امروز: ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

انگلیس به دنبال شفاف‌سازی از اتفاق بازی با تیم ملی ایران

به گزارش خبرنگار مهر، در جریان بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و انگلیس در جام جهانی، ایران موفق شد با استفاده از کمک داور ویدئویی (VAR) در دقایق پایانی به پنالتی و گل برسد.

اعلام پنالتی به سود ایران در حالی رخ داد که «گرت ساوت‌گیت» سرمربی انگلیس از این بابت نگران و ناراحت است و حالا خواهان شفاف سازی فیفا شده چرا که صحنه مشابهی که برای انگلیس در نیمه اول رخ داد، پنالتی اعلام نشد و داور حتی به VAR مراجعه نکرد.

ساوت‌گیت در این خصوص گفت: باید با فیفا گفتگو کنیم و مطمئن شویم. ما شفافیت می‌خواهیم در غیر این صورت نمی‌دانیم کجا ایستاده‌ایم.

انگلیس به دنبال شفاف‌سازی از اتفاق بازی با تیم ملی ایران
صحنه‌ای که انگلیسی‌ها معتقدند مقابل ایران روی مگوایر خطای پنالتی رخ داد

وی افزود: چیزی که من را نگران می‌کند این است که در VAR از ما به عنوان مثال و یک نمونه استفاده شده است. آنچه به ما نشان داده شد، در نیمه اول (متوقف کردن بازیکن انگلیس توسط مدافعان ایران) به ما گفتند که یک پنالتی قطعی بود. در نیمه دوم، شاید پیراهن (پیراهن پورعلی گنجی که منجر به گرفتن پنالتی به سود ایران شد) کشیده شد و ما باید در این مورد بهتر باشیم، اما من کمی نگران این هستم که ما در این مورد یک مثال و نمونه بودیم.

سرمربی انگلیس تاکید کرد: برای گرفتن یک تصمیم همانطور که در نیمه اول اتفاق افتاد، ما نیاز به شفاف سازی در مورد چگونگی انجام آن داریم.

ساوت‌گیت همچنین به طولانی شدن این مسابقه و گرفتن زمان‌های اضافه طولانی در هر دو نیمه اشاره کرد و گفت: بازی تقریباً ۱۲۰ دقیقه طول کشید که این را باید در تمرینات قبل از بازی با آمریکا مدنظر داشته باشیم.

سرمربی انگلیس با اظهار خوشحالی از نحوه بازی تیمش مقابل ایران گفت: البته بازی به نوعی از نفس افتاد. من آن را دوست نداشتم و کار به نوعی تمام شد.

پست های مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *