امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

درس عبرت استقلال از شکست برابر سپاهان/ بازیکنان علیه کار «تیمی»!

غلامرضا فتح آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر و در خصوص شروع لیگ بیست و دوم و عملکرد دو تیم استقلال و پرسپولیس در هفته اول اظهار داشت: نمی‌توان از هفته اول انتظار بازی زیبا از همه تیم‌ها را داشته باشیم. تیم‌های لیگ برتری فصل بدنسازی را پشت سر گذاشته و هنوز بدن‌های بازیکنان به شرایط مطلوب نرسیده است. با گذشت دو تا سه هفته دیگر، بدن‌های آنها شرایط ۹۰ دقیقه بازی را پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: استقلال برابر سپاهان اصفهان اولین شکست را در هفته اول تجربه کرد. اما این دلیل نمی‌شود که بخواهیم کادر فنی استقلال و خصوصاً سرمربی را مورد انتقاد قرار دهیم. هفته اول همیشه چنین شرایطی دارد. تیم‌ها به خوبی جا نیفتاده اند و هنوز به هماهنگی تیمی و تاکتیکی دست نیافته چون یکی از دلایل اصلی آن حضور بازیکنان جدید در کنار قدیمی هاست. باید تا حدودی زمان بگذرد تا بازیکنان جدید با دیگر بازیکنان به هماهنگی کامل دست پیدا کنند.

کارشناس فوتبال گفت: این شکست یک درس عبرت بزرگ برای کادر فنی و بازیکنان استقلال بود تا متوجه شوند که نباید فضای باز به بازیکن حریف بدهند. آبی‌ها اگرچه می‌توانستند به گل هم دست پیدا کنند اما به دلیل ناهماهنگی که بین بازیکنان وجود داشت، نتوانستند از فرصت‌های به دست آمده استفاده کرده و شکست را در هفته اول پذیرا شدند.

فتح آبادی خاطرنشان کرد: استقلال با اضافه شدن بازیکنانی چون محبی، قائدی و کاوه رضایی در بازی‌های آینده هجومی تر وارد خواهد شد. خصوصاً مهدی قائدی که حضورش می‌تواند هر خط دفاعی را به هم ریخته و موقعیت گل زنی برای دیگر مهاجمان به وجود بیاورد. در مجموع با بازی ای که از استقلال دیدم این تیم آینده خوبی خواهد داشت به شرط آنکه سرمربی بتواند از بازیکنانش به بهترین نحو استفاده کند.

کارشناس فوتبال در مورد تساوی پرسپولیس برابر ذوب آهن در اولین هفته لیگ بیست و دوم گفت: چند بازیکن پرسپولیس در حد و توان خود ظاهر نشدند. البته ذوب آهن هم بازیکنان جوانی داشت که فکر می‌کنم تجربه آن چنانی نداشتند اما در مجموع برابر پرسپولیس نمایش قابل قبولی از خود به جای گذاشتند. خصوصاً خط دفاع و دروازه بان این تیم که بارها موقعیت‌های به دست آمده توسط پرسپولیس را دفع کرده و اجازه ندادند این تیم صاحب گل شده و به سه امتیاز بازی دست پیدا کند. پرسپولیس هم همانند استقلال مشکل جابجایی بازیکن را دارد. نفرات جدیدی که آمده اند زمان می‌برد تا هماهنگ شوند ولی مطمئنم در هفته‌های آتی سرخ پوشان تهرانی هم می‌توانند نمایش بهتری از خود نشان داده و به پیروزی‌های خوبی دست پیدا کنند.

کارشناس فوتبال در پایان خاطرنشان کرد: به جام جهانی نزدیک می‌شویم، بازیکنان همه می‌خواهند خود را نشان دهند تا بتوانند در لیست اعزامی به قطر قرار بگیرند. امیدوارم این مسئله باعث نشود تا تفکرات تیمی از بین برود و همه به دنبال این باشند که با تک روی های بی مورد، خودشان را به کادر فنی نشان دهند تا بتوانند مسافر جام جهانی شوند.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *