمیسیون تطبیق وزارت ورزش و همچنین مراجع ذی صلاح، به سه نفر مجوز حضور در انتخابات به عنوان کاندیدا داده شد.

مسعود خلیلی رئیس فعلی فدراسیون همراه با محمد کاظمیان و محمداسد مسجدی کاندیداهایی هستند که می توانند در مجمع انتخاباتی روز شنبه شرکت داشته باشند در حالیکه دو نفر از این کاندیداها نسبت به پروسه طی شده برای برگزاری انتخابات معترض هستند. کاظمیان و اسد مسجدی کاندیدای معترض هستند، آنها نسبت به «عدم اطلاع رسانی دقیق در مورد تایید صلاحیت شان و دعوت به حضور در مجمع» انتقاد دارند.

انتقاد دو کاندیدای فدراسیون سوارکاری به وزارت ورزش

محمد کاظمیان و محمد اسد مسجدی در نامه ای به محمد پولادگر انتقاد خود نسبت به روند طی شده برای تشکیل مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری را اعلام کرده اند. در این نامه که به تاریخ روز گذشته است (۱۶ خردادماه) امده است: «همان طور که مستحضر هستید مقرر گردیده که در روز شنبه ۱۴۰۱/۳/۲۱ از ساعت ۱۰ صبح مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری برگزار گردد. این در حالی است که تاکنون هیچ نامه رسمی به کاندیداهای احراز پست ریاست فدراسیون مبنی بر تایید صلاحیت و دعوت از آنها جهت شرکت در مجمع انتخاباتی و معرفی اعضای مجمع انتخاباتی جهت ارسال برنامه ها و اهداف کاندیداها ارسال نشده است و در نامه فوق الذکر به اعضای مجمع اسامی هیچکدام از کاندیداها رسما اعلام نشده تا اعضای مجمع فرصت بررسی برنامه های آنها را داشته باشند.»

این دو کاندیدای احراز پست ریاست در فدراسیون سوارکاری با تاکید بر این موضوع یادآور شده اند که «با توجه به موارد مذکور شرایط برای همه کاندیداهای احراز پست ریاست فدراسیون یکسان نبوده و تمام امکانات و ابزار و فرصت چیدمان اعضای مجمع و لابی گری در اختیار یکی از کاندیداها می باشد که در حال حاضر رئیس فدراسیون بوده و برگزار کننده مجمع هم می باشد»

درخواست تعویق انتخابات

کاندیداهای معترض فدراسیون سوارکاری در بخشی از نامه ارسالی به وزارت ورزش و شخصِ محمد پولادگر، تعویق انتخابات این فدراسیون را خواستار شده اند و اینکه از میان افراد بی طرف سرپرستی معرفی شود و اینگونه شرایط یکسان و عادلانه ای برای کاندیداها ایجاد شود.

البته وزارت ورزش در مورد برگزاری انتخابات فدراسیون سوارکاری و اعلام زمان آن خیلی شفاف و مانند دیگر فدراسیون ها اطلاع رسانی نداشت و این موضوع توسط سایت فدراسیون سوارکاری هم اطلاع رسانی نشد با این حال وزارت ورزش تا به امروز نسبت به اعتراض فوق و به خصوص درخواست مطرح برای تغییر زمان انتخابات واکنشی نداشته است.

دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری: انتخابات در زمان مقرر برگزار می شود

خبرنگار مهر این موضوع و دلیل عدم اطلاع رسانی شفاف و به موقع در رابطه با زمان انتخابات و حضور کاندیداهای تایید صلاحیت شده در آن را از مسعود خلیلی رئیس فدراسیون پیگیری کرد وی اما تنها بر برگزاری به موقع مجمع تاکید کرد و گفت: از آنجا که خود جزو کاندیداها هستم نمی توانم اظهارنظری در این زمینه داشته باشم.

به همین جهت موضوع از طریق مهدی ختار دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری پیگیری شد. وی در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: طبق اساسنامه جدید فدراسیون ها ۱۲۰ روز قبل از پایان دوره ریاست باید اقدامات لازم برای تشکیل مجمع انجام شود. همان زمان موضوع از طریق روزنامه های کثیرالانتشار انجام و نام نویسی از کاندیداها آغاز شد. سایر پروسه ها هم طبق قانون دنبال شد.

وی در واکنش به اینکه «اعتراض دو کاندیدای موردنظر به خاطر عدم اطلاع از تایید صلاحیت و دعوت به حضور در مجمع است»، گفت: در جریان این اعتراض هستم، من دبیر مجمع هستم و از همه امور مطلع هستم. وزارت ورزش این اعتراض را رد کرده است. مجمع هم روز شنبه برگزار خواهد شد.

«زمان برگزاری انتخابات اما طبق روال عادی اطلاع رسانی نشده است؟»، دبیر مجمع فدراسیون سوارکاری در واکنش به این موضوع گفت: آقای پریچهره در یکی از مصاحبه های خود زمان ۲۳ خردادماه را برای انجام انتخابات اعلام کردند اما در نهایت دو روز زودتر شد. همین!

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *