امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مسائل مدارس مرزی در قرارگاه عدالت تربیتی و آموزشی پیگیری می‌شود

به گزارش سه شنبه شب خبرنگار ایرنا از دفتر امام جمعه بوشهر، حمید رضا خان محمدی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: ارتقای استانداردهای فضاهای آموزشی در مدرسه های کانکسی با مشارکت جامعه خیران، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و سایر نهادهای حمایتی در دستور این قرارگاه قرار دارد.

وی اظهار کرد: تلاش می‌شود در قالب قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی خارج از سازمان‌های قانونی و مدون با سرعت بیشتر و حمایت نهادهای مختلف بحث‌های بودجه ای و حمایتی شکل بگیرد.

خان محمدی بیان کرد: هدف گذاری در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی انجام اقدامات تنظیم گری و تسهیل گری و سوق دادن فعالیت های جهادی در حوزه مدارس به سمت اقدامات محتوایی است.

وی ادامه داد: ایده تشکیل قرارگاه عملیاتی جزو برنامه وزیر آموزش‌وپرورش است که در مجلس ارائه شد،تا علاوه بر اینکه آموزش‌وپرورش بتواند از ظرفیت‌های مردمی، گروه‌های خیریه و افراد دلسوز استفاده کند با هم افزایی هر چه بیشتر از وضع موجود به وضع مطلوب برسیم.

خان محمدی در خصوص مشکل فضاهای تخریبی مدرسه های استان بوشهر گفت: استان بوشهر استانی صنعتی است و باید همه کمک کنند تا مشکل فضای آموزشی در این استان برطرف شود.

مسائل مدارس مرزی در قرارگاه عدالت تربیتی و آموزشی پی گیری می‌شود

وی یادآور شد: از سوی ستاد ملی کرونا برای تابستان امسال با توجه به اُفت ۶۴ درصدی درس دانش آموزان بودجه ای برای تثبیت یادگیری به تصویب رسیده است که تلاش می شود افزون بر مسائل آموزشی به مسائل تربیتی نیز پرداخته شود.

خان محمدی گفت: راهبرد جدید در قرارگاه عملیاتی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی بازکردن در مدرسه به روی همه است.

ظرفیت‌های استان برای بازسازی کلاس‌های تخریبی بکارگیری شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر هم گفت: با توجه به شمار فضاهای آموزشی تخریبی در استان بوشهر بکارگیری ظرفیت‌های استان برای بازسازی کلاس‌های تخریبی ضروری است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: باید با برنامه‌ریزی، طراحی و مدیریت کلاس‌های تخریبی در سطح کشور احصا و در یک بازه زمانی نسبت به نوسازی آنها اقدام شود.

وی یادآور شد: باید به صورت ملی این کار طراحی و به صورت استانی با بکارگیری ظرفیت های هر استان و استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و نهادهای مختلف برای بازسازی اقدام کرد.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: آموزش و پرورش متحول و تراز توسعه‌آفرین، نیازمند حضور همه افراد و گروه‌ها است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه آموزش و پرورش باید خود را مستحکم‌ترین ستون برای نظام بداند خاطرنشان کرد: باید نگاه استراتژیک و راهبردی به آموزش و پرورش داشت و نگاه وزارت آموزش و پرورش به خودش نیز باید بنیادین باشد.

وی با بیان اینکه دستیابی به استانداردهای آموزشی ضروری است گفت: در حوزه تربیتی میزان محاسبه بسیار سخت است و برای دستیابی به عدالت کار سختی پیش رو داریم.

صفایی بوشهری با بیان اینکه نگاه راهبردی باید بر اساس عدالت آموزشی و تربیتی باشد تصریح کرد: به طور قطع باید همه جای ایران را پایتخت ایران بدانیم و روستاهای دورافتاده نیز مد نظر قرار بگیرند تا به یک ایران متمدن برسیم.

امام جمعه بوشهر با اشاره به بازدید از یک کلاس درس در یکی از روستاهای دشتستان در سیاه‌چادرگفت: زیباترین قرائت کتب فارسی را من در این کلاس درس دیدم که بیانگر وجود استعدادهای بزرگ در این مناطق است.

وی با اشاره به اینکه مناطق مرزی از محروم‌ترین مناطق هستند افزود: در استان بوشهر تلاش شده است عدالت آموزشی محقق شود و امید می‌رود به زودی این استان به یک تعادل در همه عرصه‌ها برسد.

امام جمعه بوشهر از اختصاص بودجه زکات برای رفع مشکل سرمایشی و گرمایشی مدارس استان خبر داد و گفت: به زودی نشست بزرگ عدالت آموزشی برای تقویت زیرساخت‌ها و تأمین اعتبارات با هدف ایجاد عدالت آموزشی برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: تلاش می‌شود نهضت تحول در عرصه عدالت آموزشی و پرورش در زمینه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در استان بوشهر محقق شود.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *