امروز: ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

انگلیس بایک سیستم ساده ایران رابرد/در همان بازی اول شگفت‌زده شدیم

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در حالی در همان مرحله گروهی حذف شد که در بازی نخست برابر انگلیس با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد. تیم تحت هدایت کارلوس کی روش باوجود این باخت، در بازی دوم برابر ولز به پیروزی رسید و در حالی که تنها به یک تساوی از بازی آخر برابر آمریکا برای تاریخ سازی و صعود به مرحله حذفی نیاز داشت، برابر این حریف شکست خورد.

صحبت‌ها و ارزیابی‌ها نسبت به عملکرد تیم ملی ایران باوجود گذشت بیش از ۲۰ روز از حذف این تیم از جام جهانی هنوز ادامه دارد. این در حالی است که هنوز وضعیت ادامه کار کارلوس کی روش و دستیارانش هم در تیم ملی مشخص نیست.

با این حال «راجر دسا» مربی آفریقایی تیم ملی ایران و دستیار کی روش می‌گوید احتمالاً مذاکره با فدراسیون فوتبال ایران را از ماه ژانویه از سر می‌گیرد اما هنوز حضور او و کی روش روی نیمکت این تیم برای جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا قطعی نیست.

انگلیس بایک سیستم ساده ایران رابرد/در همان بازی اول شگفت‌زده شدیم
دیدار ایران و انگلیس در جام جهانی قطر

دسا همچنین در یکی از ویژه برنامه‌های جام جهانی در کشور آفریقای جنوبی حاضر شد و مسائلی را در خصوص عملکرد تیم ملی ایران و به ویژه بازی با انگلیس مطرح کرد.

دسا ابتدا درباره باخت سنگین ایران به انگلیس گفت: ما حدود دو ماه برای شناخت و بررسی تیم ملی انگلستان به عنوان بازی اول زمان گذاشتیم‌؛ در خصوص شرایط و سبک بازی همچنین چیزهای زیادی که در شکل بازی آنها مشاهده کردیم ازجمله اینکه با سه دفاع میانی بازی می‌کردند.

دستیار کی روش در تیم ملی ایران ادامه داد: اما آن چیزی که ما را شگفت زده کرد یک سیستم بسیار ساده ۳-۳-۴ با دو مدافع میانی بود و البته در نهایت شکست سنگینی را متحمل شدیم اما در مجموع باید بگویم آنها بازیکنان بهتری داشتند و بهتر از ما بازی کردند؛ بازیکنانی با سرعت بسیار بالا.

دسا خاطرنشان کرد: وقتی تیم ما دچار چند اشتباه شد آنها از این موقعیت‌ها استفاده کردند، ما ریسک کردیم و در نهایت ۶ گل دریافت کردیم. با این وجود فکر می‌کنم یک تجربه فوق العاده بود که از آن چیزهای زیادی آموختیم. بعد از آن تنها برای ریکاوری و بازسازی تیم سه روز فرصت داشتیم که این کار را انجام دادیم.

انگلیس بایک سیستم ساده ایران رابرد/در همان بازی اول شگفت‌زده شدیم
راجر دسا (سمت چپ) میهمان برنامه‌ای در آفریقای جنوبی

وی در خصوص شرایط روحی و آمادگی بازیکنان تیم ملی بعد از شکست مقابل انگلستان و پیش از دیدار با ولز گفت: بعد از چنین موقعیتی شما تلاش می‌کنید بازیکنان را به شرایط عادی بازگردانید و مثلاً به آنها بگویید که می‌توانست این اتفاق بدتر از این باشد و نتیجه بدتری حاصل شود. ما روی مسابقه بعدی -ولز- تمرکز کردیم تا بازیکنان از آن شرایط خارج شوند و از نظر ذهنی آمادگی لازم برای حضور در بازی بعدی را پیدا کنند.

مربی تیم ملی ایران اظهار کرد: همچنین شما روی این موضوع متمرکز می‌شوید که توانایی زدن دو گل به چنین حریفی – انگلیس- را داشتید؛ همانطور که فرانسه هم توانست دو گل به انگلیس بزند. در نهایت ایران تیمی بود با مشکلات بسیار زیاد و متفاوت و در واقع تیمی بود که تمرکز کافی نداشت و کار ما بسیار دشوار بود.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *