امروز: ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

این شکست برای استقلال لازم بود/ «ساپینتو» در هفته اول تلنگر خورد

به گزارش خبرنگار مهر، آبی پوشان تهران که مدافع عنوان قهرمانی در فصل تازه لیگ برتر هستند، کارشان را با شکست خانگی برابر سپاهان آغاز کردند که این نخستین شکست خانگی آنها در همه هفته‌های اول ادوار گذشته این مسابقات بود.

در خصوص این بازی کوروش تشت زر پیشکسوت آبی پوشان و کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شاید استقلال بعد از جدایی فرهاد مجیدی به شکست نیاز داشت تا سایه رکوردها و نام مجیدی دیگر برای آنها سنگینی نکند. به نظرم این شکست، آن هم در هفته اول این اتفاق را برای آبی پوشان رقم زد. ضمن اینکه ساپینتو هم در همین اولین بازی یک تلنگر به جا خورد تا یقین پیدا کند حتی اگر روی نیمکت استقلال بزرگ هم نشسته باشد، باید اشتباهاتش را به حداقل برساند تا نتیجه بگیرد.

وی افزود: از نظر من مهره چینی آن هم در ترکیب اولیه با اشتباهاتی همراه بود که اگر این اشتباهات نبود، چه بسا بازی با نتیجه دیگری به پایان می‌رسید و یا لااقل با شکست استقلال همراه نمی‌شد.

تشت زر تصریح کرد: یکی از اشتباهاتی که باید به آن اشاره کرد، استفاده همزمان از چشمی و سیلوا در خط دفاعی است. سیلوا و چشمی هر دو کند هستند و از سن جوانی و چابکی آنها هم گذشته است و بیشتر با چاشنی تجربه کار می‌کنند. هر دو بازیکن هم متخصص دفاع وسط هستند و استفاده همزمان از آنها در سیستم ۳ دفاعه باعث می‌شود یکی از آنها در پست دفاع کنار به کار گرفته شود و عملاً کارایی‌اش کم شود. امیدوارم ساپینتو متوجه این نکته شده باشد که استفاده همزمان از چشمی و سیلوا در سیستم دفاع ۳ نفره خودکشی است.

کارشناس فوتبال گفت: تعویض‌هایی که انجام شد با اینکه احساسی بود، اما قدری تیم را در فاز تهاجمی راه انداخت.من انتظار داشتم از بازیکنی مثل امیرعلی صادقی که بهترین بازیکن در بازی‌های تدارکاتی بود بیشتر استفاده می‌شد و زودتر به کار گرفته می‌شد. حتی شاید بهتر بود این بازیکن در ترکیب اولیه تیم قرار داشته باشد.

هافبک سابق آبی پوشان گفت: آنچه در استقلال مشهود است، فقدان و خلاء یک هافبک خلاق و بازی‌ساز است. تیمی که از این تعداد بالا مهاجم و بازیکن در فاز تهاجمی بهره می‌برد، باید حداقل یک هافبک با قابلیت ارسال پاس‌های خلاقانه و رو به جلو داشته باشد و این مشکلی است که در این تیم همچنان به مشهود می‌باشد.

وی اضافه کرد: سپاهان برای نباختن به آزادی آمده بود اما با هوشیاری برنده این دیدار شد و توانست در عین ناباوری دست پر میدان را ترک کند و این ۳ امتیاز برای آنها بسیار شیرین بود.

تشت زر در ادامه بیان داشت: با اضافه شدن محبی، کاوه رضایی، مهدی قایدی و حتی مرادمند این تیم کامل‌تر می‌شود و به همان نسبت انتظار هم از ساپینتو بالاتر می‌رود و ما هم امیدواریم در هفته‌های پیش رو آبی پوشان با تیم کامل‌تر خود نتایج بهتری کسب نمایند.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *