امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

امام جمعه بوشهر:موکب داران اربعین حسینی جهاد تبیین کنند

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در همایش مشترک مسئولان توسعه و بازسازی عتبات عالیات و مدیران اجرایی موکب های اربعین حسینی استان بوشهر افزود:خدمت در موکب‌های اربعین حسینی یک نعمت بزرگ و عظیم است و ارزش خدمت در این عرصه قابل قیاس با دیگر فعالیت‌ها نیست چون ماهیت این فعالیت‌ها خاص و ویژه است.

وی  با اشاره به برکت زیارت حرم امام حسین (ع) گفت: شما خادمان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) از جایگاه شایسته الهی برخوردار هستید و هر سال بر عزت صاحبان موکب اربعین حسینی افزوده می‌شود.

صفایی بوشهری توجه به برنامه فرهنگی در کنار خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد:  صاحبان و خادمان موکب اربعین حسینی در ارائه خدمات به زائران توجه ویژه‌ای به ترویج فرهنگ حسینی داشته باشند و حسینی ماندن خدمت گیرندگان باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی  فرهنگ حسینی را مایه اقتدار و عزت مسلمان دانست و افزود: خدمات فرهنگی موکب‌داران اربعین حسینی باید در طول سال تداوم داشته باشد.

امام جمعه بوشهر گفت: ما میهمان کشور عزیز، دوست و برادر عراق هستیم مشارکت مردم عراق در خدمات‌رسانی موکب‌های استان بوشهر به زائران اربعین حسینی باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی یکی از هدف‌های دشمنان را فاصله انداختن میان مردم ایران و عراق دانست و تصریح کرد: موکب‌داران زائران اربعین حسینی باید پیوند مردم این دو کشور را در ابعاد گوناگون قوی‌تر کنند.

صفایی بوشهری  با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در خدمات موکب‌های اربعین حسینی گفت: خدمات فرهنگی موکب‌ها و اجرا برنامه‌ها در حوزه‌های دینی، مذهبی و هنری یکی از ضروریات است.

وی گفت: موکب‌ها باید چند روز از مراسم اربعین حضور داشته باشند تا خدمات آنان به زائران ادامه داشته باشد.

فعالیت ۹۴ موکب زائران اربعین حسینی از استان بوشهر

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر  گفت:در زمان حاضر فعالیت۹۴ موکب زایران اربعین حسینی در مسیرهای داخلی و کربلا آغاز شده است که ۳۴ موکب آن در حوزه داخلی و هفت موکب هم در مرز شلمچه، چهار موکب در نجف اشرف، ۱۶ موکب در مسیر پیاده روبی بین نجف تا کربلا، و ۳۳ موکب هم در کربلا مستقر هستند.

عبدالرضا مطاف اظهارداشت: در مجموع ۵۳ موکب برون مرزی و ۴۱ موکب استان بوشهر درون مرزی است که اکنون فعالیت و خدمات موکب‌ها در استان بوشهر آغاز شده است.

وی افزود: فعالیت موکب‌های استان بوشهر در شرایط کرونایی تعطیل نبود و به سمت خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان، سیل‌زدگان و افراد بی‌بضاعت هدایت شد که به استان‌های مختلف آسیب‌دیده از بحران‌های طبیعی اعزام شدند.

امام جمعه بوشهر:موکب داران اربعین حسینی جهاد تبیین کنند

مطاف با بیان اینکه در سیل خوزستان یکی از موکب‌داران ۷۲ قایق موتوری خریداری و تحویل ستاد بحران داد گفت: در شرایط کرونایی موکب‌داران ضمن تهیه و توزیع امکانات لازم در عرصه مقابله با کرونا، تجهیزات آموزشی دانش‌آموزان از جمله تبلت تهیه و تحویل افراد بی‌بضاعت دادند.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *