امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

امام جمعه بوشهر:مجتمع و موزه قرآنی در این استان احداث می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز پنجشنبه در آیین برگزیدگان مسابقه ترنم وحی این استان، اظهار کرد: باتوجه به پیشینه و جایگاه استان و اقدامات انجام شده ،افق روشنی برای قرآنی شدن همه جانبه و معماری جامعه بر اساس این کتاب وحیانی پیش روی بوشهر قرار دارد.
 

وی یادآورشد:بوشهر تاریخی کهن، مهم و الهام آفرین در عرصه‌های هنر، تفسیر،  و قرائت قرآنی، دیپلماسی عمومی و فرهنگ قرآنی دارد و برگزیده‌های رویدادهای قرآنی میراث داران این تمدن قرآنی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: بوشهر اولین‌های بسیاری را در عرصه فعالیت‌های قرآنی به نام خود به ثبت رسانده و به شایستگی نخستین پایتخت قرآنی کشور لقب گرفته است.

صفایی بوشهری تاکید کرد: اگر بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی ایران اسلامی انتخاب شده است، یعنی باید در همه ابعاد قرآنی شود که رسیدن به این هدف همت بلند فعالان استانی را می‌طلبد.

امام جمعه بوشهرگفت: خدامحوری، خداگرایی و قرآن پایگی نشان از بصیرت، فرهیختگی و آگاهی انسان دارد چرا که هر چه انسان در علم و دانش به جلو حرکت کرد دید که میدان درک عقل و علم محدود است و حتی نمی‌تواند یک گذاره درباره دنیای پس از مرگ بیان کند در حالی که حیات جاودانه انسان در آنجا است.

وی افزود: انسان نیاز دارد در شناخت عالم وجود و عرصه اعتقادات ذهنی خود به طور صحیح مهندسی شود و برای رسیدن به این مهم هیچکس بهتر از خالق او و کتاب قرآن نیست.

صفایی بوشهری اظهار کرد: لازم است جامعه در همه ابعاد معرفتی، قرآنی معماری شود و در عرصه‌های رفتاری اجتماعی و شخصی منطبق بر قرآن مهندسی شود و تنها در این صورت است که بر اساس خواست خداوند حرکت کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: همه مردم و مسئولان باید این رویکرد را در قبال قرآن داشته باشند چرا که بر اساس روایتی از پیامبر (ص)، قرآن راهنما و پیش برنده انسان است و باید عنصر محرک فرد و جامعه باشد.

وی ضمن قدردانی از برگزار کننده‌های مسابقه ترنم وحی استان بوشهر، بیان کرد: برگزاری مسابقه‌های قرآنی گام‌هایی ارزشمند به سوی نهادینه کردن این رویکرد است.

صفایی بوشهری توصیه کرد: باید در این رویدادها برای شناخت جایگاه قرآن و حقایق وجودی این کتاب الهی تلاش شود.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *