امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

قدم بزرگی که پرسپولیس باید بردارد/ گل‌گهر نمی‌خواهد عقب‌نشینی کند

به گزارش خبرنگار مهر، هفته نهم بیست و دومین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار خواهد شد که در مهمترین دیدار روز پنجشنبه تیم رپسپولیس در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی از تیمی پذیرایی خواهد کرد که تا پایان هفته هشتم شکستی را نداشته است. 

تیم صدرنشین گل گهر هم در ورزشگاه خانگی میزبان نساجی خواهد بود تا با گرفتن سه امتیاز این دیدار پا پس نکشد و همچنان صدر را در اختیار خودش قرار داشته باشد.

پرسپولیس می تواند رکورد مس را بشکند؟

شاگردان یحیی گل محمدی که در یکی – دو هفته اخیر نوسان داشته اند و در دیدار قبلی هم نمایش قابل قبولی ارائه ندادند، این بار برابر یکی از آماده ترین تیم های لیگ برتر کار سختی خواهند داشت. این سختی از آنجا دو چندان می شود که سرخپوشان باید تیمی را شکست دهند که در نباختن رکورددار است و تاکنون نتیجه را به تیمی نداده است. 

با این حال اگر پرسپولیس نتواند از این دیدار خانگی سه امتیاز را کسب کند، وضعیت نابسامان و آشفته ای حتی در بالای جدول خواهد داشت و امکان این که چند پله در جدول سقوط کند نیز وجود دارد. 

شاگردان گل محمدی برای عبور از دفاع منظم و مستحکم مس چشم امید به ساق های لوکادیا در خط حمله دارند. بازیکنی که در دو هفته اخیر نتوانسته گلزنی کند و با وجود این که چهار گل برای تیمش به ثمر رسانده اما نتوانست روند خوب خودش را ادامه دهد. 

با این حال پرسپولیس که با ۱۵ امتیاز رقیب اصلی استقلال و گل گهر در صدر جدول است برای این که از این جمع عقب نماند چاره ای جز پیروزی در ورزشگاه خالی از هوادار آزادی ندارد و ناچار است نخستین شکست را به مس رفسنجان وارد کند.

قدم بزرگی که پرسپولیس باید بردارد/ گل‌گهر نمی‌خواهد عقب‌نشینی کند

تفکرات مطهری از قلعه نویی امتیاز می گیرد؟

گل گهر که از تعلل پرسپولیس بهترین استفاده را برد و خودش را به صدر جدول رساند، این هفته باید در ورزشگاه خانگی باید به مصاف تیمی برود که نوسان زیادی در فصل بیست و دوم داشته و هنوز به ثبات تاکتیکی و فنی نرسیده است. 

شاگردان حمید مطهری هر چند فوتبال قابل قبولی را ارائه می کنند اما در نتیجه گیری نوسان داشته اند و همین امر نگرانی برای دیدار با گل گهر را افزایش می دهد. با این حال به نظر می رسد حمید مطهری با تفکرات تدافعی و گرفتن یک امتیاز از گل گهر راهی سیرجان خواهد شد و امیدوار است بتواند با دست پر به مازندران برگردد. 

نساجی که با ۱۰ امتیاز در نیمه پایین جدول قرار دارد امیدوار است که با یک امتیاز و حتی گرفتن سه امتیاز از گل گهر به وضعیتش در جدول سروسامان دهد. هر چند با شرایطی که میزبانی سیرجانی دارد، به نظر می رسد کار مردان شهر خسته سخت باشد.

قدم بزرگی که پرسپولیس باید بردارد/ گل‌گهر نمی‌خواهد عقب‌نشینی کند

صنعت نفت در اندیشه شکست سپاهان

زردهای آبادان که وضعیت خوبی در جدول رده بندی ندارند و با تغییرات صورت داده هم هنوز به آرامش نرسیده اند، این هفته برابر یکی از مدعیان قهرمانی گام در میدان خواهند گذاشت و امیدوارند با استفاده از شرایط بازی در ورزشگاه خانگی به سه امتیاز دست پیدا کنند.

نفتی ها که از دیدارهای گذشته فقط ۵ امتیاز کسب کرده اند در صورتی که نتوانند از سپاهان هم امتیاز بگیرند وضعیت بدتری در قعر جدول خواهند داشت. فقط پیروزی می تواند آنها را امیدوار کند که در هفته های بعدی از فانوس بدستی نجات پیدا کنند. 

در مقابل سپاهان که با صدر جدول دو امتیاز فاصله دارد به دیدار با صنعت نفت امید زیادی دارد که سه امتیاز را از آن خود کند و از قافله مدعیان عقب نماند. اگر شاگردان مورایس سه امتیاز این بازی را نگیرند هم از جمع مدعیان بالای جدول دور خواهند شد و هم تیم های پایین تر از خود را بالاتر خواهد دید. 

قدم بزرگی که پرسپولیس باید بردارد/ گل‌گهر نمی‌خواهد عقب‌نشینی کند

برخورد دو جسم سخت در اهواز!

شاگردان جواد نکونام که یکی از تیم های شکست ناپذیر لیگ تاکنون بوده اند در هفته نهم برابر تیمی به میدان خواهند رفت که ساختار دفاعی مستحکمی دارد و می تواند حتی در خانه حریفان هم امتیاز کسب کند. 

فولاد که با ۱۱ امتیاز در رده ششم است و امید دارد با بردن پیکان خودش را به جمع بالانشنینان جدول برساند، خوب می داند که پیکان با وجود ۹ امتیازی بودن و قرار داشتن در رده یازدهم، از ساختار دفاعی مستحکمی برخوردار است و بردن این تیم حتی در اهواز هم کار آسانی نیست. 

هم جواد نکونام و هم مجتبی حسینی تلاش خواهند کرد این دیدار را با کسب بیشترین امتیاز ممکن به پایان برسانند اما طبیعا کار برای فولادیها با توجه به بازی در ورزشگاه خانگی آسانتر خواهد بود.

قدم بزرگی که پرسپولیس باید بردارد/ گل‌گهر نمی‌خواهد عقب‌نشینی کند

برنامه دیدارهای هفته نهم بیست و دومین دوره رقابتهای لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه ۲۱ مهرماه

* پرسپولیس – مس رفسنجان – ساعت ۱۷
داوران: کوپال ناظمی – سعید قاسمی – حسن انتظاری – حسین زمانی – ناظر: مسعود مرادی

* گل گهر سیرجان – نساجی مازندران – ساعت ۱۷
داوران: امیرسامان سلطانی – فرهاد مروجی – بهزاد پناهی – مجتبی شجاعی – ناظر: حسین نجاتی

* صنعت نفت آبادان – سپاهان – ساعت ۱۸:۳۰
داوران: حسن اکرمی – یعقوب سخندان – رحیم حاجیلو – جواد رحیم زاده – ناظر: رحیم رحیمی مقدم

* فولاد خوزستان – پیکان تهران – ساعت ۱۸:۳۰ 
داوران: بیژن حیدری – آرمان اسعدی – مهدی شفیعی – رضا مرادی – ناظر: ابوطالب طاهریان

جمعه ۲۲ مهرماه

* هوادار تهران – ملوان انزلی – ساعت: ۱۶ 
داوران: حسین زیاری – علیرضا ایلدروم – یوسف مغروری – محمدعلی صلاحی – ناظر: حسن کامرانی فر

* تراکتور تبریز – نفت مسجد سلیمان – ساعت: ۱۶:۳۰
داوران: محمدحسین ترابیان – امیرمحمد داودزاده – عسکر محمدی – فرهاد امینی – ناظر: رضا سخندان

* ذوب آهن اصفهان – استقلال – ساعت: ۱۶:۳۰
داوران: پیام حیدری – حسن ظهیری – محمدجواد مداح – روح الله شریفی – ناظر: خداداد افشاریان

* آلومینیوم اراک – مس کرمان – ساعت : ۱۷
داوران: احمد محمدی – مهدی عالیقدر – محمد عطایی – هادی علی نیافر – ناظر: اکبر بخشی زاده

جدول رده رده بندی لیگ برتر تا پایان هفته هشتم

قدم بزرگی که پرسپولیس باید بردارد/ گل‌گهر نمی‌خواهد عقب‌نشینی کند

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *