امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

باورها و فرهنگ اسلامی با تخریب نمادهای ظاهری از بین نمی‌روند

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمود محمدی شاهرودی روز سه‌شنبه در جمع عزاداران امام رضا (ع) در حسینیه ثارالله بوشهر با اشاره به لایه‌های متفاوت فرهنگ افزود: باورها و عقاید از لایه های زیرین و حسینیه، حجاب و مسجد از لایه‌های رویی فرهنگ به شمار می‌روند.

وی اضافه کرد: گاهی اوقات دشمن برای از بین بردن این فرهنگ لایه‌های  رویی شامل حسینیه و مسجد را به آتش می‌کشد و حجاب به عنوان نماد ارزشی از سوی عده ای کوته فکر، نادان و معاند مورد حمله قرار گرفته و چادر را از سر زن مسلمان می‌کشند. 

محمدی شاهرودی اظهار کرد: دشمن بداند فرهنگ عاشورا، انتظار و غدیر با خراب کردن نمادهای ظاهری از بین نمی‌روند.

وی ادامه داد: دشمن بداند با آتش زدن یک مسجد اگرچه قلب ما جریحه دار و با پاره کردن صفحه‌های قرآن زخمی بر سینه ما وارد می‌شود و  یا با کشیدن چادر از سر زن مسلمان ناراحت می شویم اما باز هم اصلی و ریشه ای ترین اعتقاد و باور ما که اسلام ناب محمدی (ص) است را نمی تواند از ما بگیرد.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفان گفت: ممکن است مجموعه این اقدامات دشمن لطمه ای به نظام وارد کند اما هرگز چادر از سر زن مسلمان نمی افتد، حسینیه تعطیل و در مساجد بسته نمی‌شود. 

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم این پرچمی که خون هزاران شهید برای برافراشته شدن آن ریخته شده است حفظ شود باید همه دغدغه ما این باشد که از این فرهنگ صیانت کنیم.

محمدی شاهرودی ادامه داد: توجه و صیانت از فرهنگ‌ها باعث شده امروز متنعم به نعمت ولایت باشیم و بر سر سفره اسلام بنشینیم.

وی با بیان اینکه قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی همان چیزی است که امروز استکبار جهانی را به خشم درآورده است گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نماد قدرت جمهوری اسلامی و شمشیر قدرت اسلام و انقلاب هستند. 

به گفته محمدی شاهرودی هرچند امروز نیروی انتظامی ما مظلومانه کتک می‌خورد و بسیجی ما شهید می‌شود اما این نیروها سلاح خود را به سمت مردم نمی‌گیرد و همه قدرت خود را برای مقابله با لشکر کفر و نظام سلطه جمع کرده اند. 

وی جهاد را از جمله عوامل حیات آفرین انسان عنوان کرد و افزود: جامعه ای که اهل جهاد و مجاهد پرور باشد کوران حوادث آن را آب دیده و مقاوم‌تر می‌کند. 

محمدی شاهرودی با تاکید بر جهاد تبیین افزود: شمشیر زبان بسیار برنده به شمار می‌رود به همین دلیل براساس تدابیر رهبری جهاد تبیین و جهاد بیان از جمله الزاماتی است که امروز باید به آن پرداخته شود.

وی با تاکید بر عمل به قرآن گفت: مهمترین عامل زنده بودن جامعه اسلامی ولایت پذیری است.

محمدی شاهرودی با تاکید براینکه حرف امام را باید بشنویم، افزود: امروز تمام قدرت رسانه ای استکبار در این جمع شده که جامعه دینی حرف امام جامعه اسلامی را نشوند و همه به عنوان مجاهد عرصه جهاد تبیین باید تلاش کنیم فرمایشات امام جامعه را با استدلال و منطق به گوش جامعه برسانیم.

وی بر اطاعت از امام و رهبری تاکید کرد.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *