امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

روس‌ها بهتر از ما آمریکا را می‌برند/ قهرمان هم می‌شدیم بنا می‌رفت

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی درباره نتایج تیم ملی کشتی فرنگی واکنش نشان داد و گفت: اگر می‌خواهیم کشتی فرنگی دچار مشکل نشود ابتدا باید آن را بومی کنیم. باید کمیت را بالا ببریم. کمیت کشتی آزاد با فرنگی متفاوت است. ایراد دوم مربوط به رده‌های پایه در هر باشگاه است. تنها رئیس فدراسیون تاریخ کشتی هستم که به جرأت با همه مربیان نشست و برخاست داشته‌ام. توانمندی‌های آقای بنا را قبول داریم.

او ادامه داد: در المپیک کشتی فرنگی نتیجه گرفت. من می‌گویم اگر بدنسازی خوبی داشتیم سه تا طلا می‌گرفتیم. یادمان نرود فدراسیون قبل، تیم یازدهم را به من و آقای بنا تحویل دادند. ایشان در نروژ با اختلاف دوم شد. یادمان نرود فرنگی الان سه مدال گرفته است که سه تای آنها واقعاً بدشانسی آوردند. به نظرم فرنگی هم می‌تواند مثل آزاد باشد.

رئیس فدراسیون کشتی درباره جدایی محمد بنا که گفته می‌شود قبل از مسابقات جهانی تصمیم خود را برای جدایی گرفته بود و انتخاب حسن رنگرز از پیش تعیین شده بود، یادآور شد: از محمد بنا و همه مربیان تشکر می‌کنم. واقعیت این است که بنا از قبل نمی‌خواست بیاید. حمید سوریان، خودم و محمدیان فشار آوردیم تا جهانی هر طور شده است بیا و بمان. او گفت خیلی خسته شده بود.

«آیا جدایی بنا ارتباطی به بحث چرخه انتخابی و مدیر فنی نداشت؟» دبیر در پاسخ به این سئوال اظهار کرد: نه ارتباطی نداشت. بنا واقعاً خسته بود. می‌گفتند قهر کرده است. طفلک قهر نمی‌کرد؛ خسته بود. می‌گفت نمی کِشم و خسته هستم. سوریان در کشتی فرنگی صاحب نظر است. بنا با وجود ۶۴ سال سن، با مربیان دیگر فاصله دارد و هنوز با انگیزه ترین مربی فرنگی است. من و محمد آقا با هم رودربایسی داریم. او را قبول دارم. حمید در صربستان چند نوبت با بنا در صربستان کرد. بنا گفته بود اتاقم را تحویل داده‌ام و دیگر نخواهم بود. همان موقع به بچه‌های خانه کشتی تماس گرفتم تا بروند اتاق بنا را ببینند. او همه چیز را جمع کرده بود. تیم چه اول می‌شد چه می‌باخت می‌رفت. ما قانع شدیم. همانجا بحث‌ها شروع شد.

وی تاکید کرد: وقتی یک سرمربی را انتخاب می‌کنید باید ۱۰ فاکتور را داشته باشد. تنها بحث فنی نیست و مسائل مختلفی وجود دارد. دلیل اینکه زود انتخاب کردیم این است که نخواستیم حاشیه ایجاد شود و ضمن اینکه تیم امید باید به مسابقات جهانی برود و سرمربی بزرگسالان لازم است آن تیم را جمع کند.

او درباره تأثیر نبودن روسیه در نتیجه گیری کشتی آزاد گفت: ما در ۱۰ وزن بهترین نتیجه را گرفتیم. از ۹ وزن که بودیم هفت مدال گرفتیم. امیر محمد یزدانی صد درصد طلا می‌گرفت اما به هر حال به وزن نرسید. خیلی‌ها زور می‌زنند بگویند نتایج خوبی نگرفتیم. کشتی آزاد بهترین نبوده اما جزو دو سه بار نتایج تاریخی بوده است. روسیه که در مسابقات جهانی نبود به ضرر ما شد. حق ما پنج مدال طلا بود. من با رئیس کمیته داوران در این باره بحث و دعوایم شد. روس‌ها از ما بهتر آمریکایی‌ها را می‌برند چون کشتی بلدتر از ما هستند.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *