امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

در مسائل فرهنگی خیلی عقب هستیم/ دو بازی خوب برای تیم ملی داریم

به گزارش خبرنگار مهر، حسن کامرانی فر در نشست هم اندیشی معاونان فرهنگی باشگاه‌های لیگ برتر و دسته اول گفت: در مسائل فرهنگی در باشگاه‌ها خیلی عقب هستیم، یکسری اتفاقاتی که مقابل مسائل فرهنگی رقم می‌خورد بیشتر در رسانه‌ها به آن پرداخته می‌شود و اتفاقات خوبی که در بحث فرهنگ و رفتارهای جوانمردانه در لیگ ما انجام می‌شود، خیلی کم دیده می‌شود در حالی که موضوعات فرهنگی باید از اولویت‌های اصلی باشد.

وی ادامه داد: در تمام دنیا اتفاقات فرهنگی و مسائلی را که کنار فوتبال رخ می‌دهد بزرگ می‌کنند و به همه نمایش می‌دهند. آنها قبل از بازی کسانی را می‌آورند که شرایط خاص دارند و در رسانه‌های‌شان اینقدر به کارهای بزرگی که در بحث فرهنگی باشگاه‌ها انجام می‌شود می‌پردازند که بعضی وقت‌ها فراتر از فوتبال است، اما متأسفانه ما این کار را در ایران انجام نمی‌دهیم. درخواست من این است که بیشتر به این مسائل توجه کنیم و عزیزانی که در بخش فرهنگی کار می‌کنند بیشتر توجه کنند و کنار کارهای خوبی که در بحث مسائل فنی انجام می‌شود به بحث‌های فرهنگی هم بیشتر توجه کنند. حلقه گمشده فوتبال ما عدم توجه به مسائل فرهنگی است و اگر با عینک تیزبین نگاه کنیم این مسائل را زیاد در فوتبال داریم. باید با هم طوری رفتار کنیم که اتفاقات مثبت بیشتر دیده و رسانه‌ای شود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال افزود: زمانی که یک اتفاق خوبی در مجموعه فوتبال بیفتد، نگاه‌ها به فوتبال عوض می‌شود و می‌توانیم از این فرصت‌ها در جهت رشد فوتبال و ورزش‌مان بیشتر استفاده کنیم. ان‌شاالله همه با هم شرایط خوبی برای فوتبال کشورمان مهیا کنیم. درخواست من این است که مسائل فرهنگی را بزرگ کنید، چون همه نقش مهمی در فوتبال این کشور داریم.

کامرانی فر درباره خروج اسم هواداران تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی قطر گفت: دو بخش در این زمینه داریم. کسانی که از سایت مربوط به فیفا و از طریق لینک فدراسیون فوتبال ایران خرید بلیت کردند و سپس با قرعه کشی اسامی آنها اعلام شد مشکلی وجود ندارد. در همین بخش نیز از فیفا خواستیم دوباره بلیت در اختیارمان قرار دهند که با آن موافقت شد تا مرحله دوم نیز برای خرید بلیت اقدام کنند.

او تاکید کرد: بخش دیگری از هموطنان نیز از طریق فیفا ثبت نام کرده اند. آنهایی که در لیست فیفا ثبت نام کرده اند باید از کارت بین المل بانکی خود و صرفاً به اسم خود خرید بلیت کنند که تعدادی از انها کارت را نداشتند که فیفا آن را قبول نکرده است. البته ما موضوع را به اطلاع فیفا رسانده ایم که آنها شفاهی رد کردند و حالا باید ببینیم نامه کتبی به کجا می‌کشد. کسانی که در سایت فیفا اقدام به خرید بلیت کرده اند می‌دانستند نباید با کارت دیگری خرید کنند.

کامرانی فر درباره صحبت‌های شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس معزول پیشین فدراسیون مبنی بر اینکه او به عزیزی خادم گفته است جلسه ۲۸ بهمن ماه را قبول ندارد اما او به احترام هیأت رئیسه بیاید و همان جا حکم عزل او صادر شد، گفت: من درباره صحبت‌های او به دلیل اینکه قرار است سخنگوی فدراسیون حرف‌ها را بزند ورود نمی‌کنم.

او درباره برگزاری مکاتبات برای بازی دوستانه ایران و اروگوئه گفت: اردوی خیلی خوب تقریباً نهایی شده است. تیم ملی ایران در شهریورماه و اوایل مهر ماه اردو می‌زند. یکی از کشورها اتریش است و دو بازی خیلی خوب در فیفا دی همان بازه خواهیم داشت.

کامرانی فر در خصوص ثبت نام برای تصدی پست ریاست فدراسیون ادامه داد: من لحظه به لحظه در حال چک کردن این روند هستم. از امروز نام نویسی آغاز شده است. تا این لحظه کسی مراجعه است. ما تا ساعت ۱۶ روز دوشنبه هفته آینده بدون تعطیلی نام نویسی را انجام می‌دهیم.

او درباره ابلاغ قانون سقف قراردادها تاکید کرد: توسط هیات رئیسه در حال بررسی بوده و فکر می کنم امروز ابلاغ شود. من فکر می کنم کسانی که قبل از این هم قرارداد بستند باید از این قانون تبعیت کنند.
کامرانی فر درباره میزان سقف قراردادها گفت: کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال در حال بررسی نهایی است. الان نمی توانیم اعلام کنیم.
او درباره رعایت حد نصاب برای جلسات هیات رئیسه گفت: مجمع توانست اختیاراتی را به سررست فدراسیون بدهد. نمی توان کارهای فدراسیون را نیمه کاره رها کرد و طبق همان اختیارات در حال انجام امور هستیم.

او درباره آخرین وضعیت کمیته مجوز صدور حرفه ای فدراسیون فوتبال گفت: کمیته پنج نفره ای که اعلام شد تاییدیه فدراسیون فوتبال را ندارد. به زودی مجوز حرفه ای از سازمان لیگ به فدراسیون منتقل می شود. جلساتی در این زمینه گذاشته ایم . افرادی را هم تعیین کرده ایم که امور را دنبال می کنند اما هنوز رسمی اعلام نکردیم. از رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای در AF هم دعوت کردیم به ایران بیاید تا آخرین مکاتبات انجام شود.

کامرانی فر درباره آخرین وضعیت پرونده مارک ویلموتس تاکید کرد: تا به حال همه چیز گمانه زنی بوده است اما فکر می کنم تا هفته آینده رای مشخص شود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص آخرین وضعیت شکایت فدراسیون فوتبال ایران از کانادا گفت: تیم حقوقی قوی از سوی ایران با هماهنگی نهاد ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه و … در حال انجام امور مربوط است. صرفا موضوع بازی تدارکاتی با ایران  فقط نبوده است. به هیچ وجه کوتاه نمی آییم.

او در پاسخ به اینکه آیا شکایت ارائه شده است، پاسخ داد: هنوز شکایت به فیفا داده نشده است و خیلی زود این اتفاق می افتد.

کامرانی فر درباره عدم شفافیت در قراردادها گفت: قراردادها شفاف است اما در جامعه مطرح نمی شود. یکی از مهم ترین مسائل مربوط به حرفه ای سازی، همین بحث شفاف سازی مالی است. نسخه ای از قراردادها در اختیار سازمان لیگ است و تمام این موضوعات وجود دارد اما در جامعه شاید دلایل محرمانگی در قراردادها وجود داشته باشد.

او درباره اینکه آیا می توانید تضمین لازم برای عدم بدهی باشگاه ها در آغاز رقابت های لیگ برتر را دهید، یادآور شد: باشگاه ها هرچه سریعتر نسبت به تسویه حساب های خود اقدام کنند. باید پرونده های خود در کمیته تعیین وضعیت را رسیدگی کنند. فدراسیون فوتبال مصمم است نسبت به باشگاه های دارای بدهی مجوز لازم برای ثبت قراردادها ندهد.

کامرانی فر در پایان خاطرنشان کرد: تمام امور مربوط به فدراسیون به خوبی انجام می شود. بیشتر از گذشته وقت گذاشته اند و تمام کارها مرتب در حال انجام است. من به عنوان دبیرکل فدراسیون به همراه همکارانم مرتب در حال انجام امور هستیم. کارهای تیم های ملی بر اساس واقعیت در حال انجام است. بحث هایی مربوط به هیات رئیسه و … هست که آنها نیز در حال انجام است اما امور مربوطه در حال انجام است.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *