امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

فرماندار:تمام دستگاه‌های اجرایی برای رونق بندر بوشهر پای کار باشند

به گزارش خبرنگار ایرنا، صالح رحیمی روز شنبه در بازدید از مجتمع بندری نگین بندر بوشهر ، اظهار کرد: باید تمام ظرفیت‌ها بکارگیری شود تا مجتمع بندری نگین بتواند در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: حضور نیروهای جوان و متخصص بومی در اجرای پروژه های عمرانی و زیرسازی مجتمع بندری نگین اقدامی ارزشمند و قابل افتخار برای بوشهر است که باید زمینه توسعه و تقویت آن فراهم شود.
رحیمی ادامه داد: اجرا طرح‎های توسعه‎‌ای بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین گامی مهم در تحقق شعار “تولید، دانش بنیان، اشتغال زایی” رهبر معظم انقلاب برای سال جاری است.
وی افزود: بوشهر از دیرباز دروازه تجارت ایران در جنوب و با سابقه‌ای دیرینه در عرصه دریا و دریانوردی است که با توسعه زیرساخت‌ها باید رونق بیش از پیش این بندر کهن را فراهم آورد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز گفت: احداث جاده دسترسی به طول ۹.۵ کیلومتر و پل به طول ۱۷۵ متر از جمله پروژه‌های اولویت دار برای مجتمع بندری نگین است که اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
محمد شکیبی نسب افزود: اجرا تاسیسات زیربنایی شامل ۱.۵ کیلومتر راه اصلی، ۱.۵ کیلومتر راه فرعی، تونل انرژی (شامل تاسیسات آب، برق، اطفاء حریق) از دیگر پروژه‌های اولویت‌دار مجتمع بندری نگین است که ابنیه آن اجرا شده و اکنون کار در مرحله ورود به مرحله اجرای تاسیسات است.
وی اظهار کرد: امسال برای بنادر مختلف استان بوشهر پروژه‎‌های متعددی تعریف شده که اجرا آنها منجر به پویایی و رونق بیش از پیش بنادر استان می ‎شود.
شکیبی نسب یادآور  شد: احداث پروژه اسکله مسافری بوشهر برای نیمه نخست امسال پیش بینی شده که شامل احداث ۷ عدد دلفین مهار و یک پلتفرم جهت سوار و پیاده شدن مسافر است.
وی اظهار کرد: به منظور استفاده از این پروژه برای جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال در قطر این پروژه با اولویت در حال اجرا است.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *