امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

برترین‌های جایزه‌ بنیاد رشد و اندیشه سازندگی استان بوشهر معرفی شدند

الله کرم اخلاقی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: جایزه بنیاد رشد و اندیشه سازندگی استان بوشهر در سه حوزه پزشکی و زیست محیطی پروفسور ایرج نبی پور، زمینه علوم انسانی پروفسور سید جعفر حمیدی و زمینه مهندسی پروفسور محمود مشفقیان به صورت سالانه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: براین اساس تعداد شرکت کننده‌ها در مرحله نخست ۱۲۷ نفر بودند که پس از بررسی اولیه تعداد آنها به ۵۲ نفر رسید و پس از بررسی کارشناسان علمی بنیاد ملی نخبگان ۱۵ نفر که در حوزه پزشکی چهار نفر آموزشی و یک نفر پژوهشی، در رشته مهندسی چهارنفر آموزشی و یک نفر پژوهشی و در رشته علوم انسانی نیز چهار نفر آموزشی یک نفر پژوهشی انتخاب شدند.

اخلاقی اضافه کرد: براین اساس هادی فولادی هلیله در رشته مهندسی مکانیک، علی قنبری در رشته مهندسی کامپیوتر، احمد غلامی مهندسی برق، فاطمه کرامت مهندسی شیمی در بخش آموزشی دانشگاه خلیج فارس، مژگان کشتکار مهندسی بهداشت محیط، علیرضا افشار پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی، اسماعیل جعفری فیزیک پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سید حسین موسوی سلامت در حوادث دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در رشته آموزشی بعنوان برترین‌های پنجمین دوره جایزه‌های بنیاد رشد و اندیشه سازندگی امید آفرین به عنوان برترین ها معرفی شدند.

وی ادامه داد: همچنین مسعود محمدی در رشته زبان و ادبیات عرب از دانشگاه خلیج فارس، مژگان عرب مدیریت صنعتی از دانشگاه تهران، موسی حاجیانی مدیریت پروژه ساخت از دانشگاه تربیت مدرس، آمنه فروزان کمالی زبان و ادبیات عرب از دانشگاه خلیج فارس در رشته آموزشی موفق به کسب جایزه پروفسور حمیدی شدند.

اخلاقی اظهار کرد: همچنین زهره خسروی لقب در رشته مدیریت صنعتی از دانشگاه زاهدان موفق به کسب جایزه پژوهانه پرفسور حمیدی، نرگس عبیدی در رشته متالوژی از سازمان انتقال خون و پریا شرفی بدر در رشته فارماکولوژی از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر موفق به کسب جایزه پژوهانه پروفسور نبی پور شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به شعار تولید اشتغال و دانش بنیان‌ها توجه ویژه ای از ابتدای سال به نخبگان، شرکت‌های دانش بنیان و بنیاد نخبگان شده است.

اخلاقی با اشاره به اینکه نخبگان زیادی زیر پوشش بنیاد نخبگان استان بوشهر قرار دارند گفت: شناسایی نخبگان، پشتیبانی و هدایت آنها از جمله مهمترین کارهای انجام شده از سوی بنیاد نخبگان است.

وی یادآور شد: یکی از گام های مهمی که قرار است برداشته شود انتخاب یک دستیار نخبه برای هر یک از مدیران دستگاه‌های اجرایی، همچنین قرار است حلقه‌های فکری مختلفی با محوریت نخبه‌ها در سطح استان تشکیل شود تا بتوانند در کارگروه‌های مختلف راهگشا باشند و برنامه های مختلف را اجرا و کمک کنند که مشکلات کشور حل شود.

اخلاقی اجرای طرح شهاب در حوزه دانش آموزان مستعد را از دیگر برنامه های بنیاد نخبگان عنوان کرد و گفت: شناسایی دانش آموزان مقاطع مختلف نخبه و برگزاری کلاس‌ها و ارائه آموزش‌های مختلف و هدایت آنها به سمت نخبگی از جمله برنامه های این بنیاد است.

وی افزود: در زمان حاضر ۳۶۰ نخبه در استان بوشهر زیر پوشش بنیاد نخبگان استان بوشهر در رده‌های مختلفی سنی قرار دارند.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *