امروز: ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

ارتقای مهارت‌های فردی کودکان و نوجوانان از اولویت‌های بهزیستی استان بوشهر است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین اسدی راد روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی دانش افزایی دفتر امور کودکان و نوجوانان ویژه کارکنان مراکز شبه خانواده در بخش دولتی و غیردولتی بهزیستی استان بوشهر اصلی‌ترین ماموریت دفتر امور کودکان و نوجوانان و هدف نهایی و دایمی آن را، محور قرار دادن خانواده و تقویت حضور فرزندان در خانواده های جایگزین واجد شرایط عنوان کرد.

وی اضافه کرد: ما به دنبال ایجاد زندگی با کیفیت در مراکز برای فرزندان هستیم، لذا انتقال فرزندان به خانواده‌های زیستی و جایگزین مهمترین اولویت این اداره کل است.

اسدی راد افزود: همان گونه که نسبت به جسم این کودکان مسئولیت داریم نسبت به روان آنان نیز مسئول هستیم؛ بنابراین باید بیشتر از گذشته نسبت به ارتقای وضعیت اجتماعی و فرهنگی این کودکان و نوجوانان گام برداریم.

وی رشد معنوی و اجتماعی کودکان از الزام‌های تربیتی زیر پوشش بهزیستی و پیوند عمیق معنوی این کودکان را از هدف‌های اصلی برنامه تربیتی بهزیستی عنوان کرد که موجب پیوند زدن کودکان و نوجوانان به اجتماع می شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان بوشهر هدف این دوره را به روز رسانی اطلاعات و ارتقای دانش کارکنان برای ارایه خدمات موثر به فرزندان تحت سرپرستی عنوان کرد.

فرزانه فیروزی افزود: در این دوره آموزشی موضوعاتی از جمله حمایت از کودکان در شرایط بحران، مدیریت مراکز کودک و نوجوان، مهارت‌های خود مراقبتی برای کودکان و نوجوانان، تدوین و مرور برنامه مراقبت برای فرزندان در فرآیند کار تیمی مهارت‌های ارتباطی با کودکان مراکز، مهارت‌های ارتباطی با کودکان مراکز، اختلالات رفتاری کودکان طی چهار روز ارائه می شود.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *