امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تغییرات سد دفاع پرسپولیس و یک نگرانی بزرگ/ نگاه به «چپ» آزاد است!

به گزارش خبرنگار مهر، جابجایی بازیکنان پرسپولیس در نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال باعث دگرگونی این تیم شده است.

خروج قطعی ۱۱ بازیکن از جمله: حامد لک، علی شجاعی، احسان پهلوان، محمد شریفی، مهدی مهدی‌خانی، رامین رضائیان، منوچهر صفروف و… با ورود هفت بازیکن همچون علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی فر، محمد مهدی احمدی، سعید صادقی و سروش رفیعی همراه بوده است.

بازگشت شماره یک

بدون شک درخشش علیرضا بیرانوند در چارچوب دروازه پرسپولیس تأثیر بسزایی در لژیونر شدن او داشت. دروازه‌بان ملی پوش فوتبال ایران پس از دو فصل نه چندان قابل قبول در سال برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ به پرسپولیس بازگشته است تا جایگاه متزلزل خود در افکار دراگان اسکوچیچ را با درخشش در پرسپولیس باز پس بگیرد.

تغییرات سد دفاع پرسپولیس و یک نگرانی بزرگ/ نگاه به «چپ» آزاد است!

مدافعان جذاب

بیرانوند در حالی به پرسپولیس بازگشته که خط دفاعی این تیم به طور کامل نسبت به دوران حضورش تغییر کرده است. او در حالی باید کلین شیت‌های خود را تکرار کند که دیگر خبری از سیدجلال حسینی، محمد انصاری، محمدحسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده و محسن ربیع خواه نیست.

او در حالی به جمع سرخپوشان بازگشته که سیدجلال حسینی کفش‌هایش را آویخته تا مربی تیم شود. مرتضی پورعلی گنجی و گئورگی گولسیانی گزینه‌های مطرح برای ایستادن در قلب دفاع پرسپولیس هستند تا کار برای ایستادن علیرضا ابراهیمی، وحدت هنانوف، علی نعمتی و فرشاد فرجی در خط دفاعی به حداقل برسد.

البته مصدومیت کهنه مرتضی پور علی گنجی یکی از نگرانی‌های این تیم محسوب می‌شود که با هر بار آسیب دیدگی باید چند ماه دور از میادین شود تا شاید زوج گولسیانی به طور متناوب تغییر کند.

دانیال اسماعیلی فر نیز به عنوان دفاع راست به پرسپولیس آمده است تا دیگر کسی بابت جدایی رامین رضائیان و نبود گزینه مناسب برای این پست نگران نباشد.

نگرانی از «چپ» وارد می‌شود

پرسپولیس هر چقدر در پست‌های مختلف با ترافیک روبرو است در دفاع چپ کمبود بازیکن دارد. یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس تصمیم دارد در فصل جاری از وحید امیری به عنوان دفاع چپ استفاده کند اما این بازیکن نیز به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه کمر نمی‌تواند پرسپولیس را تا هفته سوم شهریورماه همراهی کند تا اینگونه حداقل از ۶ بازی ابتدایی تیمش محروم شود.

پرسپولیس در حالی با کمبود مدافع چپ کارش را دنبال می‌کند که محمد مهدی احمدی به عنوان بازیکن جوان برای این پست خریداری شده است اما مشخص نیست او چقدر می‌تواند مقابل مهاجمان با انگیزه حریف خودنمایی کند.

تغییرات سد دفاع پرسپولیس و یک نگرانی بزرگ/ نگاه به «چپ» آزاد است!

دفاع بهتر از حمله است

پرسپولیس با وجود کمبود مدافع چپ شرایط بسیار بهتری نسبت به خط حمله خود دارد. باشگاه پرسپولیس هنوز موفق به جذب مهاجمان خارجی مد نظر یحیی گل محمدی نشده است تا وزنه این تیم بیشتر روی یک سوم دفاعی‌اش سنگینی کند. فرمولی که پرسپولیس در سال‌های متوالی قهرمانی اجرایی کرد و توانست با برانکو برای سه فصل و با یحیی برای دو فصل با جام قهرمانی عکس بگیرند.

باید دید گل محمدی برای موازنه توان تیم و همچنین جلوگیری از ضربه خوردن خط دفاعی اش بابت دفاع چپ چه تدابیری را برای فصل پیش رو در نظر خواهد گرفت تا با خریدهای مطرح بتواند پاسخگوی انتظارات مدیران باشگاه و هواداران باشد.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *