امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طلاق در استان بوشهر کاهش یافت

اسکندر پاسالار روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: بیشترین میزان طلاق در میان زوج های با طول زندگی مشترک یک تا ۲ سال رخ داده است.
وی افزود: همچنین در نیمه نخست امسال در  استان بوشهر ۲ هزار و ۹۶۳رویداد ازدواج به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰.۷ درصد کاهش یافته است.

پاسلار در ارتباط با سن ازدواج در استان بوشهر گفت: بر اساس آخرین جمع‌بندی صورت گرفته تا تیر ماه امسال بیشترین فراوانی ازدواج در میان زنان ۲۰ ساله با ثبت ۱۸۶ مورد و در میان مردان ۲۷ ساله با ۱۸۳ مورد بوده است اما میانگین سن ازدواج‌های ثبت شده در ۴ ماه نخست امسال در نقاط شهری برای دختران ۲۵.۶ و پسران ۳۰.۸ سال و در روستاها برای دختران ۲۳.۵ و برای پسران ۲۹.۲ بوده است.

پاسالار ادامه داد:

جمعیت استان بوشهر به یک میلیون و ۱۹۷ هزار و ۲۹۳ نفر رسید

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر اعلام کرد: در ۶ ماه نخست سال جاری ۶ هزار ۴۰۱ ولادت در این استان به ثبت رسیده است و با این شمار، مجموع جمعیت ایرانیان استان بوشهر به یک میلیون و ۱۹۷ هزار و ۲۹۳ نفر رسید.

وی با بیان اینکه ولادت در استان بوشهر امسال ۶.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است، عنوان کرد: در این مدت بیشترین فراوانی ولادت در میان گروه سنی مادران ۳۰ تا ۳۴ ساله است.

پاسالار گفت: در زمان حاضر ۷۱.۵ درصد جمعیت استان بوشهر شهرنشین و ۲۸.۵ درصد روستایی هستند و ۵۳ درصد جمعیت آن را مردان و ۴۷ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: اکنون بوشهر با ۳۰۸ هزار و ۱۷۷ هزار نفر پر جمعیت‌ترین و دیلم با ۳۵ هزار و ۷۵۰ نفر کم جمعیت‌ترین شهرستان‌های استان بوشهر هستند.

طلاق در استان بوشهر کاهش یافت

کاهش ۳۴.۵ درصدی رویداد فوت در نیمه نخست امسال در استان بوشهر

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر بیان کرد: در نیمه نخست امسال ۲ هزار و ۳۸۰ مورد پدید فوت در این استان ثبت شد که نسبت مدت مشابه سال گذشته ۳۴.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی اعلام کرد: بیشترین میزان فوت شده‌ها در سال جاری افراد ۷۰ تا ۷۴ ساله با ۱۱.۵ درصد از مجموع رویدادهای ثبت شده بوده اند.

پاسالار افزود: میانگین سن فوت شده‌ها در این مدت برای مردان ۶۳.۷ و برای زنان ۶۹.۶ سال است.

تولد ۱۱۴ چندقلو در استان بوشهر

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر اعلام کرد: امسال ۳.۶ درصد ولادت‌های ثبت شده در استان بوشهر مربوط به چندقلوزایی است و در نیمه نخست امسال ۱۱۴ رویداد چندقلوزایی در این استان ثبت شده است که ۱۱۱ مرد دوقلو و ۳ مورد سه قلو بوده‌اند.

حسین و فاطمه در صدر نام‌های فرزندان بوشهری

پاسالار عنوان کرد: در نیمه نخست امسال برای دختران به ترتیب فاطمه، زهرا، زینب، رستا، فاطمه زهرا، حلما و رقیه پرتکرارترین نامه‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: پرتکرارترین نام‌های برای پسران نیز به ترتیب حسین، محمد، علی، امیرحسین، امیرعلی، رضا و آراد هستند.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *