امروز: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

ایجاد موج ملی گسترش مهارت در کشور ضروری است

به گزارش ایرنا،  از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر، داوود ناصری امید در نشست با کارکنان آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر افزود: کم‌توجهی نسبت به حوزه مهارت آموزی عواقبی همچون کاهش ضریب بهره‌وری در تولید و نیروی کار و حتی گسترش بیکاری در میان دانش‌آموختگان مراکز آموزش عالی را درپی دارد.

وی خواستار همکاری گسترده کارکنان آموزش فنی و حرفه ای در جهت تربیت نیروی کار ماهر شد و اضافه کرد: به اعتقاد متخصصان و صاحب نظران، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه کنونی، حلقه مفقوده بازار کار به شمار می رود و یکی از عوامل مهم بیکاری به خصوص در میان دانش‌آموختگان دانشگاهی با وجود هزینه‌ها و سرمایه گذاری‌های گزاف در حوزه تحصیلات عالیه در کشور است.

ناصری امید توسعه مهارت آموزی را فرمول نجات بخش امروز کشور خواند و تاکید کرد مهارت و وجود نیروهای ماهر در توسعه و رشد تمامی عرصه ها موثر و راهگشاست.

آموزش فنی و حرفه ای دغدغه ای جزء رفع بیکاری در جامعه ندارد

مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: حذف دغدغه بیکاری در جامعه و حرکت در مسیر ایجاد اشتغال پایدار و برطرف کردن نیاز بخش تولید به نیروی ماهر و متخصص از اولویت این سازمان است.

ناصری امید اضافه کرد: ایجاد امیدواری با مهارت آموزی در جوانان و نسل آینده را نیاز اصلی جامعه امروز دانست.

وی با تاکید بر ارائه آموزش‌های مهارتی خاص هر استان بر اساس شرایط منطقه ای افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان بوشهر در حوزه اشتغال باید زیرساخت‌های توسعه آموزش‌های مهارتی در این استان توسعه یابد تا دیگر جوان بیکاری در این استان وجود نداشته باشد.

ناصری امید اضافه کرد: مهارت‌آموزی از اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که با جدیت در این زمینه باید حرکت کرد.

وی با بیان اینکه در چند دهه گذشته آموزش‌های مهارتی با رواج فرهنگ مدرک گرایی همراه بوده است، گفت: دولت سیزدهم با هدف کاهش و رفع معضل بیکاری مهارت آموزی را مورد توجه ویژه قرار داده است.

ناصری امید با بیان اینکه مهارت آموزی و توانمندسازی نیروی کار راهکار برون رفت از مشکل اشتغال است، اظهار کرد: شعار هر شهروند یک مهارت می‌تواند نوید بخش آینده روشن برای ایجاد اشتغال در استان بوشهر باشد و باید به این نکته که کار تنها به معنای پشت میزنشینی نیست توجه و در جهت اصلاح فرهنگ کار، تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: ۸۱۱ نفر از کارکنان غیر رسمی شاغل در سازمان آموزش فنی و حرفه ای با استناد شمول ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران به استخدام قطعی تبدیل می‌شوند.

ایجاد موج ملی گسترش مهارت در کشور ضروری است

مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور استان بوشهر را پیشقدم در این حوزه دانست و افزود: از ۱۹ نفر کارکنان حائز شرایط تبدیل وضع شدن حکم رسمی قطعی ۱۱۶ نفر صادر شده که سه نفر باقی مانده نیز در شرف انجام هستند.

ناصری امید با اشاره به نگرانی برخی همکاران در  مجموعه آموزش فنی و حرفه ای در خصوص رفاهیات کارکنان، اظهار کرد: این مهم در سازمان آموزش فنی و حرفه ای و وزارت متبوع در حال انجام است و به  نتیجه خواهد رسید.

استان بوشهر به تربیت نیروی انسانی ماهر نیاز دارد

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر نیز گفت: این استان با ظرفیت های فراوان در بخش های مختلف برای توسعه و پیشرفت به تربیت نیروی انسانی ماهر نیاز اساسی دارد.

عبدالمجید دراهکی به نقش و وظیفه مهم فنی و حرفه‌ای برای تولید نیروی توانمند در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: هر توسعه‌ای نیاز به تربیت نیروی ماهر دارد و این وظیفه آموزش فنی و حرفه‌ای استان است که در این زمینه عملکرد مناسبی داشته است.
وی تربیت نیروی ماهر متناسب با پیشرفت صنایع استان بوشهر را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: اشتغال همواره به‌عنوان دغدغه جوانان و خانواده‌ها در همه جوامع مطرح است که یکی از راه‌های مهم رفع این دغدغه مهارت‌آموزی در رشته‌های مختلف بر اساس ظرفیت‌های مناطق و علاقه‌مندی متقاضیان است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر نیز با بیان اینکه ۸۴ درصد مهارت‌آموزان بوشهری جذب بازار کار شدند،گفت: بر اساس نیاز بازار کار ۶۵۰ حرهف مرتبط با ظرفیت‌های مهارت‌آموزی در نقاط مختلف استان ایجاد می‌شود و در این زمینه در هفته دولت امسال مرکز مهارت‌آموزی صنایع دریایی کشور در شهرستان دیر راه‌اندازی می‌شود.

عبدالمجید دراهکی افزود: مهارت در عرصه هتل‌داری و تخصص‌های مورد نیاز بازار کار از دیگر برنامه های آموزش فنی و حرفه ای در استان بوشهر است.

وی از افزایش ۱۵۰ درصدی تعهدات آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه توانمندسازی نیروی ماهر در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: نگاه توسعه‌ای و تخصصی برای هدفمندسازی آموزش‌های مهارتی در سطح استان شکل گرفته و امید می‌رود  با حمایت همه جانبه مسئولان، شاهد بهره‌مندی مردم از آثار خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در این حوزه باشیم.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *