امروز: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

استان بوشهر جایگاه دوم کشوری در تصادف های با موتور را دارد

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای استان بوشهر روز سه شنبه به نقل از عبدالکریم اخترشناس اقزود: در سال گذشته  ٢۴٧  نفر بر اثر تصادف در محورهای برون شهری و روستایی استان جان خود را از دست دادند که تعداد ۸۵ نفر از آنها راکب و یا سرنشین موتور سیکلت بوده اند که سهم ۳۴.۳ درصدی تلفات را شامل می شود. 

وی بیان کرد: بر اساس آمارها ضربه  به سر بدلیل استفاده نکردن از کلاه ایمنی نزد موتورسواران سهم ۴۷ درصدی را در فوت به خود اختصاص داده که نشانگر اهمیت کلاه ایمنی در حفظ جان راکبان و سرنشینان موتورسیکلت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت : بیشترین تصادف های منجر به فوت موتورسواران استان در ساعت‌های غروب و ابتدایی شب (۱۸الی ۲۰) اتفاق افتاده که روشن کردن چراغ ها در این ساعتها ، نصب برچسب های شبرنگ بر بدنه موتورسیکلت و پوشیدن لباس با رنگ روشن می تواند نقش بسزایی در دیده شدن موتورسوار از سوی سایر کاربران جاده ای داشته باشد.

اخترشناس افزود : بیش از ۵۰ درصد از تلفات موتورسواری استان مربوط به گروه جوان و مولد جامعه یعنی گروه سنی ۱۵ تا ۴۰ سال است که بدلیل استفاده بیشتر این گروه سنی از موتورسیکلت نیازمند توجه بیشتر خانواده ها هستیم .

وی گفت: در راستای مهارت افزایی موتورسواران این اداره کل در سال گذشته برای بیش از دو هزار نفر  از موتورسواران استان دوره های آموزش ویژه برگزار و به ۷۰۰ نفر از آنها که دارای گواهی نامه رانندگی  با موتورسیکلت بودند کلاه ایمنی استاندارد اهدا  کرد .

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *