امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

همایش آموزش ترویجی محصولات کودی شرکت خدمات حمایت کشاورزی کشور در استان بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر امور بازاریابی و مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور روز یکشنبه در این آئین گفت: این همایش در راستای خودکفایی کودهای کشاورزی و حمایت از شرکت‌های تولید کننده داخلی و به خصوص شرکت‌های دانش بنیان برگزار شده است.

محمد مهدی سعیدی افزود: کشاورزان برای تهیه کود با کیفیت و استاندارد باید کود مورد نیاز خود را از جای مطمئن تامین کنند که در این راستا وزارت جهاد کشاورزی بسته کودی از طریق شرکت خدمات حمایتی برای کشاورزان مهیا و از طریق سه هزار و ۵۰۰ کارگزار فعال در سراسر کشور در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: تلاش می‌شود با برگزاری این همایش‌ها دست واسطه‌ها در عمل کوتاه شود و کارگزاران و کشاورزان با ایجاد ارتباط مستقیم با شرکت‌های تولید کننده داخلی کود مورد نیاز خود را از تولید کننده دریافت کنند.

وی یادآورشد: با توجه به دستور و تاکید مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص قرار گرفتن کودهای عالی و زیستی در سبد کودی کشاورزان؛ تلاش می‌شود کشاورزان و کارگزران با کودهای عالی و زیستی اشنا شنوندتا بتوانند از این کودها در مزارع و باغات خود استفاده کنند. 

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: این همایش آموزشی ترویجی  با حضور ۱۰ شرکت برتر تولید کننده و دانش بنیان کود کشور شامل تولید کنندگان کودهای شیمیایی، عالی، زیستی، ترکیبی، بهبود دهنده خاک و ریز مغذی ها برگزار شده است.

خسرو عمرانی افزود:  این همایش با حضور کشاورزان پیشرو و تولید کننده عمده کشاورزی، کارگزاران توزیع کود، کارشناسان ، محققان، مدیران ستاد و شهرستانی و روسای ترویج جهاد کشاورزی برگزار شده است.

وی هدف از برگزاری این همایش را ارائه آخرین دستاوردها در حوزه تولید انواع کودهای کشاورزی، عرضه مستقیم و بدون واسطه کود از سوی تولید کنندگان و کارگزاران توزیع کود، عرضه مستقیم کود از سوی کارگزاران و ارائه آن به کشاورزان عمده استان که بتوانیم سبد متعدد غیر یارانه ای در کنار کودهای یارانه ای دراستان ایجاد و کشاورزان قدرت انتخاب انواع کودهای مختلف با قیمت حداقلی را داشته باشند، ایجاد امنیت و توسعه پایدار غذایی، افزایش عملکرد در واحد سطح، کاهش هزینه تولید، افزایش درآمد اقتصادی کشاورز عنوان کرد.

عمرانی گفت:شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر بعنوان یکی از شرکت‌های مبدا وظیفه تامین، تولید و توزیع کود را در کشور برعهده دارد و در زمان حاضر حدود یک میلیون تن کود اوره و ۵۰ درصد کود فسفاته ساده مورد نیاز کشور از این استان تولید و توزیع می‌شود.

وی تاکید کرد: ارتقای استاندارد تولید، کنترل، پایش و رصد کودها، توسعه ناوگان حمل و نقل کودها برای تامین و توزیع به موقع کود، تامین به موقع کود مورد نیاز کشت قراردادی گندم و کلزا  و اجرای طرح خودکفایی کودهای کشاورزی از جمله هدفهای این شرکت است.

عمرانی افزود: رسیدن به این مهم جز با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف برای معرفی تولید کنندگان کود کشور در کنار کشاورزان، ارائه دستاوردهای تولید کود کشور، انعکاس خواسته ها و نیازهای کودی کشاورزان بدون واسطه امکان پذیر نیست.

وی اظهار کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر خود را موظف می‌داند تنوع سبد کودی و توزیع به موقع در استان را برای کشاورزان انجام دهد.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *