امروز: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

هواشناسی بوشهر نسبت به وزش باد شدید شمال شرقی هشدار داد

پیام مساعدی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: طی این مدت در برخی ساعت‌های صبح سرعت وزش باد به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و در مناطقی از دیلم و گناوه به بیش از ۶۰ کیلومتر افزایش می یابد. 

وی بیان کرد: در این مدت احتمال خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

مساعدی یادآور شد: با وزش باید شدید احتمال آسیب به سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، تأسیسات برقی و مخابراتی، احتمال کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در ساعت‌هایی از روز، افزایش موقت ارتفاع موج دریا در سواحل دیلم، گناوه و بوشهر و شکستن درختان فرسوده وجود دارد.

وی ادامه داد: در این راستا توصیه می‎ شود حفاظت از سازه های موقت، مراقبت از محصولات کشاورزی آسیب پذیر از وزش باد و گرد و خاک، خودداری از تردد غیر ضروری در سطح شهر برای عموم بویژه برای کودکان، سالمندان و بیماران در هنگام گرد و خاک، احتیاط در عبور از مجاورت سازه‌های نیمه کاره، احتیاط در ترددهای دریایی در سواحل شمالی استان، اجتناب از صعود به ارتفاعات مدنظر قرار گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز در برخی از ساعت‌های بعدازظهر تا اوایل شب، با رشد ابرهای همرفتی در نواحی جنوبی و ارتفاعات شرقی استان، احتمال وقوع ناپایداری های موقت جوی دور از انتظار نخواهد بود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی و مه رقیق و در برخی از نقاط همراه با گردوغبار و گاهی وزش باد پیش بینی می‎ شود.

وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل شمالی و مرکزی طی ساعاتی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ۰۰:۳۶، مد اول دریا ساعت ۰۸:۰۱ ، جزر دوم ساعت ۱۵:۵۸، مد دوم ساعت ۲۲:۰۹ خواهد بود.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *