امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

آتش زیرخاکستر تغییرات مدیریتی در مهد کشتی ایران

به گزارش خبرنگار مهر، روز چهارم مهرماه فدراسیون کشتی در حکمی امید شایگان را به عنوان سرپرست هیأت کشتی استان مازندران منصوب کرد. بدین ترتیب عسگری محمدیان رئیس پیشین هیأت کشتی استان در کمال تعجب و در حالیکه هنوز زمان ریاستش به پایان نرسیده بود بر کنار شد.

عسگری محمدیان روز ۴ تیرماه سال ۹۹ به عنوان رئیس هیأت کشتی این استان انتخاب شده بود و چند روز قبل و پیش از پایان ریاست چهار ساله اش با پیشنهاد مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران و موافقت فدراسیون کشتی کنار گذاشته شد.

تجربه نشان داده هر گونه عزل و نصب در رأس امور هیأت کشتی استان مازندران همواره با فراز و نشیب‌ها و حواشی زیادی همراه بوده و بی تردید این بار هم روزهای پر تلاطمی در انتظار فدراسیون کشتی و اداره کل ورزش استان خواهد بود. در نتیجه می‌توان از این تغیر و تحول مدیریتی به عنوان آتش زیر خاکستر یاد کرد که متوجه مهد کشتی ایران شده در صورت وقوع می‌تواند گریبان متولیان این رشته را هم بگیرد.

به هر حال برکناری عسگری محمدیان در حالی صورت گرفت که در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲ صربستان ۸ نماینده در کشتی آزاد و چند فرنگی کار تیم ملی از استان مازندران بودند و خوش درخشیدند.

این بدان معناست که رئیس برکنار شده و همکارانش در طول مدت فعالیت در عرصه کشتی استان به درستی مسیر خود را طی کردند و در تمامی رده‌های سنی کشتی آزاد و فرنگی با رشد و نتایج مطلوب همراه بودند. هر چند عده‌ای معتقدند یکی از از دلایلی اصلی عزل عسگری محمدیان، عدم تحقق وعده‌های او در خصوص جذب منابع مالی و اسپانسر بوده، اما این همان نکته مبهمی است که گویا عسگری محمدیان هم پاسخی برای آن ندارد!

وی در واکنش به خبر برکناری‌اش با طعنه و کنایه اعلام کرد، شاید گناهش این بود که کشتی‌گیران مازندران در رقابت‌های جهانی سال گذشته بهترین عملکرد را داشتند و شاید آزاد و فرنگی‌کاران نوجوان و جوان مازنی همواره در رقابت‌های مختلف ملی بهترین نتایج را کسب کردند! ضمن اینکه کشتی استان در مدت ریاست وی موفق شده بود سه رویداد بین المللی را میزبانی کند.

البته پیشکسوت کشتی ایران و نایب قهرمان اسبق المپیک پس از برکناری عجیب و بی دلیلش مدعی شد با همه توان برای ارتقای کشتی مازندران تلاش کرده تا جائیکه این استان به لطف خدا و همراهی همکارانش، بیشترین تعداد ملی پوش را در تمام رده‌های سنی داشته باشد، اما در نهایت نشد که به اهداف دیگری که در برنامه بود، دست یابد.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *