امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اعتراف تلخ سرمربی استقلال پس از دربی/نتوانستیم حریف را کنترل کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال در پایان بازی این تیم برابر پرسپولیس که با نتیجه تساوی ۲ – ۲ خاتمه یافت، گفت: فکر می‌کنم در ۲۰ دقیقه اول زیاد جنگنده نبودیم و رفتاری که از بازیکنان انتظار داشتم انجام نشد. در دربی باید جنگنده باشید هم برای توپ اول و هم توپ دوم. از یک ضربه کاشته گل خوردیم در منطقه‌ای که می‌دانستیم آنها حمله می‌کنند؛ نقطه پنالتی. این هفته هم روی ضربات کاشته کار کرده بودیم. همه چیز را راجع به پرسپولیس می‌دانستیم. امروز تیمی داشتند با میانگین قدی بالا؛ جنگنده بودند و انگیزه داشتند چون لوکادیا را نداشتند.

وی افزود: متاسفانه زیاد قوی ظاهر نشدیم. بعد از دریافت گل، شروع کردیم به واکنش نشان دادن و به بازی برگشتیم. توانستیم با استراتژی خوب گل بزنیم. در نیمه دوم با قدرت بیشتری بازی کردیم و گل دوم را زدیم. باید چند تعویض انجام می‌دادیم. در نیمه دوم تصمیمات آخر را خوب نگرفتیم. این کاری بود که می‌توانستیم انجام بدهیم اما نکردیم. آنها هم زیاد ریسک کردند. در همه بازی‌ها این اتفاق می‌افتد، وقتی تیمی عقب است. در نیمه دوم پرسپولیس فرصتی نداشت. یک سانتر کردند که به بیرون زدند. فرصت خیلی بزرگی نداشتند.

سرمربی استقلال تصریح کرد: دو امتیاز از دستمان رفت. آنها دو موقعیت روی ضربه کاشته ایجاد کردند. ما روی این ضربات کار کرده بودیم. بازی خوبی بود و به بازیکنانم تبریک می گویم. آنها خوب کار کردند. فرصت‌های خوبی از دست دادیم.

ساپینتو درباره کیفیت بازی و نخستین تجربه اش در دربی تهران یادآور شد: سخت است. در دربی سخت کار می‌کنند و زیاد فضا نمی‌دهد. در دربی باید موثر از فرصت‌ها استفاده کرد. جزئیات تعیین کننده است. تیم‌ها سعی می‌کنند مالکیت بیشتری داشته باشند. تیم حریف هم قوی بود و نگذاشتند آنطور که باید ظاهر بشویم. تا لحظه آخر می‌توانستیم برنده باشیم ولی یک کرنر؛ باعث تاسف است.

سرمربی استقلال در خصوص قضاوت داور مسابقه گفت: صحنه جدی نبود. گاهی برای ما و گاهی برای آنها سوت زد. شاید ضربه کاشته‌ای که گل کردند، خطا نبود. این اتفاق است. در کل بازی خوب بود و خوب قضاوت کرد.

وی درباره نبود لوکادیا و شیخ دیاباته در پرسپولیس و اینکه انتظار می‌رفت استقلال راحت برنده بازی بشود و اینکه سرنوشت قهرمانی چه می‌شود، تاکید کرد: هنوز ۱۸ بازی دیگر باقی مانده است. قضاوت کردن زود است.

ساپینتو در خصوص دلیل تعویض روزبه چشمی در حالی که گفته بود میانگین قدی پرسپولیس بالاتر بود، اظهار کرد: بازی مالکانه زیادی نداشتیم. تصمیم گرفتیم که چشمی تعویض بشود. سعید مهری هم یک کارت زرد داشت. روزبه بازیکنی است که تیم را خوب بالانس نگه می‌دارد ولی پرسپولیس بازی مستقیم انجام نمی‌داد و پاس کوتاه می‌داد و بازی می‌کرد. فکر کردم یک بازیکن دیگر می‌تواند بهتر کار کند و برای همین روزبه را تعویض کردم.

«شما خبر داشتید که پرسپولیس روی ضربات ایستگاهی برنامه دارد ولی دو گل از این طریق خوردید. دلیل این گل خوردن‌های مشابه چه بود؟» ساپینتو در پاسخ به این سئوال گفت: می‌دانستیم بازیکنان پرسپولیس مثل دانیال و صادقی کیفیت بالایی دارند؛ همینطور مهدی ترابی. برای این آماده بودیم. روی سانترها در محوطه کوچک کار کرده بودیم. همیشه توپ را آنجا می‌اندازند. کرنرهایشان را هم کنترل کرده بودیم اما در ضربات آزاد، نتوانستیم آنها را کنترل کنیم. خوب کار کرده بودیم و آماده بودیم. برای توپ‌های دوم هم خودمان را آماده کرده بودیم ولی نمی‌شود گاهی همه چیز را کنترل کرد. واقعاً گل خوردن در دقیقه ۹۰ ناراحت کننده است. ۳ امتیاز در دستمان بود.

وی درباره اینکه آیا اگر به دقیقه ۸۰ برگردد چه تصمیمی می‌گیرد که باعث برد استقلال بشود؟ یادآور شد: ما داشتیم برنده می‌شدیم. آنها فرصت زیادی نداشتند. نمی دانم چه بگویم. اگر می‌بردیم راجع به این صحبت نمی‌کردیم. با مصدومانی که ما داریم، خوب تصمیم گرفتیم. فکر کنم به خاطر تعویض‌ها بازی را از دست ندادیم. بازیکنان ما به جز صالح، قد بلند بودند ولی گل خوردیم.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *