امروز: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

با متخلفان رختکن تیم ملی برخورد می کنیم/ابعاد مختلف ابقای اسکوچیچ

به گزارش خبرنگار مهر، احسان اصولی پس از خروج از جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: امروز در بخش اول به طور مفصل با اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال، بحث‌های مفصلی انجام شد تا تصمیم‌گیری با توجه به این گفتگوها صورت بگیرد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال افزود: پس از پایان گفتگو با اعضای کمیته فنی، هیأت ریسه فدراسیون بر اساس مؤلفه‌های مختلف و مد نظر گفتگوهایش را انجام داد. برآیند این جلسه همانطور که بارها گفتیم سرمربی تیم ملی دراگان اسکوچیچ است و همچنان خواهد بود. با توجه به قراردادی که با اسکوچیچ داریم و به جمیع جهات و ملاحظاتی که در این حوزه هست، سرمربیگری او را در ادامه کار خواهیم داشت.

اصولی در مورد دلخوری پرویز مظلومی هنگام خروج از جلسه اعضای کمیته فنی با هیات رئیسه تاکید کرد: چون جلسه طولانی شده بود برای رفع خستگی احتمالا بیرون آمدند و گرنه بحثی در این خصوص نبود. قطعا در حسن نیت و حسن سابقه اعضای کمیته فنی هیچ تردیدی نداریم. از آنها ممنون هستیم.

اصولی درباره دلایل ماندن اسکوچیچ تصریح کرد: حضور او فقط یک بعد نداشت بلکه موارد زیادی را به همراه داشت که از زوایای مختلف آن را بررسی کردیم.

وی در پاسخ به اینکه رفتار فدراسیون می تواند باعث شود اسکوچیچ بتواند رختکن تیم ملی را در جام جهانی قطر مدیریت کند تاکید کرد: قرار نیست من نظر شخصی ام را بگویم. تصمیم قاطع امروز را گفتیم. اسکوچیچ تا پایان رقابت‌های ۲۰۲۳ جام ملت‌ها قرارداد دارد و سرمربی تیم ملی ایران هم هست.

او درباره نگاه بازیکنان تیم ملی ایران به این تصمیم تاکید کرد: مهمترین مولفه، ایجاد وفاق، همدلی، اتحاد و پرهیز از جوسازی و فضا سازی، در هر سطحی از فوتبال و تیم ملی است. هیات رئیسه بیانیه‌ای هم در این مورد منتشر می‌کند. با هر کسی در هر سطحی که بخواهد اخلال ایجاد کند و نظم و تمرکز تیم ملی را به فضای ملتهبی برساند که در این یک دو هفته مشاهده کردید، قطعا بر اساس قوانین و مقررات و آیین نامه‌ها برخورد خواهد شد.

وی افزود: از همه اعضای کادرفنی، بازیکنان، اصحاب رسانه، پیشکسوتان و همه افرادی که دلسوز هستند تقاضا داریم همراهی، همکاری و همدلی کنند. برای هدف مشترک همه ما که اعتلای نام ایران و اهتزاز پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی است، همراهی و همکاری کنیم. این چند ماه همه با هم پشت تیم ملی قرار بگیریم و با قدرت حمایت کنیم.

اصولی درباره قبول هرگونه اتفاق در جام جهانی از سوی هیات رئیسه خواهد بود یادآور شد: اگر غیر از او کس دیگری هم بود بازهم باید هیات رئیسه باشد. مسئولیت این با هیات رئیسه است. متغیرهای مختلفی در این حوزه است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال افزود: بارها ماجدی هم گفته بود که سرمربی اسکوچیچ است. بازیکن سرباز تیم ملی و سرزمین ما است. هرکسی وظیفه ای دارد. باید در همان چارچوب تعیین شده عمل کنیم. هر کس از این چارچوب خارج شود و اخلالی ایجاد کند برخورد قانونی می کنیم.

وی در مورد اینکه آیا این صحبت ها در واقع تهدید است، عنوان کرد: نه، به هیچ عنوان، بحث تهدید نیست. من تذکر می دهم و به نمایندگی از اعضای هیات رئیسه یادآوری می کنم.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره دوگانگی رفتار هیات رئیسه در بردن اسکوچیچ به لبه پرتگاه گفت: فضایی در رسانه‌ها و فضای مجازی شکل گرفت. هیات رئیسه فدراسیون با تامل و دقت همه جوانب را بررسی کرد. آن تامل و دقت هم به شکل وسواس گونه با هدف بهترین تصمیم و کشف نکته و اتفاقی، صورت گرفت.

وی درباره خروج بهرام رضاییان با ناراحتی از جلسه تصریح کرد: او همیشه جزو مدافعان بوده و بارها هم این را بیان کرده است.

اصولی در مورد اینکه رضاییان در تماس تلفنی اعلام کرده در اتاق بغلی است و اصلا با اسکوچیچ نیستم، اظهار داشت: من این ها را نمی دانم اما آنچه که من دیدم، این حرف ها نیست.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اینکه این تصمیم مصلحت اندیشی بوده، گفت: به هیچ عنوان، نخیر. برای رسیدن به این تصمیم متغیرهای مختلفی در نظر گرفته شد.

اصولی درباره تاثیر مبلغ قرارداد اسکوچیچ در تصمیم ابقای او اظهار داشت: بالاخره بحث های مالی قرارداد هم یکی از آن متغیرهاست.

ادامه دارد …

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *